Dagpleje ikke udenfor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.841 visninger
12 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. marts 2018

Anonym trådstarter

Hej!

Er jeres dagplejebørn udenfor i dagplejen i de dage her? Hele sidste uge have vores dagplejebørn ikke børnene ude en eneste gang, og de skal heller ikke udenfor idag da hun mener det er for koldt.

Jeg er total uenig og mener at de med den rigtig påklædning sagtens kan komme ud. Det er kun -1 grad idag og der er ingen vind, og hun har ingen små børn, den yngste er knap 2.

Jeg synes det er synd de skal gå inde på legeværelset hele formiddagen, og synes ærligt talt det er pjat, og tror bare det er fordi hun ikke selv bryder sig om at være udenfor når det er koldt, for de er nemlig heller aldrig ude hvis det regner eller lignende.

Jeg tager så mit barn ud om eftermiddagen når vi kommer hjem da jeg synes det er vigtigt, og h*n har endnu ikke frosset af at være med udenfor.

Så, kommer jeres ud i dagplejen når det er sne/koldt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2018

Anonym

Min søn går i vuggestue, men jeg ved at de kommer ud. Ikke at det rigtig er nogen hjælp, men jeg kan godt forstå dig. 

Anmeld Citér

5. marts 2018

Lililili

Vores dagplejemor var ude næste dagligt, i al slags vejr. Der er jo læring, leg og sjov i det. Nu har vi vuggestue og der er de også meget ude. 

Vores dagplemor elskede sit job, og elskede at have børnene hos sig. Hun tilrettelagde dagene efter vejret hvad de så skulle. Hvis det var sne, så leg i haven, og gå ture. Hvis regn, så ud og lege med regntøj, eller cykle med overdækning på. Arrangementer på bibliotek, kirker, skoler, børnehaver mv. blev besøgt.  Hun var fantastisk. 

Anmeld Citér

5. marts 2018

Soonmom

Normalt er de ude hver dag, men i denne periode er de ikke, da det er for koldt, hvilket jeg er enig i, begge mine børn får tåre i øjnene når de er ude.

De 5 store var ude først på sidste uge, mens de 4 små var inde, men Ons/tors/fre og i dag var de inde

Anmeld Citér

5. marts 2018

Miti's mama

Vores dagplejemor kommer altid ud. Det skal virkelig være koldt eller sile ned hvis hun ikke gør det. 

Min ældstes børnehave derimod! De har ikke været ude hele sidste uge. "Det er for koldt", "der er ispletter på legepladsen hvor børnene kan falde", "det blæser for meget" ... mage til undskyldninger. Så meget for en børnehave der 'er ude i alt slags vejr' i følge hjemmesiden. Har en pige der elsker sne og har været mega skuffet over ikke at komme ud. Selvfølgelig skal børn ud, også selvom det sner. Så må de voksne investere i noget varmere tøj.

Anmeld Citér

5. marts 2018

Ina33

Anonym skriver:

Hej!

Er jeres dagplejebørn udenfor i dagplejen i de dage her? Hele sidste uge have vores dagplejebørn ikke børnene ude en eneste gang, og de skal heller ikke udenfor idag da hun mener det er for koldt.

Jeg er total uenig og mener at de med den rigtig påklædning sagtens kan komme ud. Det er kun -1 grad idag og der er ingen vind, og hun har ingen små børn, den yngste er knap 2.

Jeg synes det er synd de skal gå inde på legeværelset hele formiddagen, og synes ærligt talt det er pjat, og tror bare det er fordi hun ikke selv bryder sig om at være udenfor når det er koldt, for de er nemlig heller aldrig ude hvis det regner eller lignende.

Jeg tager så mit barn ud om eftermiddagen når vi kommer hjem da jeg synes det er vigtigt, og h*n har endnu ikke frosset af at være med udenfor.

Så, kommer jeres ud i dagplejen når det er sne/koldt?

Vores dagplejer er ude hver evig eneste dag uanset vejr og vind. Det er faktisk noget af det jeg synes er virkelig godt ved vores dagplejer. 

Jeg bor meget tæt på en anden dagplejer og hun er aldrig ude hvis vejret er dårligt, hvilket jeg synes er meget mærkeligt.

Anmeld Citér

5. marts 2018

Anonym

Lililili skriver:

Vores dagplejemor var ude næste dagligt, i al slags vejr. Der er jo læring, leg og sjov i det. Nu har vi vuggestue og der er de også meget ude. 

Vores dagplemor elskede sit job, og elskede at have børnene hos sig. Hun tilrettelagde dagene efter vejret hvad de så skulle. Hvis det var sne, så leg i haven, og gå ture. Hvis regn, så ud og lege med regntøj, eller cykle med overdækning på. Arrangementer på bibliotek, kirker, skoler, børnehaver mv. blev besøgt.  Hun var fantastisk. 

Præcis som du beskriver bores dagpleje! Vi elsker hende

Anmeld Citér

5. marts 2018

Nomnom

Min søns vuggestue skrev ud til os forældre i sidste uge, at de ikke kom ud, så længe det var så koldt.

Anmeld Citér

5. marts 2018

Anonym

Hos min søns dagplejer har de ikke været ude, men der har også været en kraftig snestorm, så der er faktisk så meget sne, at små ben ikke kan gå i det.
Jeg accepterer det, men er også lidt ked af det. Havde jeg været dagplejer, havde jeg nu skrabet et område til børnene...

Anmeld Citér

5. marts 2018

Anonym

Hos min DP kommer de næsten altid ud. Dog ikke i sidste uge. Hun plejer at siger at over -5 grader eller stærk blæst så er de ikke ude eller kun ude ganske kort tid. I dag har de ikke været ude men det er fordi det virkelig har stormet her og med sne. Så det er ok. 

Hun har også ladet dem sove inde men ude i en gang hun har så døren har været åben så de fik frisk luft men ikke træk. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.