Barn på 2½ vs. barn på 3½ år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.329 visninger
12 svar
2 synes godt om
8. april 2018

Anonym trådstarter

Mit barn er knap 2½ år.

Ud af nysgerrighed (pga. planlægning om kommende familieforøgelse): Hvor meget nemmere er hverdagen med et barn på 3½ år i forhold til med et barn på 2½ år?

(ved godt det er forskelligt fra barn til barn osv. Men sådan overordnet set).

Er i tvivl om vi skal vente med at planlægge familieforøgelse, da jeg egentligt stadig synes at det med at have et barn er sådan relativt hårdt... Men vi vil også bare gerne have at der ikke er for længe mellem børnene + have overstået årene med småbørn, som ingen af os forældre er fan af.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2018

Cvbn

Jeg har 3 børn og jeg synes, der er kæmpe forskel på hvor nemme de er i den alder  

Der sker virkelig noget i deres udvikling, når de bliver 3 og kommer i børnehavealderen. Nu er min den yngste lige fyldt 4 og sikke meget nemmere vores hverdag efterhånden er

Anmeld Citér

8. april 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes, min datter er blevet meget nemmere efter hun er blevet 3 og er kommet i bh... men ja, det er nok meget forskelligt. 

Anmeld Citér

8. april 2018

Puust

Syntes også mine har været nemmere efter de tre. Nemmere at kommunikere med og forklare og de har bedre kunnet forstå.

så ville selv vente til efter tre år.

Anmeld Citér

8. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

Mit barn er knap 2½ år.

Ud af nysgerrighed (pga. planlægning om kommende familieforøgelse): Hvor meget nemmere er hverdagen med et barn på 3½ år i forhold til med et barn på 2½ år?

Er i tvivl om vi skal vente med at planlægge familieforøgelse, da jeg egentligt stadig synes at det med at have et barn er sådan relativt hårdt... Men vi vil også bare gerne have at der ikke er for længe mellem børnene + have overstået årene med småbørn, som ingen af os forældre er fan af.

Min datter er 4,5 og syntes virkelig det er nemt med hende. Det var det samme da hun var 3,5 år (hvor hendes lillebror blev født). Jeg syntes det er utroligt så selvstændig hun er allerede nu. Vil også sige at der som regel sker en kæmpe udvikling når de starter i børnehave 

Anmeld Citér

9. april 2018

Stivdie

Hmm tja, da vores var 2,5 klæbede hun stadig meget til mig, hvilket føltes som en belastning den gang, og hun var stadig meget svær at putte. 

Da hun var 3,5 var hun super nem. Hun blev storesøster lige efter hun blev 4 år.

Nu er hun 4,5 og er virkelig begyndt at prøve grænser af. Forlader sengen efter hun er blevet puttet. Stikker af, når hun skal have børstet tænder eller tøj på. Kalder sin far for en gammel nar osv. 

Så jeg synes, at hver alder har budt på nye udfordringer...

Anmeld Citér

9. april 2018

AlwaysAno

Altså jeg har en på 2 1/2 og en på knap 4. Jeg synes den store en er langt større mundfuld end den lille 

Anmeld Citér

9. april 2018

M (:

Anonym skriver:

Mit barn er knap 2½ år.

Vi fik vores andet barn, da vores ældste lige var fyldt to år. Der var hårdt med to blebørn, to børn, der skulle sove i barnevogn (vi bor på anden sal) forskudt af hinanden og en storebror uden ret meget sprog. Til gengæld har de enorm stor glæde af hinanden nu. 

Vi venter nr. tre med termin om et par måneder, og vores nr. to bliver tre år på torsdag. Jeg er slet ikke i tvivl om, at det bliver meget nemmere denne gang! Godt nok har vi denne gang to børn i forvejen, men en femårig og en treårig, der taler godt, ikke bruger sut eller ble, selv kan klæde sig af/på, gå op og ned af trapperne osv. kan da kun være en nemmere opgave end sidst! 

Anmeld Citér

9. april 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg er enig med de andre. Vores datter kunne så meget mere som 3½ årig end 2½ årig. Nogle af de vigtigste forskelle var ingen ble, ingen sut, klarede tøjet selv og havde et virkelig godt sprog og forståelse, så vi kunne snakke med hende om rigtig mange ting og møde en forståelse for tingene (selv om det selvfølgelig stadig gav lidt udfordringer i starten at skulle dele mor og far). 

Hun blev storesøster, kort før hun blev 3, og der er jeg glad for, at sutten havde været væk et stykke tid, da hun var meget glad for sutten, og jeg frygtede derfor for, hvordan vi ellers havde skulle have fået hende til at acceptere, at hun ikke længere måtte have sut, men lillebror måtte godt.

Anmeld Citér

9. april 2018

Miti's mama

Da lillesøster kom til verden var min store lige over 2 år. Og der skulle vi være to til at få børnene klar om morgenen, to omgang bleer, to børn der skulle klædes på og hjæpes. Nu er hun 3.5 og hun er uden ble, klæder sig selv på, osv.

Hun har dog altid været god til at hente en stofble, eller en sut eller hvad der ellers var brug for, også da hun var 2.5.

Men der er andre udfordringer i stedet. Trodsfasen er indtruffet, og hun skriger og skråler når tingene går hende for meget imod, og smækker med døren. Det gør at man nogle gange står med 2 små der skriger samtidig, og det kræver nogen tålmodighed. (skal sige at min yngste er yderst hidsig).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.