Surt opstød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.543 visninger
11 svar
14 synes godt om
18. marts 2018

Anonym trådstarter

Der er 12 dage til termin med barn nummer to. Planen var at farmor skulle komme og passe storebror når fødslen går i gang, nået hun ellers har snakket meget om, men nu meddeler hun så at hun tager på en uges ferie på fredag. Det vil sige hun kommer hjem på terminsdatoen... Jeg fødte 14 dage før med den første og håber nu virkelig at nummer to skynder sig ud inden fredag, eller pænt venter til hun er retur igen, ellers har vi et problem! Mine forældre bor i den anden ende af landet og vil neppe kunne nå her over i tide  Ved godt man ikke kan forlange at farmor sætter sit liv på pause men ih hvor er jeg alligevel irriteret og skuffet! Det er under en uge siden hvor hun tilbød at deltage i fødslen - hvilket jeg høfligt takket nej til da jeg ser det som nået meget privat som jeg ønsker bliver mellem min kæreste og jeg. Det skulle jeg nok ikke have gjort

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2018

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

årh ha. har i ikke et par venner der vil kunne hjælpe jer. eller en go naboer måske. måske hendes (farmors) gode veninde. ? 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

årh ha. har i ikke et par venner der vil kunne hjælpe jer. eller en go naboer måske. måske hendes (farmors) gode veninde. ? 

Jeg har en veninde i baghånden, men hun og hendes mand og søn skal egentlig i sommerhus i den periode, men hun har sagt jeg bare skal ringe så køre hun med det samme, men er bare ked af at skulle afbryde hendes ferie men det er jo det vi må gøre.. Jeg kan bare ikke lade vær at være lidt irriteret på farmoren spontane ferieplaner

Anmeld Citér

18. marts 2018

Babilooo

Tror hun er blevet såret og har arrangeret ferie. 

Prøv at tale med hende stille og roligt. Hun kan ikke forvente at være med til fødslen.

Anmeld Citér

18. marts 2018

Mom of Two

Her arrangerede farmor og farfar også en 3 ugers ferie fra 14 dage før termin og til en uge efter termin. Og samtidig var de dybt skuffet over st jeg ikke havde dem med i mine planer for hvor den store skulle være under fødslen   - De var ellers netop planen til netop det, indtil de planlagde ferie.

Jeg ville for det første være ærlig omkring din skuffelse, og melde ud at det jo kan give et problem omkring hvor den store skulle være henne under fødslen, hvis du går i fødsel netop der. Hun må gerne vide at hun skuffer, når der nu var lagt andre planer. Og hvis hun er skuffet over at du ikke vil have hende med til fødslen, må du jo forklare at du bare ikke ønsker andre til stede.

Vores backup, hvis ikke min mor kunne nå frem, var for det første en anden i opgangen, eller i værste tilfælde at jeg måtte føde alene og manden være hos den store ude på gangen på sygehuset, til min mor så nåede frem. Jeg var afklaret med at risikoen for at føde alene, eksisterede.

Heldigvis havde jeg en lang latentfasen, så det var ingen problemer for min mor at nå frem længe inden vi begav os mod hospitalet. - farmor og farfar var på den anden side af jorden og kom først hjem en uge efter. Havde en svigermor der var dybt skuffet over at så mange andre havde set drengen inden hende 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er ikke helt med. Vidste hun godt at planen var at hun skulle passe storebror imens?

hvis ja, hvorfor foreslår hun så at være med til fødslen? Det kan hun jo slet ikke hvis i har aftalt at hun passer den store. 

Er du sikker på at hun har været indforstået med planen omkring pasning under fødslen? 

Anmeld Citér

19. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg er ikke helt med. Vidste hun godt at planen var at hun skulle passe storebror imens?

hvis ja, hvorfor foreslår hun så at være med til fødslen? Det kan hun jo slet ikke hvis i har aftalt at hun passer den store. 

Er du sikker på at hun har været indforstået med planen omkring pasning under fødslen? 

Ja hun har fået ekstra nøgle og min kæreste har øvet med hende hvordan hun sætter barnesædet i hendes bil, hun har fået adresse og nummer til vores stores dagpleje hvis hun ville skulle hente eller aflevere der. Hun har enda sat en særlig ringetone på sin mobil til nåe vi ringer så hun er helt klar. Men hun har tilbudt at bytte plads med min kæreste så hun tog med til fødselen i stedet for ham da hun mener hun bedre vil kunne støtte mig fordi hun jo selv har prøvet at føde. Hun tilbød også at deltage ved den stores fødsel, men jeg syntes en fødsel er nået meget privat og nået hvor jeg kun ønsker at have min kæreste med. Og han gjorde det helt fantastisk sidst og var en uvurderlig støtte, nået jeg ellers flere gange har fortalt farmor. Min kæreste ønsker heller ikke at bytte plads, han vil gerne være der og tage i mod sit andet barn. Det er jo også stort for ham. Han er meget ked og skuffet over sin mor men siger det er typisk hun ikke tænker sig om. 

Anmeld Citér

19. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom of Two skriver:

Her arrangerede farmor og farfar også en 3 ugers ferie fra 14 dage før termin og til en uge efter termin. Og samtidig var de dybt skuffet over st jeg ikke havde dem med i mine planer for hvor den store skulle være under fødslen   - De var ellers netop planen til netop det, indtil de planlagde ferie.

Jeg ville for det første være ærlig omkring din skuffelse, og melde ud at det jo kan give et problem omkring hvor den store skulle være henne under fødslen, hvis du går i fødsel netop der. Hun må gerne vide at hun skuffer, når der nu var lagt andre planer. Og hvis hun er skuffet over at du ikke vil have hende med til fødslen, må du jo forklare at du bare ikke ønsker andre til stede.

Vores backup, hvis ikke min mor kunne nå frem, var for det første en anden i opgangen, eller i værste tilfælde at jeg måtte føde alene og manden være hos den store ude på gangen på sygehuset, til min mor så nåede frem. Jeg var afklaret med at risikoen for at føde alene, eksisterede.

Heldigvis havde jeg en lang latentfasen, så det var ingen problemer for min mor at nå frem længe inden vi begav os mod hospitalet. - farmor og farfar var på den anden side af jorden og kom først hjem en uge efter. Havde en svigermor der var dybt skuffet over at så mange andre havde set drengen inden hende 

Min kærste skrev til hende igår at det jo gav os nogle problemer men at dem måtte vi jo så løse. Jeg ved ikke om hun har svaret. 

Men jeg tror vi gør som I, tager den store med hvis vores back op ikke når frem, og så må jeg ko klare det selv, bare jeg ikke selv skal køre med veer...

Anmeld Citér

19. marts 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Tror hun er blevet såret og har arrangeret ferie. 

Prøv at tale med hende stille og roligt. Hun kan ikke forvente at være med til fødslen.

Jeg troede vi havde haft snakken stille og roligt adskille gange, men jeg tror jeg prøver at bringe det op igen og fortælle helt ærligt at var lidt en mavepuster for os at høre om hendes ferieplaner så sent. 

Anmeld Citér

19. marts 2018

san

Kan godt forstå du er skuffet... En aftale er vel en aftale... Jeg var godt nok også blevet lidt små sur, alle kvinder ved at ca 14 dage inden og efter termin kan baby kommer, så hvis man har sagt ja til at passe det andet barn, så holder man det da. Ellers måtte farmor da melde ud at hun ikke havde lyst fra starten, det har hun jo helt ret til, men når først hun har sagt ja, så må hun da overholde det, det er da strengt andet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.