Konflikt og strejke.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2018

Mille123

Jeg hørte en ekspert udtale at de nok ikke ville lade strejken gå ud over blandt andet børnepasning fordi det så ville påvirke det private arbejdsmarked, idet forældrene jo så ville være nødsaget til at passe sine børn. Så Mon dog pædagoger/dagplejer bliver ramt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2018

nielsen80

Mille123 skriver:

Jeg hørte en ekspert udtale at de nok ikke ville lade strejken gå ud over blandt andet børnepasning fordi det så ville påvirke det private arbejdsmarked, idet forældrene jo så ville være nødsaget til at passe sine børn. Så Mon dog pædagoger/dagplejer bliver ramt 

Hvis ikke man rammer nogen, så har det jo ingen effekt. Pointen er jo netop at ramme.

Anmeld Citér

2. marts 2018

*Toffee*

Mille123 skriver:

Det er ganske sikkert at pædagoger, medhjælpere  og dagplejere bliver udtaget til strejke.  Pædagogerne får først at vide på tirsdag hvem der bliver udtaget til strejke, men i forhold til dagplejere og medhjælpere, så er det allerede blevet meldt ud hvem der er udtaget.

Anmeld Citér

2. marts 2018

Lje

Mille123 skriver:

Netop! Det skal jo gøre ondt på samfundet. Ellers virker strejke ikke.

Derudover er jo netop lønnen for pædagogerne og deres seniordage/tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet jo vældigt i spil og de er unægteligt en af de grupper, som har mest at kæmpe for.

Vh. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

lineog4

Mille123 skriver:

Dagplejere er udtaget - og hvilke kommuner er udmeldt - mener hele Roskilde er udtaget, men kan ikke finde det igen. Der er også udvalgt nogle børnehuset i Roskilde - selvsagt vil også børneområdet rammes. Også Banedanmark, aå en del kan ikke komme på arbejde - det skal jo netop gøre “ondt”

Anmeld Citér

2. marts 2018

anjo01

Mille123 skriver:

https://www.foa.dk/~/media/faelles/pdf/temaer/konflikt/konfliktområder%20kommuner%20-%20endelig%20oversigt%20pdf.pdf

Her kan du se hvem der er blevet udtaget il strejke fra FOA der er også dagplejere på listen. 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Nybruger2021

Er skoler inkl?

sosu? Nordjylland??

Anmeld Citér

2. marts 2018

*Toffee*

mine2prinsesser skriver:

Er skoler inkl?

sosu? Nordjylland??

SOSU NORD i Aalborg og Hjørring skulle umiddelbart være udtaget 

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mille123

Lje skriver:

Netop! Det skal jo gøre ondt på samfundet. Ellers virker strejke ikke.

Derudover er jo netop lønnen for pædagogerne og deres seniordage/tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet jo vældigt i spil og de er unægteligt en af de grupper, som har mest at kæmpe for.

Vh. 

Well endnu et godt eksempel på, hvorfor man skal forholde sig kildekritisk over for medierne/eksperterne. - og jeg er sidenhen blevet opdateret på at mange dagplejere mfl strejker og heriblandt jordemødre, puhaaa stakkels de fødende som evt føder der. Men ja som man siger: “Man må nogle gange tilsidesætte et retsgode for at opnår et større. og jeg under i den grad pædagogerne nogle gode, og heriblandt gerne flere varme hænder, omend det er en anden debat

Anmeld Citér

2. marts 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mille123 skriver:

Well endnu et godt eksempel på, hvorfor man skal forholde sig kildekritisk over for medierne/eksperterne. - og jeg er sidenhen blevet opdateret på at mange dagplejere mfl strejker og heriblandt jordemødre, puhaaa stakkels de fødende som evt føder der. Men ja som man siger: “Man må nogle gange tilsidesætte et retsgode for at opnår et større. og jeg under i den grad pædagogerne nogle gode, og heriblandt gerne flere varme hænder, omend det er en anden debat

Jeg tror, du har misforstået den pågældende, særligt når han/hun er ekspert. Det har hele tiden været meningen, at samtlige faggrupper skulle udpege 10-15 % til punktstrejker, såfremt der altså blev varslet strejke. Kunne det tænkes, at vedkommende i stedet har sået tvivl om, hvorvidt man ved en evt. lockout vil lockoute alle faggrupper? Stadig kan jeg ikke forestille mig dette, men det er mit eneste bud på, hvad eksperten kan have sagt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.