Hvordan får man baby til at indtage movicol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2018

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
HvidSne skriver:

Vi er blevet anbefalet af SP at give vores datter Movicol, da hun døjer med hård mave efter for alvor at være blevet glad for rigtig mad.

Hun får flaske med MME, men nægter at drikke det, hvis der er Movicol i Har I andre ideer til, hvordan man får hende til at tage imod? Hun er 8 måneder.

Har I smagt det? 

Det smager afskyeligt! Så kan godt forstå at jeres barn ikke vil have det. 

Hvis I vil, kan I prøve evt at blande det op med lidt sportssodavand/Faxe kondi elller lignende. 

ellers så ville jeg ringe til lægen og få det omstødt til fx laktulose. 

Har I suppleret med abrikos/sveskegrød og sveskejuice? Evt varier med sveske/pære.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
SDD skriver:

Har I smagt det? 

Hvis I vil, kan I prøve evt at blande det op med lidt sportssodavand/Faxe kondi elller lignende. 

Har I suppleret med abrikos/sveskegrød og sveskejuice? Evt varier med sveske/pære.

Enig - det smager nemlig af pommern til.

Vi har alle dage givet det som saftevand og det fungerer fint. Man kan stadig sagtens smage det og jeg synes ikke det er så behageligt, men barnet har tilsyneladende ikke noget problem med det.

Anmeld Citér

6. marts 2018

Mullemee

Min yngste datter får movicol hver dag i et glas økologisk æblejuice. Hun drikker det glædeligt. Hun har fået det siden hun var ca 9-10 måneder. Det er faktisk ret svært at komme af med igen. Vi har forsøgt at trappe ud flere gange, men hver gang får hun hård mave, så... Men alle de læger jeg har talt med, siger at man ikke kan blive afhængig af Movicol. 

Anmeld Citér

6. marts 2018

HvidSne

Har I smagt det? 

Ja, vi har smagt det, netop for at forsøge at finde en måde at "skjule" smagen.

Vi supplerer med sveskemos, giver jævnligt hirsegrød, min datter drikker fint vand af kop under måltider, men hun døjer stadig med maveproblemer. 

Lactulose var det første, vi prøvede, men det resulterede i så meget gas og oppustethed, at min datter græd og græd.

Så jeg tror desværre, Movicol er vejen frem for os.

Anmeld Citér

6. marts 2018

Abracadabra

Prøv kopipræparatet Gangiden. Det smager af Fun appelsin. Min unge drikker i øvrigt det hele (Movicol og Gangiden), bare det er opblandet med stærk rød saftevand. 

PS: Jeg har i øvrigt aldrig syntes dårligt om smagen. Det smager da ikke af noget... 

Anmeld Citér

6. marts 2018

Pikku Myy

Abracadabra skriver:

Prøv kopipræparatet Gangiden. Det smager af Fun appelsin. Min unge drikker i øvrigt det hele (Movicol og Gangiden), bare det er opblandet med stærk rød saftevand. 

PS: Jeg har i øvrigt aldrig syntes dårligt om smagen. Det smager da ikke af noget... 

Det viser bare hvordan smag er subjektivt. Jeg synes også det smager forfærdeligt

Anmeld Citér

6. marts 2018

sne190810

Her kom brevet i den flaske vælling, som hun fik at sove på. Så var der intet problem. 

Anmeld Citér

7. marts 2018

Lf

Hej TS.

I kan evt prøve at dele hendes dosis i 2, halvdelen om morgenen og resten om aftenen, det måtte vi gøre da vores søn var mindre fordi han skulle have utrolig meget Movicol i døgnet, og det hjalp en del. Nu ved jeg ikke om hun får mere end en flaske dagligt men hvis det kun er halv dosis i hver flaske mme så smager det jo ikke så meget :-) vores søn drikker det fint af en kop vand nu, med det samme han vågner om morgenen men han får heller ikke en særlig stor dosis længere og er enormt tørstig om morgenen :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.