Feber, men føler mig ikke syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
8 svar
15 synes godt om
30. marts 2018

Anonym trådstarter

Kan man have feber uden at være syg?

Havde for et par dage siden ondt i halsen og efterfølgende stoppede min næse helt til, primært af hævede slimhinder. En næsespray afhjalp problemet med næsen og halsen er nu helt fint igen.

Min temperatur svinger dog stadig mellem 38 og 38,6. Normalt ligger den på 36,7. Er da en smule snottet, men er hverken træt eller føler mig syg.

Vi skal til stor familie fest i morgen, og føler mig jo frisk nok til at deltage (og nu har jeg jo brugt penge på kjole, sko osv), men den feber der bekymrer mig altså lidt. 

Hvad havde I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2018

Flomse

Hvis du har det fint, så afsted med dig i det nye outfit

Anmeld Citér

30. marts 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

feber kan godt være et tegn på at kroppen stadig kæmper med en infektion et sted som ikke ellers påvirker dig...

jeg ville nok snakke med min læge inden jeg risikerer at smitte alle dem jeg holder af...

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

feber kan godt være et tegn på at kroppen stadig kæmper med en infektion et sted som ikke ellers påvirker dig...

jeg ville nok snakke med min læge inden jeg risikerer at smitte alle dem jeg holder af...

Men nu kan jeg jo ikke lige få fat i lægen før på tirsdag, og jeg tænker ikke det er en sag som 1813 vil tage seriøst nok til at tjekke mig op på. 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Men nu kan jeg jo ikke lige få fat i lægen før på tirsdag, og jeg tænker ikke det er en sag som 1813 vil tage seriøst nok til at tjekke mig op på. 

jeg ville stadig ringe, mener helt bestemt at vores læge har åbent eller også har de henvisning til en anden læge der har :)

men det er mig :)

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

jeg ville stadig ringe, mener helt bestemt at vores læge har åbent eller også har de henvisning til en anden læge der har :)

Vores læge har ikke åbent weekend og helligdage, og har aldrig mødt en læge der har det...

Men ringede til 1813, ventede 40 min på at komme igennem og fik at vide at når jeg ikke følte mig syg, skulle jeg ikke bekymre mig om feberen. Jeg kunne evt prøve om Panodil ville fjerne den og ellers var den en sag for egen læge når de åbner igen.

Så jeg spildte 40 min af min dag, på at stå i samme dilemma som jeg hele tiden har gjort.

Anmeld Citér

30. marts 2018

Flomse

Wampires skriver:

Mener du seriøst du vil bruge lægens/vagtlægens tid med 38-38.5 i feber?  det er jo derfor de rigtig syge skal bruge 40 minutter på at komme igennem 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Abracadabra

Jeg ville tage til fest. Og i øvrigt ville jeg aldrig måle temperatur, hvis jeg følte mig rask.

Anmeld Citér

30. marts 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg ville tage til fest. Og i øvrigt ville jeg aldrig måle temperatur, hvis jeg følte mig rask.

Der gør jeg heller ikke normalt, men nu var jeg syg for et par dage siden, og havde fornemmelsen af feber, så der tjekkede jeg. Og så har jeg bare holdt øje siden og undret mig over at den ikke faldt.

Men har besluttet mig for at tage til fest, medmindre jeg føler mig syg i morgen..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.