Jeg ville nok lave en mellemting.
Ja der skal kigges indad og I skal have en snak om at det er ok med kærester og sikkerhedsnet osv. Alt det de andre beskriver.
MEN når alt kommer til alt så har hun også trådt over en kæmpe grænse ved at lyve om hvor hun var henne og den havde jeg altså markeret. Du skal i min verden ikke undskylde for hendes løgne.
Du skal tage ansvar for dine fejl i det her og det samme skal hun. Det er hun stor nok til. Havde jeg som 16 årig mødt en undskyldende mor efter jeg havde gjort noget meget forkert så havde jeg udnyttet det på det groveste ( sådan var jeg)
du skal ikke undskylde. At lyve var hendes valg uanset hvad.
jeg lavede samme nummer som din datter og jeg oplevede min mor tage hånd om tingene. Vi fik en god snak om åbenhed og sikkerhed men jeg fik altså også en skideballe og en konsekvens fir min løgn. Til gengæld var min mor en der ikke hang sig i tingene. For mit vedkommende måtte jeg blive hjemme den efterfølgende weekend uden besøg fra nogen, men når den weekend var slut så stolede hun på mig igen. Hun lavede en regel om at inden jeg sov hos nogen skulle hun have mødt personen og vide hvor vi opholdt os. Og beskyttelse var self et absolute must. Havde jeg ikke råd, købte hun gerne. For hendes motto var at så var der ingen undskyldning hvis kæresten ikke havde råd.
Den weekend jeg var hjemme brugte min mor iøvrigt på at danne tillidbånd til mig. Og vi fik i den grad snakket sammen og brudt den tavshed der havde været. Vi fik snakket om sex og det at sige nej og jeg lærte faktisk en del om hende også og hvordan hendes liv var. Så selvom det varmen straf og jeg savnede by livet så var det en god weekend da den lærte mig meget.
Anmeld
Citér