Er det tid til at stoppe middagslur hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. marts 2018

Anonym trådstarter

hele ugen her har min søn på 2,7 år nægtet at sove til middag. Det er kun sket 2 dage ud af 6. De to dage har han til gengæld været et helvede at putte om aftenen og det har taget et sted mellem 2-4 timer. 

De dage han ikk sover til middag sover han om aftenen på 5-20 minutter. 

Umiddelbart synes jeg bare han virker for lille til at stoppe lur nu. 

Hvad mener i og hvornår stoppede jeres?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2018

esioul

Anonym skriver:

hele ugen her har min søn på 2,7 år nægtet at sove til middag. Det er kun sket 2 dage ud af 6. De to dage har han til gengæld været et helvede at putte om aftenen og det har taget et sted mellem 2-4 timer. 

De dage han ikk sover til middag sover han om aftenen på 5-20 minutter. 

Umiddelbart synes jeg bare han virker for lille til at stoppe lur nu. 

Hvad mener i og hvornår stoppede jeres?

Jeg synes du skal lade ham sove til middag hvis du kan mærke han har brug for det. 

Det kan ske at han i forbindelse med børnehavestart, får brug for at sove flere dage. 

Nogle af de børn der opstarter i børnehaven (jeg er pædagog), de har droppet luren. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg synes du skal lade ham sove til middag hvis du kan mærke han har brug for det. 

Det kan ske at han i forbindelse med børnehavestart, får brug for at sove flere dage. 

Nogle af de børn der opstarter i børnehaven (jeg er pædagog), de har droppet luren. 

Han går ikke i børnehave. Han går i vuggestue. Børnehavestart er ikke planlagt endnu hvornår det er. 

Jeg prøver at lægge ham hver dag. Han nægter simpelthen bare og sove. Når kl er 14 har han stadig ikke sovet og der er det tid til at stå op igen. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Miti's mama

Min ældste holdt helt op med at sove til middag hjemme da hun var nogenlunde samme alder. Hun sov stadig i dagplejen. Da hun startede i børnehave begyndte hun at tage en morfar på sofaen efter hun kom hjem. Det fungerer fint. Det er ikke så vigtigt at han sover til middag stadig, pointen er at I skal have en dagligdag til at fungere, så lad ham skippe luren hvis han ikke vil.

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym trådstarter

Miti's mama skriver:

Min ældste holdt helt op med at sove til middag hjemme da hun var nogenlunde samme alder. Hun sov stadig i dagplejen. Da hun startede i børnehave begyndte hun at tage en morfar på sofaen efter hun kom hjem. Det fungerer fint. Det er ikke så vigtigt at han sover til middag stadig, pointen er at I skal have en dagligdag til at fungere, så lad ham skippe luren hvis han ikke vil.

Okay så han er ikke for lille?

jeg havde stadig også tænkt at han skulle fortsætte i vuggestuen. Det er han mere aktivitetet og træt til middag. 

Men hjemme er han bare helt umuligt. Han skal til sin far Idag og frem til fredag. Så prøver jeg at droppe den når han kommer hjem igen og lige vender den med far og ser om han også synes det lyder som en ide 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Miti's mama

Nej, han er ikke for lille. Prøv at ligge ham til lur, og hvis han ikke vil, så lad ham slippe. Det er lige omkring den alder hvor de begynder at undvære luren når der ikke foregår alt for meget.

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

Min datter stoppede kort efter børnehavestart, da hun var 3. Der skete for meget, og så var hun bare helt færdig når hun kom hjem. På et tidspunkt holdt hun op med at virke fysisk træt, men tilgengæld var hun helt væk i hovedet. Vi kunne ikke have samtaler, hun forstod ikke så meget om aftenen, sagde 'jeg ved det ikke" til alt. Så i en periode hentede jeg hende tidligere, så hun kunne få en lur hjemme i stedet. Det hjalp så meget. Vi snakkede om hvor vigtigt det var, selv om hun ikke havde lyst, men for at hun kunne tænke osv. Det var hun med på. Hun er næsten 4 nu, sover ikke, medmindre der sker meget og vi har mulighed for det, som f.eks i går. Hun havde bare været ude med løbehjul kort, men åbenbart blevet træt. Der er ikke rigtig forskel på hvordan hun er til at falde i søvn efterfølgende om aftenen, men mere hvor godt hjernen fungerer resten af dagen. Jeg synes det er tidligt at stoppe helt, men det er jo desværre svært at styre helt. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Mille123

Jeg tænker han “er for lille” men jeg havde samme problem med min søn i en periode også omkring 2,07. Jeg talte med dp-moderen om det og hun mente, at idet han sov fint ved hende var det nok fordi han ikke helt brugte samme energi/blev stimuleret på samme måde hjemme, som his hende, hvilket gav god mening for mig. Nu her er han 2,10 og er f.eks i gang med at sove på sin 3. Time. Jeg læste også til pædagog i tidernes morgen og der var det meget normalt at børnene sov som min indtil de skulle i børnehave og nogle sov derefter lur i endnu længere tid grundet alle de nye indtryk i BH. - børn har godt af den lur de får om dagen, så jeg ville nok forsøge lidt endnu og se om det ikke lykkedes.  

Anmeld Citér

31. marts 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Han går ikke i børnehave. Han går i vuggestue. Børnehavestart er ikke planlagt endnu hvornår det er. 

Jeg prøver at lægge ham hver dag. Han nægter simpelthen bare og sove. Når kl er 14 har han stadig ikke sovet og der er det tid til at stå op igen. 

Hvis han virker træt, så lad ham få en lur.. der er ingen grund til at bruge flere timer på at få ham til at sove.

Anmeld Citér

31. marts 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mine stoppede med lur da de var 2,5 år. Så jeg synes ikke han er for lille. Hvis han ikke vil sove, så har han vil ikke brug for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.