Jeg har også svært ved at stoppe, når jeg først er gået i gang. Jeg går hjemme, så jeg har også svært ved at holde mig fra godterne i maddepotet i kælderen, fordi det er nemt og jeg keder mig og så videre og så videre.
Lad være med at have fristelserne i hjemmet overhovedet. Smid dem ud eller forær dem væk. Hvis du har børn og de gerne vil have fredagsslik eller lignende, så kan de få det, men der købes kun ind til dem og først på selve dagen. Efterlader de noget, må du give resterne væk.
Forsøg at finde nogle sundere alternativer til det du normalt snacker på. Det kan fx være mandler eller gulerødder (jeg kan godt lide, når der er noget at tygge på), og så distraher dig selv, når trangen melder sig. Gå en tur, sy, strik, læs, se noget spændende i TV, fordi trangen kommer og går, så det gælder om at arbejde dig forbi det.
Kig på hvornår sukkertrangen melder sig. Jeg får den fx tit lige efter et måltid. Så kan du måske planlægge din dag således, at du SKAL noget på de farlige tidspunkter - fx gå en tur eller sortere vasketøj.
Det handler om at sige NEJ NEJ NEJ, og det er MEGET SVÆRT.
Jeg anbefaler planlægning og erstatning.
Det virker også nogle gange for mig at følge en fastlagt kur, fordi så føles det lidt som om, at der er nogen udefra, der siger NEJ for mig, og så kan det være lidt nemmere (i hvert fald for mig), at følge hovedet. 
Anmeld
Citér