Eksperthjælp: Tea tree oil i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

618 visninger
1 svar
0 synes godt om
22. marts

Karen Bøhrnsen

Hej.
Må man bruge femigel (tea tree oli) som gravid

Uge 30+6

Karens svar

Hej med dig

Der er ikke nemt at rådgive om naturmedicin, for det er ikke ret meget af det, der er forsket på. Jeg har selv været inde på jordemoderforeningens hjemmeside og fundet dette: 

"Tea tree oil - Olien af bladene fra et australsk træ (melaleuca alternifolia) virker desinficerende og kan anvendes udvortes, fx ved svampeinfektioner og acne, hvilket det også er registreret til. Når hudområder, større end en håndflade skal behandles, fortyndes olien med vand i forholdet 1:10. Olien kan virke hudirriterende og fremkalde eksem. Anvendt vaginalt er der set slimhindeirritation, fx med præparatet Femigel. Ved oral indtagelse er olien yderst giftig."

Se selv mere her:

http://www.jordemoderforeningen.dk/fag-forskning/farmakologi/39-naturlaegemidler/

Venlig hilsen

Karen Bøhrnsen

Jordemoder :-)

Karen tilbyder i brevkassen personlig og individuelt tilpasset vejledning i graviditet, fødsel, barsel og ikke mindst i amning.

Se Karens hjemmeside: www.jordemoder.net

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. marts

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Kan anbefale monoï i stedet til hudpleje og mod strækmærker. Det er svanemærket og økologisk, og egner sig også til hyperallergikere.:

moanaolie.dk     

(OBS det er mit eget firma, men jeg sælger det kun fordi jeg selv er glad for det)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+