Hold da op, hvor har du været nogle hårde ting igennem! Du lyder som en meget stærk person, og hvor er det vildt, at du står på dine ben i dag og oven i købet har to børn, som jeg er sikker på, du gør dit allerbedste for at give en bedre opvækst, end du selv har haft.
Jeg synes helt klart, du skal gå til din læge og få en snak. Der er ingen tvivl om, at de bump, du har mødt i dine unge år er skyld i, at du har det skidt i dag. Derfor skal du netop søge tilbage i tiden og få bearbejdet alle de ting. Jeg vil tro, at din læge vil sende dig videre til psykiatrien, hvor du vil blive udredt. Alene en udredning kan gøre meget, fordi du på den måde får en afklaring. Derefter vil du formentlig blive tilbudt den hjælp, som bliver vurderet som værende mest relevant og optimal for DIG.
Jeg forstår godt, at du er bange for at miste din kæreste, når han er den eneste, du egentlig har. Så er det jo virkelig en omvæltning, hvis han pludselig ikke er en del af dit liv mere - men det vil han jo alligevel altid være, fordi I har børn sammen. I bør ikke være sammen af den ene grund, for det får ingen af jer noget ud af. Det lyder som om, dit forhold til ham i høj grad bygger på en frygt for at være foruden. Så egentlig tror jeg, du vil være bedre tjent uden, selvom det i situationen virker rigtig hårdt, indtil du får dig etableret igen på egen hånd.
Hvordan har du det socialt? Har du nemt eller svært ved at opsøge nye mennesker og lære folk at kende?
Du kan måske prøve at undersøge, hvad der sker i dit lokalområde - måske er der nogle arrangementer, hvor det vil være oplagt at deltage for at møde nogle nye mennesker og skabe et netværk. Mange steder er der jo arrangementer for børn, hvor du så vil kunne møde andre forældre.
Eller du kan prøve at høre dine naboer, om de vil være med til noget fællesspisning eller en ugentlig eller månedlig søndagsgåtur i området?
På Facebook er der mange grupper, som har til formål at skabe nogle fællesskaber i det område, man nu bor i. Du kan jo prøve at kigge, om der er nogle i dit område. Sociale medier er geniale til at etablere kontakt til andre, og man kan hurtigt finde ud af, hvad man har til fælles og dermed kan samles om.
Du kan også undersøge, om der er en reservebedste-ordning i nærheden? Der er mange pensionister, som stadig gerne vil have nogle forskellige småjobs, så måske kan du finde én, som gerne vil lære dine unger at kende og lege med dem - på den måde får de jo også en slags erstatning for deres mormor, som ikke er så interesseret i at knytte bånd til dem.
Der er masser af muligheder for at skabe et nyt netværk, også for dig! Og det kan være svært og grænseoverskridende at komme i gang, men i sidste ende vil det komme både dig og dine børn til gode. Du kan sagtens klare dig, selvom du er kommet lidt hårdt fra start og er enlig mor, og tingene skal nok løse sig. Din fortid er mørk, men din fremtid er lys - hvis du vælger at se lyst på den!
Ønsker dig al held og lykke, og håber at du og dine børn kommer godt videre 
Anmeld
Citér