Skal vi rykke dem der ikke har svaret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal vi rykke dem der ikke har svaret på vores invitation?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

695 visninger
10 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts

Junipige15

Profilbillede for Junipige15

kære kvinder! 

Min mand og jeg sidder og taler om, hvorvidt man skal rykke folk for svar, på en invitation? 

Min mand fylder 30 år, og vi holder i den forbindelse en fest. Der er sendt invitationer ud, som så indeholder en svarfrist. Der er så nogle, der ikke har svaret hvorvidt de kommer eller ej.

Jeg synes personligt det er dårlig stil ikke at svare på en indbydelse. vi har brugt rigtig meget tid og energi på festen, og jeg synes at de der ikke svarer, sender et signal om at være ligeglad med en begivenhed, når man ikke giver en melding om hvorvidt man deltager eller ej.

MEN - hvad synes i, skal vi rykke på  dem der stadig mangler svar fra? Der var svarfrist 28/2.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

4. marts

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har stemt nej, men ved også at feks min mor eller søster, ka være lidt glemsomme, så afhængig af forhistorien, så ville jeg rykke nogle, men ik andre! Vh Stine 

Anmeld Citér

4. marts

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Hos mig er et manglende svar det samme som et nej. 

Jeg gider ikke bruge tid på det og går ikke af vejen for at skrive det i invitationen 

Anmeld Citér

4. marts

Junipige15

Tak for svar, jeg synes som beskrevet heller ikke vi burde rykke, men antager de ikke deltager 

Anmeld Citér

4. marts

(august)

Profilbillede for (august)

Jeg ville sende sms/ringe til dem som ikke har svaret og sige hvis ikke de kan svare omgående, så er det et nej, det plejer at få folk ud af busken. 

Anmeld Citér

4. marts

Lje

Profilbillede for Lje
Junipige15 skriver:

Tak for svar, jeg synes som beskrevet heller ikke vi burde rykke, men antager de ikke deltager 

Hvis det er tæt familie/tætte venner/du ved, at der er specielle omstændigheder (fx en nyfødt, en flytning mv.), så er jeg mere tilgivende og ville nok lige nævne det. Uformelt og ikke surt.

Ellers er jeg enig i, at intet svar = nej tak.

Vh.

Anmeld Citér

4. marts

Junipige15

Lje skriver:

Hvis det er tæt familie/tætte venner/du ved, at der er specielle omstændigheder (fx en nyfødt, en flytning mv.), så er jeg mere tilgivende og ville nok lige nævne det. Uformelt og ikke surt.

Ellers er jeg enig i, at intet svar = nej tak.

Vh.

Tak for dit input. 

Det er bla. En af hans kammerater. De talte sammen for omkring 3 uger siden, hvor min kæreste nævnte noget omkring sin fødselsdag, og hans ven sagde at de lige skulle se om de kunne finde pasning til deres barn. Og så har vi aldrig hørt mere. 

Anmeld Citér

4. marts

Anonym

Altså jeg er nok en af de irriterende gæster der til tider kan glemme at få svaret! Jeg gør det virkelig ikke med vilje og bliver vildt flov over at få en reminder, fordi jeg jo selv gerne vil have tilbagemelding når vi holder noget. 

Men i min situation kan der simpelthen være ren forglemmelse. Fx at vi skal finde pasning til børnene og jeg så lige skal fikse det før jeg får sagt ja, som så kan være overskredet dato. 

Eller jeg modtager invitationen og lige læser den hurtigt på vej ud i bilen og hente børn, handle mv. og glemmer invitationen i bildøren. 

Så ja, jeg har svaret ja. Giv dem en reminder og det er ok at skrive noget i stil med: jeg antager I ikke deltager til fødselsdag, siden vi ikke har hørt fra jer. 

Anmeld Citér

4. marts

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kan ikke se noget galt i at sende en SMS med "Hey, i har vidst ikke meldt tilbage på invitationen, så bare lige for det praktiske og en god ordens skyld spørger jeg lige om i kommer eller ej?" Intet surt eller bebrejdende. Det er jo fair nok hvis folk ikke kan komme af den ene eller anden grund men jeg kender også flere der har så meget om ørene at de nemt ville kunne svede ud at få meldt tilbage eller glemt at få undersøgt om ungerne kan passes osv osv osv  

Anmeld Citér

5. marts

Mullemee

Profilbillede for Mullemee

Vi har lige holdt stor fødselsdag, og der var også nogle stykker, som ikke havde svaret. Da vi skulle bestille mad udefra, havde vi behov for at kende det korrekte antal, så jeg sendte en sms og skrev, at jeg blot lige ville følge op på invitationen, da vi havde brug for at vide, om vi skulle bestille til dem, da vi fik mad udefra. Så svarede de.

At der så var 6 personer, som meldte fra lige op til, 2 dagen før og 4 på dagen, det gjorde det så lidt svært at planlægge alligevel. Så sørg for at have en alternativ bordplan i lommen.  Vi måtte sløjfe et helt bord. Men det blev en god fest alligevel.  Og vi havde rester til en hel uge bagefter.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.