Bryllupsrejse uden børn!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Med eller uden

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.507 visninger
20 svar
20 synes godt om
3. april 2018

Helloo

Er det "forkert" at tage på bryllups rejse uden børn når de er 2,5. 3,5 og 5 år?

De skal være ved mormor og morfar som de ser 1-3 gange i ugen?

Har en bette smule dårlig samvittighed 

Hvad ville i gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det kommer meget an på hvor lang tid rejsen skal vare.

• Nogle dage - helt fint
  • En uge - njah tjoh det går nok for denne ene gang
  • Mere end en uge - no way

Anmeld Citér

3. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Louise6551 skriver:

Er det "forkert" at tage på bryllups rejse uden børn når de er 2,5. 3,5 og 5 år?

De skal være ved mormor og morfar som de ser 1-3 gange i ugen?

Har en bette smule dårlig samvittighed 

Hvad ville i gøre? 

For mig ville længden af ferien også være afgørende..

Anmeld Citér

3. april 2018

Helloo

En uge lør-lør

Anmeld Citér

3. april 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Louise6551 skriver:

En uge lør-lør

Personligt syntes jeg at en uge er lang tid, og ville ikke selv gøre det, men det betyder ikke, at jeg syntes det er forkert.

Anmeld Citér

3. april 2018

Ciss

Havde børnene været i skolealder ville jeg glat have gjort det.

Jeg ville have haft problemer med at nyde en så lang aleneferie med manden, da ungerne var så små.

Det er ikke fordi de dør af det. De får det sikkert helt ok. Men jeg ville ikke selv have nydt det. Og så ville pointet for min del være væk.

Anmeld Citér

3. april 2018

Loa

Jeg havde gjort det. 

Men mærk efter i dig selv. Folk er meget forskellige. Nogen har ekstremt svært ved at undvære deres børn, næsten ligemeget hvor gamle de er, og andre har ikke.

Jeg hører til den sidste kategori, men det betyder ikke at jeg elsker mine børn mindre....

Så mærk efter om i kan. Om i er trygge ved det. Og så gør det hvis i er okay med det.

Anmeld Citér

3. april 2018

Mom of Two

Vi tog på bryllupsrejse uden barn. Hun var 3 år på det tidspunkt. Så jeg ville ikke tøve med at rejse selv.

Men det er jo op til jer, og afhænger af hvilken type ferie i ønsker...

Anmeld Citér

3. april 2018

Celine89

Jeg ville ikke tage væk fra så små børn en hel uge. Vi skal giftes til sommer og vil også gerne på bryllupsrejse uden børn, så vi nøjes med en weekend - to overnatninger, hvor de bliver passet hjemme af mormor og moster. Længere vil vi ikke være væk fra den yngste, som lige når at fylde to inden vi skal afsted.

Men det er jo et spørgsmål der er meget delte meninger om. Vores yngste bliver sjældent passet og har endnu ikke prøvet at overnatte udenfor hjemmet. Den ældste er fire, og det længste hun er blevet passet er to døgn. Måske vi havde set anderledes på det, hvis de var mere vant til at være væk fra os - men en hel uge synes jeg er meget lang tid.

Anmeld Citér

3. april 2018

Lililili

Som hovedregl siger man, at man kan være væk antal nætter som barnet er i år. 2 år = 2 nætter, 3 år= 3 nætter osv. Men igen, der er delte meninger om det, så det jo op til den enkelte. 

Personligt ser jeg på hvis behov det er. Er det mit, eller barnets behov, at være væk? Så længe det er mit behov, og børnene ikke selv opsøger/spørger om de må sove hos bedsteforældre eller andre, har vi kun været væk 1 overnatning. ( vores børn er 3 og 4). 

Da vi blev gift, var vores første søn 9 måneder. Vi valgte bare bryllupstejse fra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.