De første tegn på fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår gik du naturligt i fødsel første gang?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

807 visninger
16 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar

LM2402

Profilbillede for LM2402

Hej,

Jeg ved godt, at der ikke er to fødsler som er ens - MEN jeg er alligevel interesseret i at høre, hvilke tegn der er ret “sikre” når fødslen snart går i gang 

Jeg er 39+5 og har da haft plukveer i løbet af graviditeten, som selvfølgelig har taget lidt til de sidste uger. I går aftes, hele natten og i dag har jeg haft kraftige menstruationslignende smerter i underlivet (ikke lænden), som er konstante og altså ikke kommer i forbindelse med plukveerne. Skal jeg tage det som tegn, eller er det bare en irriterende generel gene ved at være højgravid? Slimproppen gik for flere uger siden, og jeg har ikke haft tegnblødning. 

Så må I forresten også gerne svare på, hvornår I fødte første gang (ikke igangsættelse og kejsersnit) 

Mvh.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. februar

Anonym

Fødte 10 dage før termin.

Første tegn hos mig var plukveer, som jeg ikke bare kunne ignorere. De var ikke spesielt smertefulle, men jeg kunne ikke gå imens. Ikke flytte en fod! Og det var rimelig irriterende, for jeg var på vej for at nå en buss hjem. En halv time senere var jeg hjemme og slappede af i badekaret. Jeg syntes da godt nok det var pussig, at de kom så regelmæssig.  Jeg tog tiden bare for sjovt.  3 timer efter var hun ude.

Anmeld Citér

22. februar

Lisette W

Profilbillede for Lisette W

Vandet gik da jeg var 38+0. Der var ingen veer så det var lidt af en overraskelse. Dagene før havde jeg mærket en tyngende fornemmelse i underlivet. Jeg endte med at få en pille til at sætte veerene i gang ca 8 timer efter vandet var gået. Da veerene kom gik der små fire timer før han var ude. 

Anmeld Citér

22. februar

Allenavnevartaget

Første gang gik vandet 38+0, og så var det ligesom ingen tvivl. Jeg måtte dog have hjælp til at starte veerne 12 timer senere da de ikke ville komme af sig selv.

Anden gang havde jeg haft en kortvarig periode med regelmæssige småveer om aftenen, men de gik i sig selv. Det fortsatte så næste morgen med omkring 30-45 min mellem "veerne". Der vidste jeg at noget var i gang og jeg sendte den store til mormor og morfar. Jeg var dog først 100% sikker på det ikke ville gå i sig selv igen, da der var 6 min mellem veerne og jeg kom til kontrol på fødegangen og var 5 cm åben. Var 40+3 anden gang.

Op til begge fødsler havde jeg perioder med konstante plukkeveer og menssmerter. Anden gang havde jeg det sådan i 6 uger før jeg endelig fødte. Første gang kun i 2 uger. Min slimprop er desuden gået flere gange i begge graviditeter og første gang flere uger før fødslen.

Anmeld Citér

22. februar

Tip!

Profilbillede for Tip!
Du og jeg min skat??

Fødte min søn 38+2 ved at vandet gik.. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

22. februar

1518

Profilbillede for 1518

Veerne startede 40+6 (lige før midnat) og hun blev født tidligt om morgenen 41+3. 

Anmeld Citér

22. februar

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
LM2402 skriver:

Hej,

Jeg ved godt, at der ikke er to fødsler som er ens - MEN jeg er alligevel interesseret i at høre, hvilke tegn der er ret “sikre” når fødslen snart går i gang 

Jeg er 39+5 og har da haft plukveer i løbet af graviditeten, som selvfølgelig har taget lidt til de sidste uger. I går aftes, hele natten og i dag har jeg haft kraftige menstruationslignende smerter i underlivet (ikke lænden), som er konstante og altså ikke kommer i forbindelse med plukveerne. Skal jeg tage det som tegn, eller er det bare en irriterende generel gene ved at være højgravid? Slimproppen gik for flere uger siden, og jeg har ikke haft tegnblødning. 

Så må I forresten også gerne svare på, hvornår I fødte første gang (ikke igangsættelse og kejsersnit) 

Mvh.

1. graviditet 39+3 

2. gang 39+5 

Havde ingen tegn op til fødslen, første gang gik vandet bare ud af det blå en tidlig morgen og anden gang fik jeg veer og tegnblødning og kort efter gik vandet 

Anmeld Citér

22. februar

CinemaStrange

Profilbillede for CinemaStrange

Min fødsel startede 39+4 præcis som du beskriver med konstante menssmerter der tog til og som til sidst blev til veer. Der gik vel ca. 24 timers tid fra menssmerterne begyndte at blive slemme til jeg havde født 

Anmeld Citér

23. februar

LM2402

Profilbillede for LM2402
CinemaStrange skriver:

Min fødsel startede 39+4 præcis som du beskriver med konstante menssmerter der tog til og som til sidst blev til veer. Der gik vel ca. 24 timers tid fra menssmerterne begyndte at blive slemme til jeg havde født 

Hvor lang tid før dine veer begyndte de konstante menstruationssmerter? Mine er der stadig (og er ret grumme) her til morgen, men der er ikke sket noget som helst 

Anmeld Citér

23. februar

Nel

Profilbillede for Nel

Jeg fødte 40+3 og jeg havde præcis som du også mens smerter op til. De varede nok 5 dage, hvor jeg som sagt havde mens smerter, plukveer og lidt dårlig mave. Slimproppen gik også i den periode og dagen inden jeg fik veer, fik jeg også en lille tegnblødning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.