Vokseværk eller tics?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

807 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. april 2018

Anonym trådstarter

hej. 

Håber at nogen kan hjælpe. 

Min søn har haft tics før. Så ved ikke om det er tics igen, bare et andet sted i kroppen. Min søn er næsten 6 år. Og har hele tiden brug for at spænde i sine ben. Det har han gjort længe. Nu er han så begyndt at spænde og vride i armene.  Han siger at han har ondt i arme og ben, og hvis han ikke spænder, vrider eller lign. Så bliver det ikke bedre. Idag har det stået på hele dagen. Ellers har han spændt meget i benene, også om dagen. 

Så har han også en “vane” at når han sætter sige stolen eller på sofaen, så skal han først sætte sig på ryglænet, og så glide ned. Måske en ny tic? 

Nogle erfaringer med vokseværk eller hvad tænker i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2018

SofiaMik

Anonym skriver:

hej. 

Håber at nogen kan hjælpe. 

Min søn har haft tics før. Så ved ikke om det er tics igen, bare et andet sted i kroppen. Min søn er næsten 6 år. Og har hele tiden brug for at spænde i sine ben. Det har han gjort længe. Nu er han så begyndt at spænde og vride i armene.  Han siger at han har ondt i arme og ben, og hvis han ikke spænder, vrider eller lign. Så bliver det ikke bedre. Idag har det stået på hele dagen. Ellers har han spændt meget i benene, også om dagen. 

Så har han også en “vane” at når han sætter sige stolen eller på sofaen, så skal han først sætte sig på ryglænet, og så glide ned. Måske en ny tic? 

Nogle erfaringer med vokseværk eller hvad tænker i? 

Kunne det ikke være OCD? Er vokset op med en bror med dette og det lyder lidt sådan.

Anmeld Citér

3. april 2018

CBbaby

Min eks havde tourettes syndrom. Han gjorde det samme - spændte op i nakke og kæbe. Det gjorde, at hans ansigt blev lidt forvredet, når han gjorde det. Han sagde selv, at han følte det spændte og han skulle løsne det. Og det gjorde han ved at spænde

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.