Hudløs omkring endetarmen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.201 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej.

Vores dreng på 3,5 år har igennem længere tid døjet med at være kronisk rød og hudløs omkring endetarmen og det kan bløde ved afføring.

Vi har prøvet alt muligt - Smurt med brentan, brentacort, zink, inotyol (mm). Han er blevet behandlet for streptokokker og børneorm er også blevet foreslået af lægen, da hun mente at det kunne ligne. Hun bortfaldt det dog igen, vel fordi hans søskende ikke udviste symptomer på det.

Brentan og brentacort gjorde det faktisk værre. Inotyolen er faktisk det der har hjulpet bedst, men ikke nok. Det er ligesom om det lige så stille breder sig udad igen.

Han har ikke og har aldrig haft forstoppelse og er iøvrigt helt blefri.

Er der nogen der har nogle gode forslag til, hvad det kunne være og hvad man kan gøre ved det?

Vi har haft begge vores læger i lægehuset til at kigge på det, men ingen af dem er kommet med en særlig god løsning.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2018

Sarahs-mor

Har desværre ingen anelse om hvad det kunne være. Men da min datter var lille brugte vi kogtvandsklude på måsen, så gik det hurtigt iver, men ved ikke helt hvordan det vil fungere med et stort barn, for så bliver underbukserne jo våde...

Anmeld Citér

19. februar 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har oplevet det med en af mine. Hun blev behandlet mod svamp. Det virkede ikke. Lægen mente heller ikke at det var børneorm, men det var det, også selv om ingen andre havde symptomer.

Anmeld Citér

19. februar 2018

Cassandra

Anonym skriver:

Hej.

Vores dreng på 3,5 år har igennem længere tid døjet med at være kronisk rød og hudløs omkring endetarmen og det kan bløde ved afføring.

Vi har prøvet alt muligt - Smurt med brentan, brentacort, zink, inotyol (mm). Han er blevet behandlet for streptokokker og børneorm er også blevet foreslået af lægen, da hun mente at det kunne ligne. Hun bortfaldt det dog igen, vel fordi hans søskende ikke udviste symptomer på det.

Brentan og brentacort gjorde det faktisk værre. Inotyolen er faktisk det der har hjulpet bedst, men ikke nok. Det er ligesom om det lige så stille breder sig udad igen.

Han har ikke og har aldrig haft forstoppelse og er iøvrigt helt blefri.

Er der nogen der har nogle gode forslag til, hvad det kunne være og hvad man kan gøre ved det?

Vi har haft begge vores læger i lægehuset til at kigge på det, men ingen af dem er kommet med en særlig god løsning.

Hvor lang tid er han blevet behandlet med Brentan og bren

øtacort? Det er ganske normalt cremer mod svamp får svampen til at blusse op igen, hvorefter den igen forsvinder!

Anmeld Citér

19. februar 2018

Carina:-)

Har han allergi?

For jeg tænkte om der er noget i hans mad der "ætser" numsen. 

Altså fordi hans krop kæmper imod noget han ikke kan tåle?

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym trådstarter

Tak for svar.

Mht. børneorm, så ville det i hans tilfælde kræve, at det ligesom sprang et led over, for han passes nemlig hjemme og har aldrig været i nærheden af institution.

Allergi kunne jeg lige nævne for lægen...Nogen nærmere bud på hvad slags allergi, det måske kunne være?

Kogte klude fungerer desværre slet ikke. De generer alt for meget og når slet ikke derind, hvor problemet er. Jeg håbede på, at det at han slap bleen ville afhjælpe problemet, men nej....

Anmeld Citér

20. februar 2018

Abracadabra

Inotyol virker tilsyneladende. Hvor tit smører du? Og hvordan tørrer du ham ved afføring?

Anmeld Citér

20. februar 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Inotyol virker tilsyneladende. Hvor tit smører du? Og hvordan tørrer du ham ved afføring?

Ja, inotyol er det der har virket bedst, men hudløsheden kommer ligesom indefra og ud og nu er det rimeligt slemt igen.

Han bliver smurt et par gange dagligt. Han bliver tørret forsigtigt ren. Derefter en tur med en våd vaskeklud og duppet tør med en vatrondel.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.