Hård mave - Gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.886 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. oktober 2009

Bom

Ja jeg har så bare fået mega hård mave (forstoppelse), har ikke været på toilet i 5 dage..

Lever næsten af svesker hver dag, får det til morgen, middag, aften og igen inden jeg skal i seng.. Men det sætter ikke skub i tingene..

Jeg skulle egentlig starte på ekstra jern i den her uge, men tør ikke starte pga den hårde mave...

Håber i har nogle gode råd..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2009

charlottekri

prøv med kiwi eller hørfrø. det skulle hjælpe ved de små, så hvorfor ikke ved de store?

Anmeld

14. oktober 2009

RumlesMor

Min JM siger VAND VAND VAND!

Ens fordøjelse er anderledes under graviditet, og man skal derfor indtage MEGET væske - for at smøre systemerne

Og ja, så ville jeg nok lave noget sveskemos, evt. i lidt grød. Sørg i øvrigt for god fiberig mad, de ting kan bedre tåle en langsommere fordøjelse.

Anmeld

14. oktober 2009

SaNiNa

Man kan få sådan nogle dråber på apoteket, men ved ikke om man få tage dem når man er gravid, men det ved de jo sikker. og så lactulose.

fik osse en omgang hård mave efter kejsersnittet og det gør altså bare ondt.

Anmeld

14. oktober 2009

LouiseNielsen

Under min graviditet døjer jeg også med forstoppelse, og fik navnet på nogen piller af min læge jeg skulle prøve. De er beregnet til gravide, så skader derfor ikke. Og de har virkelig hjulpet mig....

Jeg skulle ta 3 en time efter jeg havde spist mit første hovede måltid og igen 3 en time efter næste hovede måltid også igen 3 en time efter sidste hovede måltid. Dvs Morgen, middag og aften i alt 9 piller på en dag! Og jeg skal love for det satte skub i tingene.... Fik så afvide jeg ku holde det ved lige ved at ta en pille hver aften inden jeg skulle i seng, men det gør jeg ikke, da mit afføring stadig kommer dagligt. Men jeg kan klart anbefale pillerne.

De hedder: Magnesia DAK 500 mg. De fås på apoteket som håndkøbs medicin! men spør dem dernede hvordan du skal ta dem, da det jo kan være individuel....

Håber de vil hjælpe dig...

Kram

Anmeld

14. oktober 2009

jannie

hej

ved godt det lyder tosset og minder lidt for meget om sveskerne, men prøv de soltørrede abrikoser. sådan en god håndfuld som du tygger godt. sveskerne havde heller ingen virkning her til sidst så jeg blev anbefalet at prøve det andet - og det satte da skub i systemet

håber du finder noget der virker for dig

jannie 37+3

Anmeld

14. oktober 2009

LauraLW

Æblejuice! Den virker hver gang herhjemme.

Anmeld

14. oktober 2009

Ina33

Mini-Terp skriver:

Ja jeg har så bare fået mega hård mave (forstoppelse), har ikke været på toilet i 5 dage..

Lever næsten af svesker hver dag, får det til morgen, middag, aften og igen inden jeg skal i seng.. Men det sætter ikke skub i tingene..

Jeg skulle egentlig starte på ekstra jern i den her uge, men tør ikke starte pga den hårde mave...

Håber i har nogle gode råd..

HUSK!

Naturpræparatet HUSK kan købes hos matas og på apoteket. Det er egentlig en række fibre, som holder gang i maven.

Jeg tager selv jern (ikke fordi jeg er gravid, men fordi jeg har jernmangel), og tager HUSK 2 gange dagligt, og det virker! Det holder gang i maven. Og ellers så husk at drikke en masse vand.

MVH

Louise

Anmeld

14. oktober 2009

otlitrom

LouiseLarsen skriver:

Under min graviditet døjer jeg også med forstoppelse, og fik navnet på nogen piller af min læge jeg skulle prøve. De er beregnet til gravide, så skader derfor ikke. Og de har virkelig hjulpet mig....

Jeg skulle ta 3 en time efter jeg havde spist mit første hovede måltid og igen 3 en time efter næste hovede måltid også igen 3 en time efter sidste hovede måltid. Dvs Morgen, middag og aften i alt 9 piller på en dag! Og jeg skal love for det satte skub i tingene.... Fik så afvide jeg ku holde det ved lige ved at ta en pille hver aften inden jeg skulle i seng, men det gør jeg ikke, da mit afføring stadig kommer dagligt. Men jeg kan klart anbefale pillerne.

De hedder: Magnesia DAK 500 mg. De fås på apoteket som håndkøbs medicin! men spør dem dernede hvordan du skal ta dem, da det jo kan være individuel....

Håber de vil hjælpe dig...

Kram

Det lyder også som en ordentlig dosis du har fået!! Jeg fik at vide at jeg skulle tage tre om aftenen, inden jeg gik i seng, og så drikke rigeligt med vand... det skulle jeg gøre i nogle dage, indtil der kom gang i det.. Og så skulle jag tage en de følgende dage. Men de er gode, og de hjalp også mig. (Er dog ikke gravid, har bare en mave der altid driller).

Husk masser af vand, for pillerne hjælper til at holde på væsken i tarmen, og trækker væske tilbage i tarmen, så afføringen forbliver blød og nem at komme af med... Jeg ved ikke, om den går hos gravide, men ellers massér maven.. Det behøver ikke være hårdt, men bare gnubbe den godt igennem.. Det hjælper nogle gange..
Håber det bliver bedre for dig. Jeg ved godt hvor irriterende det er.. Og det kan godt blive smertefuldt efter 14 dage... taler desværre af bitter erfaring!

Anmeld

14. oktober 2009

Tulle28

Motion, masser af grøntsager, rugbrød og frugt.

Og så hjalp pebermyntete rigtig meget på mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.