Uddannelse og donorbarn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

877 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar

Anonym trådstarter

Hej alle i kloge hoveder 

Jeg drømmer brændend  om at blive mor, og overvejer kraftigt at få en henvisning til fertilitetsbehandling (offentlig klinik) og blive insemineret, da jeg er lesbisk og enlig.

Men er der nogen der ved om de kan afvise mig pga jeg er under uddannelse?

Eller afvisning fordi jeg har haft depressioner? 

Håber nogen vil byde ind med sin viden og erfaringer (især hvis der er noget du/i mener der er ting jeg bør undersøge) 

Er anonym da de jeg kender herinde ikke på nuværende tidspunkt skal vide dette 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. februar

Anonym

Anonym skriver:

Hej alle i kloge hoveder 

Jeg drømmer brændend  om at blive mor, og overvejer kraftigt at få en henvisning til fertilitetsbehandling (offentlig klinik) og blive insemineret, da jeg er lesbisk og enlig.

Men er der nogen der ved om de kan afvise mig pga jeg er under uddannelse?

Eller afvisning fordi jeg har haft depressioner? 

Håber nogen vil byde ind med sin viden og erfaringer (især hvis der er noget du/i mener der er ting jeg bør undersøge) 

Er anonym da de jeg kender herinde ikke på nuværende tidspunkt skal vide dette 

Jeg er enlig og i forvejen mor til 1. Jeg har haft depressioner, og jeg er under uddannelse. Derudover er jeg også ret ung (under 25). Jeg havde ingen problemer med at få en henvisning fra lægen, og skal i dag til første samtale inde på klinikken. Jeg skal til en privat klinik med aftale med det offentlige, sådan at man kan blive henvist til dem og få behandlingen betalt. Jeg skal dog selv betale sæd (også fordi det er 2. barn). 

Klinikken kan nok stadig afvise mig, men det tænker jeg ikke de gør. Og hvis de gør så går jeg til en helt privat klinik, hvor jeg selv betaler det hele.

Anmeld Citér

19. februar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er enlig og i forvejen mor til 1. Jeg har haft depressioner, og jeg er under uddannelse. Derudover er jeg også ret ung (under 25). Jeg havde ingen problemer med at få en henvisning fra lægen, og skal i dag til første samtale inde på klinikken. Jeg skal til en privat klinik med aftale med det offentlige, sådan at man kan blive henvist til dem og få behandlingen betalt. Jeg skal dog selv betale sæd (også fordi det er 2. barn). 

Klinikken kan nok stadig afvise mig, men det tænker jeg ikke de gør. Og hvis de gør så går jeg til en helt privat klinik, hvor jeg selv betaler det hele.

Tusind tak for dit svar

Har du mulighed/lyst til at give en update efter? ift. om de afviser på baggrund af uddannelse eller deprissioner?

Anmeld Citér

19. februar

Anonym

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar

Har du mulighed/lyst til at give en update efter? ift. om de afviser på baggrund af uddannelse eller deprissioner?

Det kan du tro jeg vil

Der var slet ikke noget i forhold til uddannelse. Den jordemoder jeg snakkede med gav mig ret i at det jo bestemt også er fordele ved at få børn under uddannelse, og så længe jeg kan betale for det behandler de mig gerne. 

Ifht depressioner, så er det noget de er ekstra opmærksomme på. Derfor skal jeg også have en samtale med en læge næste gang jeg skal ind på klinikken. De skal vurdere mig, og min forældreevne ud fra 3 samtaler. - Den med egen læge (ved henvisningen), 1. samtale på klinikken med jdm, og 2. samtale på klinikken med læge. De stiller nogle spørgsmål ifht din fortid og dit nuværende mentale helbred. Det er jo ikke noget de gør for at genere, men for at passe på dig og dit evt kommende barn.

Anmeld Citér

19. februar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan du tro jeg vil

Der var slet ikke noget i forhold til uddannelse. Den jordemoder jeg snakkede med gav mig ret i at det jo bestemt også er fordele ved at få børn under uddannelse, og så længe jeg kan betale for det behandler de mig gerne. 

Ifht depressioner, så er det noget de er ekstra opmærksomme på. Derfor skal jeg også have en samtale med en læge næste gang jeg skal ind på klinikken. De skal vurdere mig, og min forældreevne ud fra 3 samtaler. - Den med egen læge (ved henvisningen), 1. samtale på klinikken med jdm, og 2. samtale på klinikken med læge. De stiller nogle spørgsmål ifht din fortid og dit nuværende mentale helbred. Det er jo ikke noget de gør for at genere, men for at passe på dig og dit evt kommende barn.

Tusind tak for at du ville give en update 

Det lyder fantastisk og gør mig mindre nervøs. Selvfølgelig er det ikke for at genere, men for at være sikker på at man kan magte at blive mor, måske evt når en inseminering ikke har givet en guldklump, det faktisk ret betryggende 

Anmeld Citér

25. februar

frkchili

Profilbillede for frkchili

De kan sikkert godt afvise dig, hvis de selv mener der er belæg for det, men jeg tror nu ikke det er noget de vil gøre. Når de afviser nogen, handler det vist mere om, at de vurderer vedkommendes modenhed og forældreevne.

Jeg er selv enlig og er blevet gravid med en donor, dog har jeg benyttet mig af hjemmeinseminationer, så jeg har ikke været tilknyttet systemet, men kun sædbanken, så jeg ved ikke ret meget om proceduren.

De ting som jeg synes er vigtigst at tænke over, inden du springer ud i det, og som også har fyldt mest hos mig i de år, jeg brugte på at overveje og "tage tilløb", er overvejelser omkring økonomi, karriereplaner og især netværk. Gør det klart for dig selv hvad du ønsker at tilbyde dit barn - nogen går jo meget op i at have økonomisk overskud til at bo lidt bedre og købe lidt federe ting, når barnet kommer, men det er fx ikke vigtigt for mig. Jeg har ikke ret mange penge, da jeg selv er nyuddannet, når min datter kommer til verden, men jeg kan give hende det basale, og det er for mig nok, for i virkeligheden har et barn jo ikke brug for ret meget i de første år. Kærlighed, tryghed og omsorg er det vigtigste - og så selvfølgelig mad, tøj osv.

Hvad er du ved at uddanne dig til? Vil kommende arbejdstider harmonere fint med institutionstider osv.? Det er også vigtigt at overveje. 

Og netværk! Når du skal stå alene med det hele er det sindssygt vigtigt, at du har nogen, du kan trække på, når der bliver brug for det. Bor du i nærheden af dine forældre/familie? Eller har du nogle tætte venner, som du ved vil være behjælpelige? Nu er jeg ikke selv mor endnu, men det er helt klart mit netværk, som har fyldt mest i mine overvejelser, når det kommer til det logistiske. Jeg har valgt at bosætte mig tæt på mine forældre, mine brødre og et par andre familiemedlemmer, for selvom jeg jo selv har valgt at være alene og selvfølgelig skal klare det selv, så kan man jo løbe ind i situationer, hvor man bare har brug for hjælp for ikke at bukke under. 

Du har sikkert allerede tænkt på de ting, jeg nævner, og jeg ved jo heller ikke hvor langt du er i beslutningsprocessen. Selv brugte jeg 3-4 år på at overveje alle tænkelige aspekter, inden jeg gik i gang med behandlingen, men det var også fordi jeg gerne ville afslutte min bachelor, før jeg skulle på barsel. Dog synes jeg det er en fin idé at få barn mens du stadig studerer, for der er bare mere fleksibilitet og typisk også tid med dit barn, end hvis du har et fuldtidsarbejde. Så hvis du ved, at du nok skal gennemføre resten, når du er blevet mor, synes jeg i hvert fald ikke du skal holde dig tilbage pga din uddannelse.

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.