Bleskift om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2018

Vivienne

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 12 dage, som er drøn ulykkelig hver gang vi skal skifte ble. Jeg har gjort meget for at synge, pusle, snakke, kysse og det eneste der hjælper er at tage hende op, hvilket jo ikke er holdbart. Det påvirker mig så meget at hun bliver så ulykkelig, at jeg ikke kan få mig til at skifte hende om natten når hun sover (hun ammes og falder i søvn undervejs).... så kære kvinder..... Er jeg en dårlig mor, og hvad kan jeg eventuelt gøre for at gøre bleskift mindre "pinefuldt"? 

På forhånd tak fra en førstegangsmor 

Hvis hun er ulykkelig hver gang I skifter ble, så ville jeg overveje om hun kunne være låst eller spændt et eller andet sted på kroppen.

Jeg har 2 børn, som aldrig brokkede sig ved bleskift som nyfødte. Først da de var omkring 1 års alderen, begyndte de at brokke sig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det tror jeg er meget normalt. Vores søn havde også en periode hvor han blev ked når han skulle skiftes. Det var koldt og han brød sig ikke om det. 

Vi havde en dreng, hvor vi det i starten (den første måned) var vigtigt at vi holdte øje med hans tissebleer, da han nogle gange ikke tissede nok. Så hver gang han tissede skiftede vi bleen om natten, så vi kunne holdte øje med antallet af tissebleer. Men det bliver bedre meget hurtigt, og da han var 3-4 uger skiftede vi kun ved lort om natten. 

Husk, alt med små børn er en periode. Om 1-2 uger græder hun formentlig ikke mere ved bleskift og så er det noget andet du kæmper med, for det er altid noget hihi..

Anmeld Citér

22. februar 2018

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 12 dage, som er drøn ulykkelig hver gang vi skal skifte ble. Jeg har gjort meget for at synge, pusle, snakke, kysse og det eneste der hjælper er at tage hende op, hvilket jo ikke er holdbart. Det påvirker mig så meget at hun bliver så ulykkelig, at jeg ikke kan få mig til at skifte hende om natten når hun sover (hun ammes og falder i søvn undervejs).... så kære kvinder..... Er jeg en dårlig mor, og hvad kan jeg eventuelt gøre for at gøre bleskift mindre "pinefuldt"? 

På forhånd tak fra en førstegangsmor 

Hvis ikke hun har lavet stort så ville jeg da bare lade være med at skifte om natten. Det er en vuderingssag. Selvfølgelig skal hun ikke have en kodym tung ble, men jeg har skiftet minimalt om natten da mine børn var helt små. 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Allenavnevartaget

Som allerede nævnt, så lad være at skifte ble om natten medmindre der er lort i (eller den er ved at sprænge). Det tager barnet ikke skade af, og det gør dig ikke til en dårlig mor. 

De helt små babyer syntes det er ubehageligt at ligge så åbent, uden tøj på, som man jo gør på et puslebord. Oftest kan det være nok at lægge en stofble hen over dem, og kun blotte selve bleområdet, så de ikke føler sig så blottet. Og så gør det hurtigt, så de kommer op og mærke mors nærvær og varme igen. Lad være med st bruge tid på alt muligt andet. Indenfor et par uger skulle det hele gerne blive bedre og bleskift kan blive til den hyggestund man drømmer om. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.