Eksperthjælp: Vær i nuet....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
0 svar
0 synes godt om
23. marts

Anne-Mette Arnbak Gammelgaard

Kære Anne-Mette.

Min datter har været igennem et længere og meget voldsomt sygdomsforløb med hospitalsindlæggelse. Det har været modbydeligt. Hun har været meget grimt igennem. Og min mand og jeg har været meget, meget bange for at miste hende og den frygt har hun selvsagt mærket. Hun er på vej mod lyset og kommer forhåbentligt hjem i løbet af foråret. Lige nu handler det om medicinering, smertedækkelse og genoptræning, som går fremad i et fint tempo. Men vi ser vores lille pige, som slet ikke er glad. Hun er trist. I dag forsøgte jeg at snakke med hende, og hun sagde at det var for uhyggeligt til at tale om. Hun har lukket helt af, hvilket er usædvaneligt, fordi vi normalt er en familie, der åbent taler om alt. Hun er en pige, der ellers kan beskrive sine følelser meget præcist og på en måde, så det er nemt at leve sig ind i det, hun fortæller. Hun er normalt meget ærlig omkring sine følelser, oplevelser og meninger. Normalt er hun snakkende, fjollet, sprudlende og altid i gang med at udforske, afprøve og undersøge verden. Min mand og jeg har været der for hende, og sygeplejerskerne siger at vi ikke kunne have gjort noget bedre og at vi ikke må tro at hun reagerer, som hun gør, fordi vi har gjort noget galt. Men at det er almindeligt. Alligevel tænker vi jo hele tiden på, hvad vi kan gøre for hende. Vi hygger, er nærværende og forstående, synger, tegner, spiller spil, kys og kram, når hun gider det, god stemning, dejlig mad og musik. Vi holder vores aftaler med hende, som vi har gjort hele tiden, så hendes tillid til os er intakt og hun er tryg, når vi fx går ud og henter noget eller går på wc. Vi fortæller hende, at vi elsker hende, og hun fortæller at hun elsker os og at vi er nogle søde forældre. I går foreslog jeg hende at skrive et eventyr om det, hun har været igennem og det er hun begyndt på lige så stille begyndt på.
Jeg ville blive utrolig glad, hvis du kunne hjælpe med en tilgang til, hvordan jeg kan hjælpe mit barn. Særligt tænker jeg på, hvordan jeg kan hjælpe hende med at få bearbejdet det her? Hvordan jeg kan tale med hende om det på en god måde? Jeg synes ikke, jeg kan acceptere at vi ikke taler om det.

På forhånd tak for hjælpen.

Anne-Mettes svar

Kære forældre.

Det har været og er en ordentlig omvæltning I har været og er igennem med jeres datter.Som I beskriver forløbet har I stået jeres datter bi gennem hele forløbet og givet alt jeres nærvær og kærlighed som er det vigtigste i sådan et forløb.I er alle i chok og ikke mindst jeres datter som har stået og står det hele igennem.Hun skal bare have lov til at være i de følelser hun er i lige nu og være og støttes i dem for det er hendes virkelighed lige nu.Ting tager tid og hun skal nok klare sig.Hun skal bare have lov til at være vred,trist og ked af det lige nu.

Lad være med at presse eller forlange noget af hende lige  nu ,bare vær der for hende med alt jeres kærlighed og væren.Ville på sigt være rigtig godt for jer og evt også jeres datter at få hjælp

gennem et terapi forløb ,så I alle kan få bearbejdet forløbet samt få redskaber til jeres nye hverdag og liv.

I får ikke jeres “gamle datter” tilbage lad være med at forvent eller forlang det.Men jeres datter er stadigvæk helt vidunderlig og skal accepteres samt respekteres med de erfaringer hun nu har med sig i hendes liv og udfra det hun har at slås med.

Det har været og er en meget hård tid I alle er igennem.Vær i nuet,tro på lyset og kærligheden.

Alt lys til jer.

Kærlighed Anne-Mette 

Anne-Mette byder ind med støtte og rådgivning til en mindfull og nærværende tilgang i en hverdag med de mange udfordringer der nu engang er. Anne-Mette henvender sig til enkeltpersoner eller grupper - eks. mødregrupper hvor såvel samtale,støtte og meditation vil være på programmet. Har du et barn/er i en gruppe med fokus på særlige behov, byder Anne-Mette ind med indgående viden såvel pædagogisk som terapeutisk/holistisk.

Se Anne-Mettes hjemmeside: paradisæblet.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+