Anonym skriver:
Tak for forslagene begge to
vores økonomi er desværre ikke helt til en personlig træner. Jeg er studerende, og lige pt ryger alle de penge vi har i overskud på bryllups-opsparingen.
Jeg er også en skovl til at overholde slankekure. Har prøvet så mange gange, og er så “god” i 5 dage også overspiser jeg helt vildt i 2 dage også forfra. Og vægten er bare ligeså stille steget i løbet af de sidste år, og nu vil jeg bare gerne af med nogen af de mange kilo!
Ikke er decideret råd, men blot et lille input.
Pga. projekt baby 3, valgte jeg at prøve om jeg kunne komme lidt ned i vægt. BMI 35, så jeg vejer ALT for meget.
Jordemoderen fortalte mig(da jeg var blevet gravid) at der er forskel på at være aktiv overvægtig og inaktiv overvægtig. Selvfølgelig kan ovevægt aldrig tales for, men at være aktiv, uanset vægt, er jo en god ide.
Nå, men inden graviditeten, valgte jeg at skifte ris, pasta og brød ud. Især til aftenmåltiderne.
I stedet blancherede jer nogle grøntsager, som ofte blev laver på spirlizeren. Det er nemt, hurtigt, lækkert og ser indbydende ud. Andre gange dampede jeg lidt spidskål/hvidkål som erstatning til fx pasta eller ris. Og ellers lavede jeg blomkålsris.
Min morgenmad bestod af 1/2 grape, 1 blødkogt æg og et stykke ristet rugbrød med lidt olie og salt.
Spiste en bolle til formiddag, salat og kød til frokost(madordning på job)!og hvis jeg i løbet af eftermiddagen/aftenen blev lækkersulten spiste jeg dadler med lidt banan og måske lidt mørk chokolade.
Og så begyndte jeg at cykle til og fra arbejde, da jeg havde skiftet job og kunne nå ar cykle med de to store.
Jeg tabte mig ret hurtigt og man kunne også se det på målebåndet.
Undskyld den lange smøre