Her arrangerede farmor og farfar også en 3 ugers ferie fra 14 dage før termin og til en uge efter termin. Og samtidig var de dybt skuffet over st jeg ikke havde dem med i mine planer for hvor den store skulle være under fødslen
- De var ellers netop planen til netop det, indtil de planlagde ferie.
Jeg ville for det første være ærlig omkring din skuffelse, og melde ud at det jo kan give et problem omkring hvor den store skulle være henne under fødslen, hvis du går i fødsel netop der. Hun må gerne vide at hun skuffer, når der nu var lagt andre planer. Og hvis hun er skuffet over at du ikke vil have hende med til fødslen, må du jo forklare at du bare ikke ønsker andre til stede.
Vores backup, hvis ikke min mor kunne nå frem, var for det første en anden i opgangen, eller i værste tilfælde at jeg måtte føde alene og manden være hos den store ude på gangen på sygehuset, til min mor så nåede frem. Jeg var afklaret med at risikoen for at føde alene, eksisterede.
Heldigvis havde jeg en lang latentfasen, så det var ingen problemer for min mor at nå frem længe inden vi begav os mod hospitalet. - farmor og farfar var på den anden side af jorden og kom først hjem en uge efter. Havde en svigermor der var dybt skuffet over at så mange andre havde set drengen inden hende 
Anmeld
Citér