Bleskift om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.886 visninger
13 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en datter på 12 dage, som er drøn ulykkelig hver gang vi skal skifte ble. Jeg har gjort meget for at synge, pusle, snakke, kysse og det eneste der hjælper er at tage hende op, hvilket jo ikke er holdbart. Det påvirker mig så meget at hun bliver så ulykkelig, at jeg ikke kan få mig til at skifte hende om natten når hun sover (hun ammes og falder i søvn undervejs).... så kære kvinder..... Er jeg en dårlig mor, og hvad kan jeg eventuelt gøre for at gøre bleskift mindre "pinefuldt"? 

På forhånd tak fra en førstegangsmor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2018

2017morigen

Jeg har aldrig skiftet mine babyer om natten medmindre der var lort i eller den bare ikke kunne holde til en tissetår mere. Så har det været et hurtigt skift. Og så ammes igen for trøst 

Mange helt små babyer bryder sig ikke om det men det ændre sig med tiden og så bliver det en fest at ligge med måsen bar når man ikke lige er træt 

Anmeld Citér

21. februar 2018

Soonmom

Jeg har heller aldrig skiftet om natten, medmindre der var "noget" i bleen.

Anmeld Citér

21. februar 2018

Anonym

Når jeg skiftende om natten var jeg omhyggelig med at klæde mindst mulig af børnene. Jeg havde dæmpet belysning og et lille tæppe over overkroppen, så de ikke skulle blive kold, og så kontrasten til varm seng og søvnmodus ikke skulle blive for stor. Er der mer end lidt tis i bleen, så skal den altså bare skiftes. 

Anmeld Citér

21. februar 2018

Anonym

Skiftede aldrig min søn om natten med mindre han havde lort i bleen eller havde tisset igennem. 

Han hadede også at blive skiftet den første måneds tid så gik det over.

Anmeld Citér

21. februar 2018

Rixus

Profilbillede for Rixus

Vores SP sagde også til os at vi ikke behøvede skifte om natten med mindre der var lort med

Anmeld Citér

21. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har en datter på 12 dage, som er drøn ulykkelig hver gang vi skal skifte ble. Jeg har gjort meget for at synge, pusle, snakke, kysse og det eneste der hjælper er at tage hende op, hvilket jo ikke er holdbart. Det påvirker mig så meget at hun bliver så ulykkelig, at jeg ikke kan få mig til at skifte hende om natten når hun sover (hun ammes og falder i søvn undervejs).... så kære kvinder..... Er jeg en dårlig mor, og hvad kan jeg eventuelt gøre for at gøre bleskift mindre "pinefuldt"? 

På forhånd tak fra en førstegangsmor 

Min sundhedsplejerske kaldte det en "begynderfejl", at man skifter tisseble om natten.

Anmeld Citér

21. februar 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg skifter kun om natten hvis der er lort. Og snart når du desværre dertil hvor der bliver lavet mange lortebleer i døgnet, altså også om natten. Men mine var heller ikke fan af at blive skiftet den første måned.  

Anmeld Citér

21. februar 2018

san

Nej ingen nyfødte kan lide at blive skiftet...

jeg skiftet kun om natten ved lort, og det blev gjort i vores seng med håndklæde under.. 

Hvis der var meget tis, tog jeg bare bleen af og ny på, uden at vaske.  Så blev han vasket om morgenen, ved bleskift.. Om natte skal alt være så skånsom som muligt for den lille, og noget der bare skal overstået... 

Anmeld Citér

21. februar 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det skal nok blive bedre! Tager hun sut du kan give hende ved skift? Måske finde en skånsomt natlys og bruge det ved skift. Eventuelt skift hende på sengen. 

Ełlers så er jeg enig i at det ikke er nødvendigt at skifte ved tis om natten.

P.s. selvfølgelig gør det dig ikke til en dårlig mor 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.