Slank inden bryllup!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2018

Mom of Two

En decideret kur kører man død i. Der skal kostomlægning til.

Drik massere af vand og hold dig fra andre drikke. Grøn te kan dog hjælpe kroppens funktioner og booste vægttabet. Jeg putter oftest citronstykker i mit vand.

En masse grøntsager, og gerne som smoothies. Jeg blander ofte spinat i min banan/jordbær smoothie. Det kan ikke smages og det giver da lidt. 

Istedet for rugbrød, så lav noget med æg, eller spinatpandekager du kan putte lækker fyld i. (Æg, finthakket spinat og en lille skat mælk). Jeg elsker dem med laks og avokado, eller med kylling.) Ellers laver jeg en omelet og putter gerne broccoli, gulerødder og kyllingestykker i.

havregrød med kanel. - Har aldrig selv brudt mig om det, men kanelen gør faktisk meget. Og så er kanel godt for fordøjelsessystemet, og kan hjælpe til at fjerne affaldsstoffer som kan veje op til 6 kg hvis det har samlet sig gennem en årrække. Det skulle også være godt at putte kanel i sin grønne te, men personligt bryder jeg mig ikke om det.

Lav blomkålsris. Det er nemt og smager ikke rigtigt af noget. Bar blend blomkålene og hæl derefter kogende vand over. For syns skyld kan man blande det med broccoli.

Og så skjul grøntsager i maden. I frikadeller, lasagne mm. Her er det primært spinat vi bruger, da det ikke rigtigt smager af noget og børnene elsker at spise grønne frikadeller  

selvom jeg gør så meget ud af det sunde, har jeg rigtigt svært ved ikke at drikke sodavand og ikke lige spise chokolade, Chips osv. Og så kommer jeg aldrig i et træningscenter, så min motion består I at hente børn og gøre rent hjemme, samt når jeg lige får taget mig sammen til lidt træning på stuegulvet mellem hjemmearbejdet. - For mig hjælper de perioder hvor det er manden der handler, for så kommer det usunde ikke ind ad døren, og uanset hvor desperat jeg bliver, så må jeg nøjes med mit glad vand og en gulerod  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa! 

Jeg skal giftes om 5 måneder, og jeg vil rigtig gerne tabe mig inden! 

Jeg vejer 120 kg og er 180 høj.

hvor meget er realistisk jeg kan nå at tabe? 

Jeg har meldt mig i fitnesscenter og træner 2-3 gange om ugen. Dog med en baby på armen, så det er forskelligt hvor effektivt det er afhængig af hvor nem baby er. 

Jeg vil gerne så langt ned som muligt, da jeg gerne vil se pæn ud i min kommende brudekjole. Lige nu føler jeg mig bare alt for fed til overhovedet at have brudekjole på 

LCHF er ubetinget den suverænt bedste levevis, du vil opleve et velvære som aldrig før - men den kræver en rygrad af de lidt større, så for dig vil jeg klart anbefale Sense - prøv det, det er nemt og kræver ikke det store.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Bissen

Sense! 

Tabte 20 kg på 6 mdr. 

Dette er en kostomlægning og ikke en kur. Jeg har det meget bedre i min krop nu. Kan klart anbefales. 

Anmeld Citér

27. marts 2018

Babilooo

Jeg ved godt at du siger at du ikke har råd til en personlig træner. Dog kan jeg sige at det virker helt fantastisk. 

Måske kan du få en veninde til at træne med dig ...eller en fra en mødregruppe der også skal tabe sig.

Anmeld Citér

27. marts 2018

Babilooo

jeg vejer selv i den ande grøft (46 kg) så kender ikke problematikken med overvægt.

imidertid har jeg set en del forskellige videoer på youtube bl.a vedrørende overspisning og overvægt. Det er jo ikke blot et spørgsmål om at “tage sig sammen”. Der er et psykisk element i det. 

Hvis man ønsker et varigt vægttab er det måske en ide at dykke lidt ned i de tanker der får en til at overspise i første omgang. 

Alt mulig held og lykke med brylluppet og en sund livsstil

Anmeld Citér

27. marts 2018

Justthinking

Jeg ved ikke hvad der er realistisk at tabe, men her er nogle fif til dig:

1. Lad være med at gå på slankekur, lav en livsstilsændring. Udregn dit ligevægtsindtag og skær 500 kcal fra. Hvis du en dag har lyst til noget chokolade, slik eller lign så lad dig selv få en smule. På den måde undgår du at opbygge en voldsom trang og dermed overspise. Husk: intet er som sådan usundt i de rette mængder.

2. Gå når du kan. Gå til bussen, tag cyklen på arbejde eller gå en tur efter maden med din mand. Herhjemme synes vi det er nemmere at snakke om løst og fast hvis vi er ude at gå, end hvis vi sidder i sofaen. Derudover er det også hyggeligt at gå og holde i hånd. 

3. Lav nogle hjemmeøvelser, men start i det små; der findes apps og diverse internetsider.

4. Lad være med at gå efter vægten, gå efter spejlbilledet. Og BMI kan du godt stikke skråt op, for den medregner ikke muskelmasse, knoglemasse, væske i kroppen o.lign. Den tager det tal der står på vægten. 

5. Find en motionsform du synes er sjov; elsker du at danse, er du mere tilbøjelig til at give den fuld gas, end hvis du står i en time i fitnesscenteret og flytter vægte. 

6. Prøv f.eks. Sense-kuren og byt hvidt brød, pasta osv. ud med den grove variant. Snack lidt på nogle grøntsager og inkludér grønt til alle dine måltider. Pas på med frugt, for der er meget frugtsukker i. Hold det til 1-2 stykker om dagen :-)

Held og lykke!

Anmeld Citér

27. marts 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Hejsa! 

Jeg skal giftes om 5 måneder, og jeg vil rigtig gerne tabe mig inden! 

Jeg vejer 120 kg og er 180 høj.

hvor meget er realistisk jeg kan nå at tabe? 

Jeg har meldt mig i fitnesscenter og træner 2-3 gange om ugen. Dog med en baby på armen, så det er forskelligt hvor effektivt det er afhængig af hvor nem baby er. 

Jeg vil gerne så langt ned som muligt, da jeg gerne vil se pæn ud i min kommende brudekjole. Lige nu føler jeg mig bare alt for fed til overhovedet at have brudekjole på 

Det trick der hjalp min mand var, at han tog en dessert tallerken til sin aftensmad. På den måde fik han mindre mad men det syntes af mere fordi tallerknen var lille. 

Anmeld Citér

27. marts 2018

Astrid&alex

Jeg har set min søster tabe sig +40 kilo for en del år tilbage. det gjorde hun med vægtkonsulenterne. Jeg ved ikke om den slags stadig er moderne, men hun sagde at det gjorde en stor forskel at hun havde et ugeligt møde, hvor de blev vejet (det dengang kostede det ca. 50kr per gang).

Jeg ved det ikke, men jeg tænker at det er svært at holde motivationen oppe og det er svært at være alene om det. så jeg ville søge efter noget tilsvarende. 

Held og lykke med det, og alt det bedste med bryllupet! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.