Skifte arbejde fra Sosu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.202 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2018

Anonym trådstarter

som læste er jeg Sosu - jeg hader mit job pga sparring og mere sparring

jeg har ikke tid til noget som helst, og nogle gange går det så skidt, at jeg har lyst til at skrige 

Jeg vil skifte arbejde men til hvad? og nej vil ikke være sygeplejeske de stakler har fanme alt for meget ansvar og ingen tid 

hvad laver i, som i tjener okay på? Og som I er glade for?

Jeg er gennemsnit i skolen  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2018

Tip!

Jeg er pædagog, med skiftende arbejdstider..  

Men kan self arbejde i børnehave, Sfo og andre steder, med bedre arbejdstider.. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym trådstarter

BML skriver:

Jeg er pædagog, med skiftende arbejdstider..  

Men kan self arbejde i børnehave, Sfo og andre steder, med bedre arbejdstider.. 

Men er det ikke også meget hårdt? Med alle de sparinger?

min bedste veninde er pædagog - og hun siger hun passer bare børn nu så de ikke kommer til skade, hun bruger overhovedet ikke sin uddannelse

Anmeld Citér

21. marts 2018

AlwaysAno

Jeg er skiftet fra sosu og over til lægesekretæruddannelsen☺️

Anmeld Citér

21. marts 2018

Tip!

Anonym skriver:

Men er det ikke også meget hårdt? Med alle de sparinger?

min bedste veninde er pædagog - og hun siger hun passer bare børn nu så de ikke kommer til skade, hun bruger overhovedet ikke sin uddannelse

Jeg har kun viden indenfor special området, og her vil der altid blive talt om nedskæringer, men vi har en minimums normering, som gør at brok ofte bare er brok for døve øre! 

Vi har de vilkår vi nu engang har, og bør få det bedste ud af det. 

Anmeld Citér

21. marts 2018

winnieht

Åhhh... 
Det kunne være tankerne fra mit hoved...

Jeg er uddannet sosu-hjælper og ønsker heller ikke at arbejde indenfor faget, da jeg slet ikke kan have mig selv som menneske med i det... 
Det arbejde der udføres bliver oftest så upersonligt at det kunne erstattes med en robot, for ikke at tale om tidspresset...

Jeg har i 6 mdr arbejdet som udekørende nattevagt, hvilket faktisk for mig har været et godt alternativ (måtte dog stoppe pga dårlig ledelse)... men skal til jobsamtale på fredag, også som sosu nattevagt.

Har dog også søgt ind på studie til sommer, administrationsbachelor...
Noget helt andet, men der er vildt mange retninger at gå og arbejdstiderne er oftest mere familievenlige.

Jeg håber du finder det der er rigtigt for dig

Anmeld Citér

21. marts 2018

God-mor

Anonym skriver:

som læste er jeg Sosu - jeg hader mit job pga sparring og mere sparring

jeg har ikke tid til noget som helst, og nogle gange går det så skidt, at jeg har lyst til at skrige 

Jeg vil skifte arbejde men til hvad? og nej vil ikke være sygeplejeske de stakler har fanme alt for meget ansvar og ingen tid 

hvad laver i, som i tjener okay på? Og som I er glade for?

Jeg er gennemsnit i skolen  

Jeg har netop søgt ind på socialrådgiver uddannelsen og har også en baggrund som sosu. Kan ikke se mig selv arbejde indenfor det felt resten af livet og min ryg kan jeg mærke ikke har haft godt af de mange år i plejen. 

Som socialrådgiver tjener du udemærket, men det vigtigste det er at du laver noget som du brænder for. Så ville jeg lade lønnen komme i 2. Række

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym

Jeg arbejder som socialrådgiver og har i mine 8 år som færdiguddannet arbejdet inden for 3 områder. Indenfor alle 3 områder har der besparelser i så høj grad at jeg ikke længere kan stå inde for det srbejde jeg laver og jeg overvejer derfor at lave noget helt andet.

Jeg tror desværre at man, i det offentlige, skal lede længe før man finder et sted med tid til at udføre det arbejde man gerne vil. Der er bare ikke tid til “at gøre det man brænder for”. Sådan oplever jeg det også som socialrådgiver, ligesom pædagoger, sygeplejersker, jordemødre, lærere og sosu’er gør.

I Jobcenteret er der fx ikke meget tid eller fokus på at få folk i job, det handler mere om at få fulgt op til tiden og undgå “røde prikker”.

Men lønnen og arbejdstiden som socialrådgiver er udemærket.

Anmeld Citér

21. marts 2018

Anonym

Jeg laver hjemmesider og er enormt glad for det. Jeg arbejder i et lille webbureau, og som min kæreste i dag udtrykte det, så er det "det tætteste man kan komme på at være selvstændig uden at være det".

Jeg bestemmer selv mine arbejdstider, og kan også arbejde hjemmefra, hvis jeg har brug for det. Jeg kan altid tage fri til møder i børnehaven, tandlægebesøg etc. Inden jeg går i gang med en opgave vurderer jeg selv, hvor lang tid det vil tage at løse den og clearer det med min chef. Så der er ingen "ovenfra" der lægger pres på i forhold til tiden - tidsforbrug og deadlines fastsættes efter mine egne vurderinger.

Jeg er ansat fuld tid, men når sjældent helt op på 37 timer om ugen. Det er ok med min chef, så længe jeg lægger lidt ekstra hvis det er påkrævet.

Jeg synes virkelig, at jeg har verdens bedste job. Lønnen er også ok.

Anmeld Citér

21. marts 2018

tivolistang

AlwaysAno skriver:

Jeg er skiftet fra sosu og over til lægesekretæruddannelsen☺️

tog du kontoruddannelsen, eller hvordan?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.