Hvad gør man ved bristninger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg blev klippet første gang, og såret småblødte i 3 måneder (ikke meget men der kom lidt frisk blod dagligt). 2. gang fik jeg 2 små hudafskrabninger, som fik ét sting hver. Jeg kunne sidde normalt dagen efter fødslen.

Det lyder meget som om 2 gang er nemmere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2018

Anonym

Hej

Hvis du har brug for flere postive historier, så kan jeg da også tilføje.  

1. fødsel med 2. grads bristning der blev syet - med svie og ubehag i et par uger efter. 2. fødsel uden bristninger, hjem efter et par timer, ingen svie eller smerter ved toiletbesøg. (Det var så meget nemmere på alle måder 2. gang)

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej

Hvis du har brug for flere postive historier, så kan jeg da også tilføje.  

1. fødsel med 2. grads bristning der blev syet - med svie og ubehag i et par uger efter. 2. fødsel uden bristninger, hjem efter et par timer, ingen svie eller smerter ved toiletbesøg. (Det var så meget nemmere på alle måder 2. gang)

ih hvor dejligt  

Anmeld Citér

6. april 2018

Miti's mama

1. gang sprækkede jeg indefra og ud - det tog 4 mdr at komme tilbage til normalen. Der fødte jeg med epidural og havde svært ved at mærke hvor meget jeg skulle presse. 

2. gang gik det stærkt og presseveerne klarede det stortset selv. Her kunne jeg virkelig mærke forskel på med og uden epidural. Vidste hvornår jeg skulle holde pause. Fik kun en lille rift og den helede på et par dage. Jeg kunne gå og stå almindeligt dagen efter.

Anmeld Citér

6. april 2018

migxher

Jeg har ingen bristninger haft begge gange.
Jeg har været godt øm og lidt mørbanket i underlivet en uges tid efter fødslen. Efter min første fødsel var jeg også om i halebenet. Min søn sad lidt fast i bækkenet og måtte hives ud med cup, det gav et lidt øm haleben når jeg sad ned. 

Anmeld Citér

6. april 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Da jeg fødte første gang mistede jeg 2,5 l blod og måtte opereres og fik 2 grads bristninger, med mange indenvendige og udenvendige sting. Der gik så uendelig lang tid før jeg følte jeg kunne gå igen, komme ordentligt på toilettet osv grundet sviende smerter m. M. Nu tænker jeg så, hvordan føles det efter en fødsel uden rifter og bristninger?? Skal føde i start juni og håber på en uproblematisk fødsel... 

Nogle gode historier hvor man næsten føler sig normal efter fødslen  når man bliver sendt så hurtigt hjem.. Sidst var jeg indlagt 4 dage. 

Med vores første barn. Var det også lidt dramatisk. Hun havde slugt meget grøn fostervand. Og måtte tages med cup. Jeg mistet også ca 2,5 l blod og havede feber og de måtte hive moderkagen ud pga den sad fast. Jeg fik også et klip. 

Nu er jeg gravid igen med termin Sidst i august. Og stå nu samme sted som dig og tænker om jeg kommer til at ha en dramatisk fødsel igen. 

Ved godt det er ikke det svar du søger . 

Og tænkte om du vil give en opdate hvordan det har gået dig andet gang?  Når nu du føder før mig.

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Med vores første barn. Var det også lidt dramatisk. Hun havde slugt meget grøn fostervand. Og måtte tages med cup. Jeg mistet også ca 2,5 l blod og havede feber og de måtte hive moderkagen ud pga den sad fast. Jeg fik også et klip. 

Nu er jeg gravid igen med termin Sidst i august. Og stå nu samme sted som dig og tænker om jeg kommer til at ha en dramatisk fødsel igen. 

Ved godt det er ikke det svar du søger . 

Og tænkte om du vil give en opdate hvordan det har gået dig andet gang?  Når nu du føder før mig.

Du kan tro jeg kommer med en update... Kan se det er mange der har skrevet at deres 2 fødsel er gået noget nemmere  så jeg håber og tror på 2 gang bliver bedere 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym

Har “kun” født en gang , og det var uden bristninger,(fik en lille rift) synes alt var som normalt, ingen smerter/så lidt smerte 

Så tror ikke at det bliver det same 2 gang bare en fornemmelse jeg har 

Anmeld Citér

6. april 2018

God-mor

Anonym skriver:

Da jeg fødte første gang mistede jeg 2,5 l blod og måtte opereres og fik 2 grads bristninger, med mange indenvendige og udenvendige sting. Der gik så uendelig lang tid før jeg følte jeg kunne gå igen, komme ordentligt på toilettet osv grundet sviende smerter m. M. Nu tænker jeg så, hvordan føles det efter en fødsel uden rifter og bristninger?? Skal føde i start juni og håber på en uproblematisk fødsel... 

Nogle gode historier hvor man næsten føler sig normal efter fødslen  når man bliver sendt så hurtigt hjem.. Sidst var jeg indlagt 4 dage. 

Jeg havde ingen bristninger og rifter 2. gang og få rifter og ingen bristninger 1. gang. Første gang havde jeg svie ved toiletbesøg 1-2 uger efter fødslen, men ikke voldsomt. Her 2. gang havde jeg ingen smerter ved toiletbesøg eller andet efter fødslen  Så jeg har kun gode erfaringer 

Anmeld Citér

6. april 2018

Stivdie

Jeg har kun fået et par bette hudafskrabninger begge gange.

Første gang følte jeg at hele understellet faldt ud og jeg blev voldsomt svimmel, når jeg kom op at stå i næsten to døgn efter. Det sved og følte, jeg var så hævet, at jeg næsten ikke kunne samle benene.. Der gik måske en uge før jeg følte, jeg havde kontakt til underlivet igen.

Anden gang var jeg oppe efter 3 timer og følte mig ok. Jeg havde tyngdefornemmelse i bækkenbunden nogle uger efter, men stort set ikke smerter ellers. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.