Udgifter på kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.589 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. februar 2018

Anonym trådstarter

Jeg vil lige høre hvad I bruger om måneden på at have kat. Altså til mad og grus. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2018

Black Rose

Anonym skriver:

Jeg vil lige høre hvad I bruger om måneden på at have kat. Altså til mad og grus. 

Jeg vil skyde på ca. 150 kr om måneden. 

Vi køber mad i 7 kg poser, og de koster 400, hvis ikke de er på tilbud (på tilbud koster den ca. 300 kr). I sådan en pose har vi til et halvt år.

Grus går der nok to poser på 3 måneder, så 220 kr. i kvartalet. Her skal der så også købes poser. Vi køber fra Kvickly, en rulle med 50 poser (tror jeg der er) koster 9 kr., og vi bruger vist cirka en rulle om måneden :-)

Anmeld Citér

20. februar 2018

1518

Vi har 2 indekatte. De får Royal Canin foder, og vi bruger også “mærke”-grus. De koster os omkring 200,- om måneden

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym trådstarter

Det var jo ikke galt. Jeg troede man var helt oppe i omkring 500kr om måneden 

Anmeld Citér

20. februar 2018

asphodel

Anonym skriver:

Det var jo ikke galt. Jeg troede man var helt oppe i omkring 500kr om måneden 

Du skal også medregne uforudsete dyrlægeregninger. Bliver din kat syg kan det hurtigt blive MEGET dyrt, og katten kan altså ikke vente til næste lønudbetaling. I 2016 brugte vi næsten 19.000 kr på vores to katte fordi den ene blev syg og skulle igennem alskens undersøgelser og til sidst operation, og sidste år brugte vi 13.000 kr, fordi så blev den anden kat selvfølgelig syg. Så nej, grus og mad behøver ikke koste det store, men helbredsudgifter skal man også tænke på.

Anmeld Citér

20. februar 2018

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi fodre vores kat barf, koster 260kr om mdr. Han er ude kat, så vi behøver ikke kattebakke og grus. 

Ud over det bliver han vaccineret hvert år, vi ligger 100kr til side hver måned til vaccine og almindelig helbredstjek. 

Han kom for 3 måneder siden til skade med poten og det kostede 1.200kr for konsultation og efterfølgende medicin. Så vi har besluttet os for nu at ligge yderligere 150kr til side hver måned til uforudsete dyrlæge regninger, det nok lidt optimistisk, når nu han er udekat. Men det første gang i de to år vi har haft ham at han er kommet til skade sådan, men man ved jo aldrig. 

Så de 500kr du selv nævner er nok rimelig nok

Anmeld Citér

20. februar 2018

Pinkypie

Altså som andre har nævnt, det er nok fint at ligge 500 kr. Som budget til katten hver måned, om ikke andet så sæt de penge i har tilbage ind på en konto til uforudsete dyrelægeregninger ��..

Tror vel jeg giver små 350kr for forsikring, foder,kattegrus(tør og vådfoder),osv hvis vi regner pr.måned. ..

De penge jeg giver til dyreforsikring har vist sig nyttig , da hun har været rigtig syg 2 gange, på det godt 1,5 år hun har levet ..(hun havde noget med nyrene da hun var yngre), og der fik jeg næsten alle pengene tilbage ��..

Min kat er forkælet i hoved og rumpette(ofc), såå måske jeg ender på lidt mere end de 350 kr,nogle gange��

(hun får  Royal Canin-British shorthair  tørfoder+ royal canin/ Applaws vådfoder) ''.. 

Held og lykke med jeres kommende nye familie medlem

Anmeld Citér

20. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tænker også at beløbet variere rigtig meget, fra kat til kat.

Vi har 2 indekatte, og på grus bruger vi omkring 150kr pr mdr. Vi køber special poser, til kattebakkerne og skifter pose hver gang. De er ik så dyre i Harald Nyborg!

Vore ene kat er nyrekat, så begge vores katte får Royal canain renal (til nyre katte) vi bruger for omkring 400kr til foder pr mdr.

Før jul var nyre katten til tjek med blodprøver osv. Det kostede 1600kr.

På onsdag ska vores anden kat, ind og ha fjernet et mistænksomt modersmærke og ha fjernet tandsten. Det kommer til at koste omkring 3000kr, i "uforudset" udgifter.

Begge vores er kastereret og øremærket. Ka ik huske hva det kostede for 15 år siden, men det ska der bare være penge til i min verden.

Var vores udekatte sku de også følge et vaccinations program, hvilket også koste en del. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Cassandra

Min elskede kat Nusser er 100 % indekat og fylder 12 år til sommer.

Da vi fik den blev den steriliseret, øretatoveret og vaccieret for 1200 kr.

- hver måned koster den os 200 kr til grus og kattemad - den har aldrig været syg.

Vores er en ganske almindelig huskat med attitude

Inden anskaffelse af dyr - hvis Du ønsker en racekat så tjek racen ud først og hvis det bare er en almindelig huskat, så plejer killingen selv at vælge sin ejer - det gjorde vores og hun var den frækkeste af dem alle

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

21. februar 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. 

Selvfølgelig skal der være til dyrlægeregninger. Jeg ville ALDRIG anskaffe mig et dyr, hvis vi ikke havde råd til det. Jeg var bare nysgerrig på hvor meget det andet løber op i pr måned. Men det er meget forskelligt kan jeg se. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.