Spørgsmål angående flaskebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2018

Anonymor

Vaya skriver:

Mængde husker jeg ikke så meget omkring, tror vi nogenlunde fulgte det der stod på dåsen (står der ikke noget der), og mindes noget med en liter i døgnet. 1/6 af vægten er vist, hvis det giver under en liter??

Nå, men det som jeg helt sikkert husker er, at min pige også spiste meget oftere end de andre i mødregruppen. Da vi gik over til flaske håbede jeg det ville holde hende mæt længere, da hun ammede hver 2. time. De andre i mødregruppen kunne snildt gå 3-4 timer uden mad. Det blev ikke synderligt bedre, da hun kom på flaske, så måske nogle børn bare er sultne oftere. Hun er snart 3, og der har ikke været problemer med mad/vægt på noget tidspunkt, så her har det ikke haft betydning. 

Altså her siger sp og læge 1/6 frem til de er to måneder, dernæst 140 ml pr kilo og når de er et halvt år bør det passe med 1/9 af vægten dagligt. Super forvirrende, også derfor jeg spørger til råds her  men rart at høre min søn ikke er den eneste, der spiser hyppigt,, selvom han er på flaske 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2018

Anonymor

Nel skriver:

Min datter spiste altid hver 3 time, indimellem hver 4 i løbet af dagstimerne.  Hvis jeg baby vil have hver 3, så ville jeg give ham det. Nogle børn spiser mere end andre, jeg ville heller ikke holde mig helt skriks til den mængde jeres SP angiver, hvis i kan se at jeres barn vil have mere. Der skal naturligvis være en stopklods, hvis han kan drikke uendeligt meget, men det går jo heller ikke at han ikke bliver mæt. Lyt til jeres egen fornemmelse!

Tak for svaret - det er nemlig en balancegang, fordi han ikke har den stopklods, så det kan være lidt svært at finde ud af, hvornår vi skal sige stop, for vi kan godt mærke på ham bagefter, hvis han har fået for meget. Men rart at vide at vi ikke er den eneste, hvis barn ikke går evigheder mellem måltider 

Anmeld Citér

15. marts 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Har 2 tidligere flaskebørn og hver gang har de der mål og tider ikke passet. 

Min nr. 2 spiste allerede dobbelt så meget som han burde da han var 7 timer gammel. Sygeplejerskerne var i chock men de gav ham det alligevel da han jo var sulten. 

Min sp sagde begge gange at vi bare skulke give ham det han havde brug for i form af hvad han selv gav udtryk for han ville have. Han spiste vildt meget og vi måtte da også sørge for han ikke spiste for hurtigt men aldrig var vindue i at reducere. 

I dag er han 2 år og han er slet ikke for stor eller andet. 

For vores vedkommende kan vi desværre bare godt mærke bagefter, hvis han har fået for meget, selvom han ikke siger fra undervejs. En ting er han generelt døjer med smerter fra de sure opstød, men når han får for meget så står det ud ad ham bagefter og/eller han får ondt i maven. Så det er vildt svært fordi vi skal prøve at  gætte os frem til hvad er nok, for han siger ikke selv fra undervejs, heller ikke selvom vi bøvser ham undervejs.det er blandt andet også derfor, at jeg spørger herinde for at have et eller andet pejlemærke 

Anmeld Citér

17. marts 2018

Wheelybug

Åhh lyder som min pige de første måneder. Jeg lavede ikk andet end at amme og tørre gylp op fordi hun havde kraftig refluks (ikk silent, men også gylp). Hun slukkede også branden i halsen ved at overspise og dernæst mavesyre-gylp over det hele. Jeg ved ikk så meget om mængderne i flaskerne da jeg fuldammede men vil bare fortælle at vores stoppede ved 3-4 måneders alderen. Det er noget med at spiserøret modnes og man kan være heldig at det stilner af derefter. Sender lige et kæmpe kram din vej-det er SÅ forfærdeligt med et refluksbarn, at skulle sove siddende med barnet oprejst i armene og se alle de smerter det lille pus skal igennem. Jeg ved at en del børn får nexium mod refluksen -har I overvejet det? Eller at blande johannesbrødkernemel i mælken? Jeg kan desuden anbefale gruppen forældre til børn med refluks på Facebook, hvor der er masser af tips og vejledning fra andre med refluks-helt sikkert også ang flaske  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.