Hvad gør man ved bristninger..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.556 visninger
22 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. april 2018

Anonym trådstarter

Da jeg fødte første gang mistede jeg 2,5 l blod og måtte opereres og fik 2 grads bristninger, med mange indenvendige og udenvendige sting. Der gik så uendelig lang tid før jeg følte jeg kunne gå igen, komme ordentligt på toilettet osv grundet sviende smerter m. M. Nu tænker jeg så, hvordan føles det efter en fødsel uden rifter og bristninger?? Skal føde i start juni og håber på en uproblematisk fødsel... 

Nogle gode historier hvor man næsten føler sig normal efter fødslen  når man bliver sendt så hurtigt hjem.. Sidst var jeg indlagt 4 dage. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2018

Tystys14

Anonym skriver:

Da jeg fødte første gang mistede jeg 2,5 l blod og måtte opereres og fik 2 grads bristninger, med mange indenvendige og udenvendige sting. Der gik så uendelig lang tid før jeg følte jeg kunne gå igen, komme ordentligt på toilettet osv grundet sviende smerter m. M. Nu tænker jeg så, hvordan føles det efter en fødsel uden rifter og bristninger?? Skal føde i start juni og håber på en uproblematisk fødsel... 

Nogle gode historier hvor man næsten føler sig normal efter fødslen  når man bliver sendt så hurtigt hjem.. Sidst var jeg indlagt 4 dage. 

Jeg bristede første gang med en 4 grads.  kunne ikke gå ordentligt i næsten en måned så ondt gjorde det og gå på wc var et helved de første par uger. Hun blev taget med cup og uden hensyn til mig pga hendes hjerterytme forsvandt helt, derudover ville moderkagen ikke ud.  Var indlagt i 5 dage. 

Men når det sagt så fødte jeg vores andet barn på en halv time og fik et sting som de kun satte som "sikkerhed" pga de gamle ar. Havde ingen smerter efter et par dage og gik fint allerede en halv time efter hun var ude.  kom hjem efter 4 timer.  Så det kan sagtens gå fint og "nemt" anden gang. Bare rolig. 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym

Anden gang bristede jeg slet ikke! Blev syet en god del efter den første.

Det tog lige et par dage, så var ubehaget ved wc-besøg overstået. Jeg gik også tilnærmet normalt da. 

Anmeld Citér

6. april 2018

Bissen

Altså nu er det jo bestemt ikke unormalt at briste selvom det er en ukompliceret fødsel  

begge gange har jeg fået en 2-grads bristning efter ukomplicerede fødsler.  Jeg har været lidt følelsesløs dernede og øm, men ikke haft desideret ondt. Lidt svien ved vandladning - hvilket også er helt normalt  

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Tystys14 skriver:

Jeg bristede første gang med en 4 grads.  kunne ikke gå ordentligt i næsten en måned så ondt gjorde det og gå på wc var et helved de første par uger. Hun blev taget med cup og uden hensyn til mig pga hendes hjerterytme forsvandt helt, derudover ville moderkagen ikke ud.  Var indlagt i 5 dage. 

Men når det sagt så fødte jeg vores andet barn på en halv time og fik et sting som de kun satte som "sikkerhed" pga de gamle ar. Havde ingen smerter efter et par dage og gik fint allerede en halv time efter hun var ude.  kom hjem efter 4 timer.  Så det kan sagtens gå fint og "nemt" anden gang. Bare rolig. 

Årrrh en dejlig historie tusind tak for går sq og frygter det hele lidt nu når det snart er tæt på... Puha det var da også en voldsom omgang du  var ude for... Hører bare sjældent om dem der har haft ondt efter fødslen.. Så jeg følte mig ret pivet sidst.. 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Bissen skriver:

Altså nu er det jo bestemt ikke unormalt at briste selvom det er en ukompliceret fødsel  

begge gange har jeg fået en 2-grads bristning efter ukomplicerede fødsler.  Jeg har været lidt følelsesløs dernede og øm, men ikke haft desideret ondt. Lidt svien ved vandladning - hvilket også er helt normalt  

Okay... Jeg mærkede heller ikke til bristningen inde i mig men den udenvendige gjorde virkelig ondt... Blev så også ramt af svamp i hele understellet efterfølgende og havde hele graviditeten igennem døjet med bækkenløsning og så det store blodtab. Tror der var mange faktorer..  Jeg frygter det bare lidt igen ..  8 uger til 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Anden gang bristede jeg slet ikke! Blev syet en god del efter den første.

Det tog lige et par dage, så var ubehaget ved wc-besøg overstået. Jeg gik også tilnærmet normalt da. 

Dejligt at høre så er der håb endnu.. 

Anmeld Citér

6. april 2018

Mamalou

Jeg fik en tredjegradsbristning ved første fødsel og mistede som dig også en del blod. Jeg var ret nervøs for at føde anden gang, men det gik så fint pg slap med en lille rift. Det var en underlig følelse at kunne rejse sig og gå med min datter umiddelbart efter fødslen. Jordemoderen ved fødslen var forberedt og kom varme klude på og guide mig da jeg kom i pressefasen. Det var rart. 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym trådstarter

Jeg fik en tredjegradsbristning ved første fødsel og mistede som dig også en del blod. Jeg var ret nervøs for at føde anden gang, men det gik så fint pg slap med en lille rift. Det var en underlig følelse at kunne rejse sig og gå med min datter umiddelbart efter fødslen. Jordemoderen ved fødslen var forberedt og kom varme klude på og guide mig da jeg kom i pressefasen. Det var rart. 

Dejligt med alt den positive feedback 

Anmeld Citér

6. april 2018

Anonym

Jeg blev klippet første gang, og såret småblødte i 3 måneder (ikke meget men der kom lidt frisk blod dagligt). 2. gang fik jeg 2 små hudafskrabninger, som fik ét sting hver. Jeg kunne sidde normalt dagen efter fødslen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.