skal/skal ikke? Om kønsscanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. oktober 2009

Dictes mor

Jeg har længe tænkt over, at betale mig fra en kønsscanning, men jeg er i tvivl. Grunden til, at jeg er i tvivl, er, at jeg den 26. oktober skal ind og have en hjertescanning af den lille, fordi der er en lille risiko for hjertefejl. Jeg ved ikke, om jeg tør få en kønsscanning før jeg ved om alt er okay med den lille, men samtidig så har jeg også meget meget svært ved at vente med at vide kønnet.

Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2009

MaleneG

Majastina skriver:

Jeg har længe tænkt over, at betale mig fra en kønsscanning, men jeg er i tvivl. Grunden til, at jeg er i tvivl, er, at jeg den 26. oktober skal ind og have en hjertescanning af den lille, fordi der er en lille risiko for hjertefejl. Jeg ved ikke, om jeg tør få en kønsscanning før jeg ved om alt er okay med den lille, men samtidig så har jeg også meget meget svært ved at vente med at vide kønnet.

Hvad ville I gøre?

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg selv ville gøre.

Men jeg synes du skal følge det dit hjerte brænder mest for

Anmeld

13. oktober 2009

Lise

Hvis jeg var dig ville jeg gemme kønsscanningen til efter hjertescanningen. Alt er sikkert i den fineste orden, og der er jo kun 13 dage til  

Selvom det er dejligt at kende kønnet, og gerne hurtigst som overhovedet muligt, så er det jo ikke noget der ikke kan vente 14 dage..

Lise - selv MEGET nysgerrig på køn

Anmeld

13. oktober 2009

oo

du behøver ikke en kønsscanning, kæreste, jeg kan sige dig med det samme, at du venter en lille sørøverdronning

Anmeld

13. oktober 2009

Dictes mor

Efter nøje spekulationer, har vi også besluttet at vente. Så lang tid er der jo heller ikke til scanningen. Jeg ville bare så gerne snart igang med at køblle, og det er faktisk ret svært, når man ikke ved, hvad køn det er. Det er utrolig opdelt, og man kan ikke få særlig meget, der er kønsneutralt. Og det ville også være lettere med hensyn til navne-diskussion. Men vi venter og ser, hvad vi får at vide til hjertescanningen, og så krydser vi fingrene for, at den lille er rask, og så er det jo ikke så vigtigt, hvad køn det er, det kunne bare være sjovt at vide.
En anden ting, der lå i, at jeg gerne ville have en kønsscanning nu, oer fordi vi er blevet gravide ved kunstig befrugtning, det vil sige, at vi aldrig har haft muligheden for at overraske nogen med at vi blev gravide, de har alle vist, pæcis hvornår hvad skete,og de ved præcis hvornår vi skal scannes det forsekllige gange, og det kunne bare svære rart at have en lille ting for sig selv, på en eller anden måde har jeg behov for at få en eller anden form for kontrol over min krop igen, og en kontrol, der siger, at jeg fortæller tingene, når jeg er klar til det, og det er joikke sikkert, at man lige har lyst til at fortælle alt lige med det samme det sker. Det er nok bare mig, der er underlig.

Anmeld

13. oktober 2009

oo

Majastina skriver:

En anden ting, der lå i, at jeg gerne ville have en kønsscanning nu, oer fordi vi er blevet gravide ved kunstig befrugtning, det vil sige, at vi aldrig har haft muligheden for at overraske nogen med at vi blev gravide, de har alle vist, pæcis hvornår hvad skete,og de ved præcis hvornår vi skal scannes det forsekllige gange, og det kunne bare svære rart at have en lille ting for sig selv, på en eller anden måde har jeg behov for at få en eller anden form for kontrol over min krop igen, og en kontrol, der siger, at jeg fortæller tingene, når jeg er klar til det, og det er joikke sikkert, at man lige har lyst til at fortælle alt lige med det samme det sker. Det er nok bare mig, der er underlig.

du er IKKE underlig! jeg forstår dig i hvert fald meget meget godt! det er rigtig svært at folk ved hvornår det hele foregår og de ved hvornår man skal teste, så man kan ikke en gang have en evt graviditet for sig selv bare i et par dage før hele familien ved det. Jeg har ... næsten ... formået at holde vores behandling hemmelig denne gang og selvom det er svært, så er jeg glad ved tanken om, at hvis jeg tester positivt, så er det op til os hvornår vi er klar til at fortælle nyheden, for der er ingen der kender testdatoen. for første gang nogensinde!

Anmeld

13. oktober 2009

maria_wlt

Min kæreste havde det på samme måde da vi stadig var meget usikre på om vi overhovedet ville få bare et af vores børn. Men så snart vi var sikre så var han meget tilfreds da han fik afvide hvad det var..

Vil lige sige at vi ikke ville ha noget valg hvis vi alligevel havde sagt nej, for jeg bliver scannet hver 14 dag og en lille tissemand kan hurtig ses

Anmeld

14. oktober 2009

minmau

Altså jeg ved ikke om jeg er den eneste i verden der har det somjeg har det, men jeg skal i hvert fald ikke have kønnet at vide. Det er da den største og sjoveste overraskelse man næsten kan få, når den kommer ud. Jeg synes det ville være virkelig kedeligt at vide det på forhånd!

Mht. indkøb af tøj og ting, så kan jeg slet ikke se noget problem, selvom man får købt nogle ting i forskellige farver, det er en baby da fuldstændig 100% ligeglad med. Kan en pige ikke have blåt tøj på f.e.ks.? Jeg har da altid haft blå som min yndlingsfarve, og jeg er da en pige Der må da også være masser af udstyr i andre farver end lige lyseblå og lyserød, hvis man har en skræk for at klæde et drengebarn i lyserødt eller et pigebarn i lyseblåt. Så kan man jo gå udenom lige de farver og gå efter grøn, gul, lilla, grå, hvid, whatever.....

Anmeld

17. oktober 2009

Dictes mor

minmau skriver:

Altså jeg ved ikke om jeg er den eneste i verden der har det somjeg har det, men jeg skal i hvert fald ikke have kønnet at vide. Det er da den største og sjoveste overraskelse man næsten kan få, når den kommer ud. Jeg synes det ville være virkelig kedeligt at vide det på forhånd!

Mht. indkøb af tøj og ting, så kan jeg slet ikke se noget problem, selvom man får købt nogle ting i forskellige farver, det er en baby da fuldstændig 100% ligeglad med. Kan en pige ikke have blåt tøj på f.e.ks.? Jeg har da altid haft blå som min yndlingsfarve, og jeg er da en pige Der må da også være masser af udstyr i andre farver end lige lyseblå og lyserød, hvis man har en skræk for at klæde et drengebarn i lyserødt eller et pigebarn i lyseblåt. Så kan man jo gå udenom lige de farver og gå efter grøn, gul, lilla, grå, hvid, whatever.....

Efter at have læst dit indlæg, har jeg gået og spekuleret, meget, på det du skrev. Og jeg er i samråd med min mand faktisk kommet til den konklussion, at vi venter. Du har egentlig ret. Jeg vil så gerne kunne overraske nogen med kønnet, og også selv blive overrasket. Og hvilken bedre måde at blive det på, end ved at vente og se hvad det er der kommer ud. Så vi er faktisk blivet enige om, at vi ikke vil have kønnet at vide. Så med den beslutning i baghovedet, så gik jeg igår ud og fandt en masse fint tøj, som vil kunne passe både til piger og til drenge Nu bliver det så bare spændende at se til marts, hvad det bliver for en af slagsen.

Anmeld

17. oktober 2009

H+S Skjolgborg.

Majastina skriver:

Hvad ville I gøre?

Jeg ville vente til efter den 26/10 så og se om det så er nydvendtig og få lave en kønsscaningen.måske den 26 okt de kan sig kønne eller du selv kan se det.

Knus Fra Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.