Eksperthjælp: Kan man risikere, at et af vores børn får bopæl hos far, og det andet barn får bopæl hos mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.131 visninger
0 svar
0 synes godt om
6. marts 2018

Helene Treschow

Hej Helene.

Deler man søskende i en sag om bopæl?

Jeg har 2 drenge på henholdsvis 6 mdr. og 5 år.

Jeg mener det er bedst de er ved mig begge drenge, da de ellers vil få et for stort afsavn til hinanden. Her tænker jeg mest den store til sin bror på 6 mdr, da den lille ikke forstår det på samme måde endnu.

Jeg har 2 børn på 12 år og 10 år, fra et tidligere forhold, som bor fast hos mig.

Helenes svar

Kære kommende enlig mor

Svaret er ikke helt sort på hvidt - der findes domstolsafgørelser der går begge veje. Så selvom jeg gerne ville – og det sikkert ville give dig aller mest ro i maven – så kan jeg ikke give dig et klart ja eller nej.

Jeg vil alligevel forsøge at give dig lidt ro i maven - og hvis du, efter du har læst dette, vil have en mere konkret vurdering, er du hjertelig velkommen til at kontakte mig på mail, sms eller tlf.: htr@tvc.dk, eller 5373 7179 – så kan jeg få lidt flere oplysninger om, hvad der gør sig gældende, og det kan muligvis give dig endnu mere ro indeni.

Som forældre kan man naturligvis godt aftale, at ens børn skal adskilles sådan, at de får en adresse hos hver forælder. Indimellem laver forældre sådanne aftaler, og nogle af dem praktiserer så en 7/7-ordning - i den situation, bliver børnene ikke splittet. Men det er jo ikke der, du/I er.

Når man ikke er enige, skal der noget til, før man vil adskille søskende – det er jo forældrene, der skal skilles, ikke børnene. Der er flere ting, der kan trække i den ene eller anden retning. Nu skriver du ikke noget om, hvad argumentet (fra fars side) er, for at jeres børns bopæl skal deles. Er det pga. fars behov, økonomi, eller fordi far er overbevist om, at det er til børnenes bedste? Er jeres store dreng mon udfordret på nogle områder, som gør, at han har brug for noget alene-tid med én af jer? Er den ene af jeres drenge i øjeblikket mere afhængig af den ene af jer, end den anden? Eller har de to drenge som søskende enormt stor glæde af hinanden – og af at være sammen med dine to store børn fra tidligere forhold?

Jeg kan godt forstå, at tanken om at adskille børnene gør noget ved dit moderhjerte. Husk min dør altid står åben.

Bedste hilsner

Helene

Held og lykke til jer – håber I må finde lige præcis den løsning, der er bedst for jer, og ikke mindst jeres drenge.

Helene har stor erfaring med at rådgive og føre sager om forældremyndighed, børns bopæl og samvær. Helene rådgiver derudover i forbindelse med (overvejelser om) separation og skilsmisse, ægtefællebidrag og bodeling, samt om børnebidrag. Endvidere rådgiver Helene ugifte samlevende og (kommende) ægtepar, blandt andet om samejeoverenskomster, ægtepagter, og testamenter, herunder også børnetestamenter

Se Helenes hjemmeside: TVC Advokatfirma

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.