HJÆLP til krop og træning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

388 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej derude

Jeg er netop begyndt et vægttab, med henblik på at tabe omkring 10 kg. Jeg vejer ikke alt alt for meget, men ca 70 kg til mine 170 cm, og vil gerne helt nede og være meget slank. 

Jeg er realistisk og regner med i hvert fald et halvt år, før jeg er ved mål, men jeg har allerede tabt et par cm på få uger.

Dog er spørgsmålet, om I tror man taber sig meget på brysterne og hvad man skal gøre for at undgå, at de evt bliver helt slappe bagefter?

Derudover, er jeg også blevet meget nervøs for, at jeg "mister" min menstruation, da det vel kan ske ved pludselig træning og stort vægttab? Jeg er kun i tyverne, så er det en mulighed, eller skal man ned og veje meget lidt, før det vil ske? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2018

Birthdaybaby

1) Om du taber dig på brysterne eller ej, er genetisk betinget. Mine bryster er det første der svinder, bare jeg taber et par kilo kan det ses på mine BH’er. Men hvis du kun er i tyverne vil din hud sikkert trække sig sammen og det vil se helt fint ud. (Jeg har selv født og ammet, uden det kan ses på form og fylde, og jeg er over 30) 

2) De eneste tilfælde jeg kender, hvor menstruation er helt udeblevet, har hun været decideret undervægtig (under 18 i BMI) eller med en ekstrem lav fedtprocent (aka elitesportsudøver). Tror ikke du skal bekymre dig om det. 

Anmeld Citér

30. marts 2018

Mom of Two

Der hvor menstruationen udebliver, er hos dem der træner fysisk hårdt og meget. Med dit realistiske mål behøver du ikke presse dig selv til ekstremer, og du ønsker jo ikke at være undervægtig, som ellers er årsagen til udebleven menstruation.

Du kan ikke selv afgøre om du taber dig på brysterne eller ej. Der findes træningsøvelser der styrker brystmuskulaturen, og som kan hjælpe til at stramme brysterne op. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.