Tænk sig at være 31 år og stadig kunne græde over ens forældres kritik af én. Sådan er mit liv!
Vi er pt i sommerhus hele familien - mine forældre, min bror, kæreste og barn og så min mand og jeg + vores børn. Det er super hyggeligt at holde ferie med børnene, men mine forældre driver mig til vanvid. De kritiserer mig konstant. De synes jeg er doven og ikke nærværende med mine børn. Samtidig er de uenige med min mand og jeg i forhold til hvordan vi godt kan lide at bruge vores tid. Vi synes det er hyggeligt at tage til byen og kigge, hygge og fx få en is. Mine forældre vil helst bare ligge i sommerhuset og kigge. Når vi kommer hjem fra en hel dags udflugt, så kan vi godt lide at ligge med vores børn, spille ipad og bare slappe af. Så er vi dovne og ikke nærværende. På det tidspunkt har mine forældre lagt i deres senge hele dagen og burde være fulde med energi. De dræner mig fuldstændig. Både her og derhjemme. Pt kan jeg nærmest ikke have en samtale med min mor uden det ender i skænderier. Min far kommenterer bare ALT.
Jeg er så træt af at mine forældre skal blande sig i ALT i vores liv. De er begge psykisk syge, så de har jo selv en masse at sloges med. Jeg bliver ved med at være den der undskylder, for husfredens skyld. Jeg kan bare ikke mere. Det er virkelig anstrengende.
Når jeg reflekterer over det, er det mig fuldstændig ubegribeligt at man kan være sådan overfor sit eget barn. Jeg håber at nogen ville slå mig ihjel, hvis jeg skulle ende med at være sådan overfor mine børn - at give dem lavt selvværd og få dem til at føle at de er helt forkerte. Det er filme ikke den måde, som jeg ønsker at mine børn skal vokse op på.
Hvad filan skal jeg stille op? De er fuldstændig udenfor pædagogisk rækkevidde. Mine børn elsker dem, men før eller siden vil de også opleve og forstå, hvordan de i virkeligheden er.
Anmeld
Citér