Er det tid til at stoppe middagslur hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. april 2018

Myrgel

Jeg har 2 børn der begge er stoppet med at sove til middag omkring 2,5 år. Min yngste på 2,2 år kommer højst sandsynlig til at gøre det samme.

Ham på 2,2 har allerede dage hvor han ikke vil sove nu. Så ligger han og hviler sig i barnevognen i en times tid.

Men den egentlig grund til at mine er stoppet så tidligt med at sove til middag er:

De dage hvor de sov til middag, også selvom de måske kun sov en halv til en hele time, har de ikke ville falde i søvn om aftenen. Klokken har været mellem 21.30 og 22.30 før de sov. Så har de fået 8-9 timers søvn om natten + plus max 1 time om dagen. I alt 9-10 timer i døgnet.

Da vi stoppede med middags søvnen sov de ca fra 6.30 og derfor fået 12 timer i døgnet. Når jeg kiggede på den samlede søvn var det let at afgøre hvad det var det rigtige valg for os ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2018

MorTilN

Du kan evt prøve at skifte luren ud med hviletid hvor han bare skal ligge og slappe af en halv times tid efter frokost til f.eks en lydbog uden at han behøver at sove. Falder han i søvn så det jo bare at lade ham sove og er han stadig vågen  kan han komme op og lege igen.

Anmeld Citér

12. april 2018

Anonym trådstarter

Vi har fjernet luren i fridagene. Det har hjulpet meget på nattesøvnen. Han sover forholdsvis hurtigt om aftenen nu. I hverdagene sover han fortsat til middag i vuggestuen

Anmeld Citér

12. april 2018

migxher

Vores dreng som lige er fyldt 3 sover middagslur efter behov, lige pt er det 1-2 gange om ugen. Han har gravist udfaset den her de sidste par måneder. 
Jeg tænker godt at det kan være tid til at droppe luren, evt kun delvist. (: 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.