Anonymor skriver:
Hej alle,
Har en lille bebs der er knap 12 uger (3 mdr om en uges tid) , som er flaskebarn. Det er stadig en forvirrende verden da mine to første blev enten delvist ammet eller fuldammet.
Mit spørgsmål går på hvor meget af gangen jeres babyer spiste i den alder og hvor ofte? For mange siger, selv min sp at i den alder burde han kunne gå 4 timer, i hvert fald og især om natten, måske endda 5, men han spiser altså stadig hver 3. Time og nogen gange er han også sulten efter 2.
Det er forskelligt hvor meget han spiser, men vi er nødt til at regulere det, for uanset hvor stor flasken er, så tømmer han den altid, men hvis vi tager den fra ham før tid bliver han ikke utilfreds, så tænker han må være mæt. Desuden døjer han med en uafklaret refluksproblematik, så sundhedsplejersken har foreslået at vi prøver at sørge for han ikke spiser for store måltider.
I forhold til samlet dagsmængde har vi fået at vide max en liter om dagen, og fra de er 2 mdr Ca 140 ml. Pr kilo, hvilket svarer til han skal have omkring 900-1000 ml dagligt. Han spise som regel mellem 800-900 ml hvilket er fint nok tænker jeg, da han er en stor dreng på allerede omkring 7 kg.
Men.. Flaskemængde .. Hvor meget af gangen? Hvor ofte?
Her er hvordan han spiste i går, det var i alt 865 ml.
Sidder lidt med følelsen af, at det overkompliceres.
4 børn her.
Jeg har ALDRIG noteret, hvor meget de har spist, jeg har observeret et tilfreds barn med fine våde bleer og regelmæssig afføring, der fulgte sin egen vægtkurve. That's it.
Er det, fordi vi lever med en mobil i hånden, at alting skal være sådan nu? Jeg forstår det ikke.
En bekendt har en dreng, der som 3 måneder spiste 360 ml på et måltid, min førstefødte spuste nok 1/3 - men det er fuldstændig individuelt, og drengen var i god trivsel, og han gik bare længere mellem måltider. Jeg siger ikke, at det er ideelt, men det normale har vidde grænser.
Hvis dit barn ikke kaster op i stride strømme - så ville jeg ikke bruge så meget energi på spekulationerne om refleksproblematikken, stol på din intuition!