Konflikt og strejke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2018

Nybruger2021

*Toffee* skriver:

SOSU NORD i Aalborg og Hjørring skulle umiddelbart være udtaget 

Tak for din hjælp, hvordan fungere det så, har eleverne så bare “fri” og læser hjemme fra eller hvordan? Altså tænker det er jo ikke en folkeskole (sosu) 

nogen som ved det?

Hov håber det er okay jeg lige låner din tråd, trådstarter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Dagplejere er udtaget - og hvilke kommuner er udmeldt - mener hele Roskilde er udtaget, men kan ikke finde det igen. Der er også udvalgt nogle børnehuset i Roskilde - selvsagt vil også børneområdet rammes. Også Banedanmark, aå en del kan ikke komme på arbejde - det skal jo netop gøre “ondt”

Ved du, om man kan lægge noget i, at der i min arbejdskommune er udtaget pæd.medhjælpere, assistenter samt teknisk service, altså bl.a. pedellerne? Altså om det sandsynliggør, at også BUPL og DLF vil skulle strejke her? Jeg synes, det er blevet mere end antydet, at man ville gå efter at ramme “hele” kommuner over hele linjen, nemlig. Og vi kan da overhovedet ikke holde skolen kørende uden pedellen 

Anmeld Citér

2. marts 2018

*Toffee*

mine2prinsesser skriver:

Tak for din hjælp, hvordan fungere det så, har eleverne så bare “fri” og læser hjemme fra eller hvordan? Altså tænker det er jo ikke en folkeskole (sosu) 

nogen som ved det?

Hov håber det er okay jeg lige låner din tråd, trådstarter

Det kan jeg desværre ikke svare på, jeg ved det ikke :-)

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mor og meget mere

StineW79 skriver:

Ja man ska selv finde på pasning.

Som en anden også skriver, så er det til der opnåes enighed eller pengekassen er tom.

Det "smarte" ved en strejke som denne, er netop, at vi ka nedlægge landet, hvis vi står sammen. 

Alle har jo behov for børne pasning, for at ku passe deres arbejde.

Så det hele er meget spændene/intresant  vh Stine 

Og så er der jo også truslen fra arbejdsgivernes side om total lockout som modsvar. I så fald bliver det ikke kun de 10-15 %, som strejker, der kommer til at mangle - og først da vil hele landet “nedlægges”. Det vil dog formentlig føre til et hurtigt indgreb. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

FrkGranger

Mor og meget mere skriver:

Ved du, om man kan lægge noget i, at der i min arbejdskommune er udtaget pæd.medhjælpere, assistenter samt teknisk service, altså bl.a. pedellerne? Altså om det sandsynliggør, at også BUPL og DLF vil skulle strejke her? Jeg synes, det er blevet mere end antydet, at man ville gå efter at ramme “hele” kommuner over hele linjen, nemlig. Og vi kan da overhovedet ikke holde skolen kørende uden pedellen 

BUPL, SL og lærerne melder ud på mandag eller tirsdag 

Anmeld Citér

3. marts 2018

100%anonym

Jeg forstår mig slet ikke på noget af det her. Hvsd med vuggestuer? Kan de blive ramt og i så faldt er det alle? 

Anmeld Citér

3. marts 2018

Mor og meget mere

FrkGranger skriver:

BUPL, SL og lærerne melder ud på mandag eller tirsdag 

Det er jeg klar over - jeg sidder i kredsstyrelsen for vores lokale DLF-afdeling - men jeg kan jo ikke lade være med at spekulere på, om jeg kan lægge noget i de andre faggruppers udmelding. Det bliver en lang weekend! 

Anmeld Citér

3. marts 2018

2017morigen

100%anonym skriver:

Jeg forstår mig slet ikke på noget af det her. Hvsd med vuggestuer? Kan de blive ramt og i så faldt er det alle? 

Nogen vuggestue er allerede ramt da pædagog medhjælper nogen steder er valgt til strejken.

Det spændende er hvor pædagoger udtager deres strejkende henne og før det sker kan ingen sige hvilke vuggestuer der bliver ramt.

Det bliver kun ved lockout at alle vuggestuer bliver ramt.

Anmeld Citér

3. marts 2018

Mortil2drenge<3

StineW79 skriver:

HE HE ja det ka være held i uheld! 

Er "spændt" på om min arbejdsplads blir ramt! Vh Stine 

Kan jeg godt forstå jeg er godt nok os spændt os fordi jeg har termin næsten lige op til alt det her 

Anmeld Citér

3. marts 2018

nielsen80

Molly90 skriver:

Kan jeg godt forstå jeg er godt nok os spændt os fordi jeg har termin næsten lige op til alt det her 

Men alle(stort set) bliver jo ramt, uanset hvor i livet du er. Kan jeg ikke få mine børn passet, kan jeg ikke tage på arbejde. Det betyder jeg må bruge ferie, som så skal trækkes fra vores fælles sommerferie(som jo i værste fald skal aflyses).

Det får store konsekvenser, hvis det bliver en realitet, men denne gang har jeg faktisk sympati for deres sag(er ikke selv arbejdsmæssigt en del af konflikten). Men håber da på, at mine børn kan få lov til at holde ferie med deres forældre i år. Og krydser derfor for, at der kan forhandles en god overenskomst til de offentlige  uden konflikt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.