Hvordan får man baby til at indtage movicol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.254 visninger
17 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2018

HvidSne

Vi er blevet anbefalet af SP at give vores datter Movicol, da hun døjer med hård mave efter for alvor at være blevet glad for rigtig mad.

Hun får flaske med MME, men nægter at drikke det, hvis der er Movicol i Har I andre ideer til, hvordan man får hende til at tage imod? Hun er 8 måneder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Da min datter skulle have afføringsmidle, brugte vi engangs sprøjte.

Det fungeret fint.

Anmeld Citér

5. marts 2018

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Meyer skriver:

Da min datter skulle have afføringsmidle, brugte vi engangs sprøjte.

Det fungeret fint.

Det kan man ikke her da movicol er i pulver form og skal blandes med noget væske. 

Til TS. Min søn fik det i sukkerfri saftevand men jeres barn er kun 8 måneder så har ingen ideer desværre. 

Anmeld Citér

5. marts 2018

1518

Aisha skriver:

Det kan man ikke her da movicol er i pulver form og skal blandes med noget væske. 

Til TS. Min søn fik det i sukkerfri saftevand men jeres barn er kun 8 måneder så har ingen ideer desværre. 

Det kan man da?! Bland Movicol op i vand og sprøjt det ind med engangssprøjte.

Vi blandede altid Movicol-opløsningen i en flaske MME, men det var heller ikke den vilde mængde, vi gav, så vores datter kunne vist ikke smage det. Hvad med at blande det i noget frugtmos eller en smoothie?

Anmeld Citér

5. marts 2018

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
1518 skriver:

Det kan man da?! Bland Movicol op i vand og sprøjt det ind med engangssprøjte.

Vi blandede altid Movicol-opløsningen i en flaske MME, men det var heller ikke den vilde mængde, vi gav, så vores datter kunne vist ikke smage det. Hvad med at blande det i noget frugtmos eller en smoothie?

Det skal blandes op med et glas vand og opløses. Så hvis det skal i en sprøjte så skal hun konstant fylde sprøjten  den op? 

Anmeld Citér

5. marts 2018

1518

Aisha skriver:

Det skal blandes op med et glas vand og opløses. Så hvis det skal i en sprøjte så skal hun konstant fylde sprøjten  den op? 

Det skal blandes op i et kvart glas vand, ja (62,5 ml til et brev). Nu skriver trådstarter ikke hvor stor dosis, de giver, men jeg giver dig ret i, at hvis de giver et helt brev ad gangen, så er det meget at give med sprøjte. Sprøjterne fås dog i mange forskellige størrelser (har selv haft købt 100 ml), så det er stadig ikke umuligt. Vi gav et kvart brev x 2 dagligt, og det havde ikke været noget problem at give den mængde direkte i munden. Men nu var vi så heldige, at vores datter gerne ville drikke MME med Movicol - det var noget nemmere.

Anmeld Citér

6. marts 2018

HvidSne

Det er et halvt brev Movicol ad gangen. Sprøjteideen er god, men jeg har tidligere givet min datter medicin på den måde, og hun hadede det. 

Jeg vil prøve det med smoothie eller frugtmos. Det smager af så meget, at det forhåbentligt skjuler smagen. Tak for ideen

Anmeld Citér

6. marts 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac

Er det movicol junior i har købt?? 

Anmeld Citér

6. marts 2018

HvidSne

Konjac skriver:

Er det movicol junior i har købt?? 

Ja, det var sundhedsplejerskens anbefaling.

Anmeld Citér

6. marts 2018

Konjac

Profilbillede for Konjac
HvidSne skriver:

Ja, det var sundhedsplejerskens anbefaling.

Okay, jeg skulle bare sikre mig, at det ikke var en movicol med voksne med smag. For så kunne jeg godt forstå det ikke vil lykkedes 

jeg arbejder på apotek, og det er nemlig tit at lægen siger, man bare skal købe den til voksne også tage halv dosis.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.