LouiseLarsen skriver:
Under min graviditet døjer jeg også med forstoppelse, og fik navnet på nogen piller af min læge jeg skulle prøve. De er beregnet til gravide, så skader derfor ikke. Og de har virkelig hjulpet mig....
Jeg skulle ta 3 en time efter jeg havde spist mit første hovede måltid og igen 3 en time efter næste hovede måltid også igen 3 en time efter sidste hovede måltid. Dvs Morgen, middag og aften i alt 9 piller på en dag! Og jeg skal love for det satte skub i tingene.... Fik så afvide jeg ku holde det ved lige ved at ta en pille hver aften inden jeg skulle i seng, men det gør jeg ikke, da mit afføring stadig kommer dagligt. Men jeg kan klart anbefale pillerne.
De hedder: Magnesia DAK 500 mg. De fås på apoteket som håndkøbs medicin! men spør dem dernede hvordan du skal ta dem, da det jo kan være individuel....
Håber de vil hjælpe dig...
Kram
Det lyder også som en ordentlig dosis du har fået!! Jeg fik at vide at jeg skulle tage tre om aftenen, inden jeg gik i seng, og så drikke rigeligt med vand... det skulle jeg gøre i nogle dage, indtil der kom gang i det.. Og så skulle jag tage en de følgende dage. Men de er gode, og de hjalp også mig. (Er dog ikke gravid, har bare en mave der altid driller).
Husk masser af vand, for pillerne hjælper til at holde på væsken i tarmen, og trækker væske tilbage i tarmen, så afføringen forbliver blød og nem at komme af med... Jeg ved ikke, om den går hos gravide, men ellers massér maven.. Det behøver ikke være hårdt, men bare gnubbe den godt igennem.. Det hjælper nogle gange..

Håber det bliver bedre for dig. Jeg ved godt hvor irriterende det er.. Og det kan godt blive smertefuldt efter 14 dage... taler desværre af bitter erfaring!
Anmeld