De dårligste "gode" råd som nybagt mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2018

Mullemee

SofiaMik skriver:

Da baby var 14 dage, fik jeg af vide, at jeg skulle passe på, at jeg ikke gjorde babyen forkælet ved at tage hende op, når hun græd..

What?? Hvem gav dig dog det råd? Stakkels dig og stakkels baby. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2018

Newsence

Skemaer. Hvad jeg ikke har fået af skemaer. Spise hver 3 time. Skiftes hver 4 time 

ingen af mine børn har passet ind i de skemaer. 

Har en veninde der ringede til mig grædende da hun var første gangs mor. SP havde sagt at baby SKULLE spise hver 3-4 time. Det var nu men baby sov og havde kun sovet 30 min. Hun var udkørt og kunne ikke overskue at skulle vække baby. Nøj hvor blev hun lettet da jeg sagde hun bare kunne lade være og vente til baby vågnede selv 

dårlig råd 2. Lad nu være med at tjekke om baby trækker vejret hver gang du vågner. Har tjekket ved begge og kommer også nok til ved næste 

dårlig råd 3. Eller rettere skræmme råd. Min SP gik meget op i rengøring. Jeg kunne ved barn nr 1 gå helt i panik. Åh åh havde jeg nu husket at vaske begge hænder  Havde jeg brugt den rigtige klud til ansigtet eller navlen. Osv. Self skal bærn holdes rene men min SP lovede jo nærmest død eller kronisk syg baby hvis jeg glemte det mindste. Kunne ikke nyde min baby før jeg lærte at slappe af 

Anmeld Citér

9. marts 2018

SofiaMik

Mullemee skriver:

What?? Hvem gav dig dog det råd? Stakkels dig og stakkels baby. 

Det var såmænd min svigerfamilie.. Men de stoppede ikke der. De synes generelt, at det, vi andre anser som almindelig og grundlæggende omsorg = curling. Og jeg er bestemt ingen curlingmor  

Anmeld Citér

9. marts 2018

Babybee

Der var ikke noget der hed at baby ikke kunne, og da min baby var motorisk lidt bagud, sagde sp at det var fordi jeg ikke trænede ham nok, og hvis jeg ikke gjorde det kunne han ende med at få dårligt selvværd når han skulle i institution.. behøver jeg sige at jeg ikke nød de første 5 mdr. Af min barsel fordi jeg konstant havde dårlig samvittighed hvis jeg ikke lå og trænede baby, og laver alle de øvelser hun havde sagt.. hvert besøg føltes som en eksamen jeg aldrig bestod.. nu er han 7. Mdr og fik heldigvis bedt om en ny sp.. men det har dælme sat sine spor.. har konstant dårlig samvittighed over at kunne gøre mere.. trods han er for tidligt født og jeg godt ved at han derfor er lidt bagud med nogen ting..

At sove når baby sover.. well... Min baby sov bare ikke så meget..

At alle kan amme, det er bare et spørgsmål om at ville det nok. Det gjorde jeg ammede i 2 mdr. Og græd mig igennem hele den første fordi det gjorde så ondt, men de sagde at der ikke var noget galt og han tog fint på.. ammede nærmest konstant fordi mit nedløb var så dårligt, så sessionerne tog hurtigt en time, men mindre jeg gav op for pga. Smerter.. det endte med jeg begybdte at blive distanceret til min søn.. heldigvis fik min mand mig overtalt til at gå på flasken.. så den dag i dag, blir jeg så sur når folk siger det.. men man vil jo så gerne slå til som første gangs mor.

Anmeld Citér

9. marts 2018

Mullemee

SofiaMik skriver:

Det var såmænd min svigerfamilie.. Men de stoppede ikke der. De synes generelt, at det, vi andre anser som almindelig og grundlæggende omsorg = curling. Og jeg er bestemt ingen curlingmor  

Godt du ikke hørte på dem, og du gjorde, som du følte for. 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Kurt_H

HeMakesMe skriver:

Når man er ny mor, så vrimler det med gode råd til, hvordan man skal komme igennem den første tid.

Der var godt nok mange dårlige råd, som jo lød fine i teorien, men jo aldrig ville fungere i praksis

De to værste for mig var nok:

- Sov, når baby sover!
Men... Hvad nu, hvis baby kun vil sove på mig eller hvad nu, hvis baby ikke sådan rigtigt synes, at han skal sove?

Og lidt i tråd med det råd, var rådet:

- Bare lade det hele flyde og nyd din nye baby...
Hvad så, når man inden klokken har slået 8 allerede har været igennem 3 tøjskift (på både sig selv og baby!) inkl en babynest, babys bamse, 6 stofbleer, en dyne og en sofahynde? Og man samtidig har fulgt det andet "gode" råd om, at en baby altid er ren og man derfor kun behøver at købe 3 bodyer og derfor står med en baby kun iført en ble midt i sin store opvask, hvor kaffekopperne har hobet sig op, krummerne ligger overalt, fordi maden indtages med én hånd og ammeindlæggene ligger spredt rundt omkring sofaen.
Hvor mange kan nyde sin baby midt i alt det?

Hvad synes I, var de dårligste "gode" råd, som I fik?

Råd er gode at få når de passer på situationen, men noget bras at slås med når de udføres af modtageren. Nogen gange skal man bare holde dem som backup og finde vejen selv. Du lyder til at være rimelig robust, så du skal nok komme igennem den gode tid med baby.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.