hvor mange pommefritter spiser i 2 personer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar

Anonym trådstarter

Haha det her nok mit hidtil mærkeligst indlæg 

men vælger lige anonym da jeg måske er gravid og svigerinden er herinde så hun skal ikke se det endnu

vi har herhjemme igennem godt og vel 9 år overspist og nu prøver vi og finde en rytme men vores store synder er vi eeeeeeeelsker pommefritter og kan sagtens spise det hver dag med nuggets eller fiskefilet og ligne og det jo ikke sundt men vi deler nemlig også en hel pose pommefritter (1 kg) til kødet

jeg er ved at overtale manden til vi måske skulle prøve og skære ned især fordi jeg ikke vil udsætte mit barn for alt det fast food  (faktisk mig der kan råæde er altid sulten men tynd) jeg har ikke den der stop knap nu jeg mæt så jeg spiser faktisk til jeg pludselig mærker overmætheden.......! 

det kun pommefritter og nuggets osv alså fastfood vi har problemer med at styre så. hvor meget vil i tro er en normal portion til hver ? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. februar

Lililili

Profilbillede for Lililili

Vi laver 3/4 pose, til 2 voksne og 2 børn på 3 og 4 år. Held og lykke med kampen om at skære i portionerne 

 

Til info, så du ikke anonym

Anmeld Citér

16. februar

Anonym trådstarter

Lililili skriver:

Vi laver 3/4 pose, til 2 voksne og 2 børn på 3 og 4 år. Held og lykke med kampen om at skære i portionerne 

 

Til info, så du ikke anonym



tak for svar. 

ja bliver en kamp men skal lykkes for det svineri for man bliver alså overmæt af ½ pose til hver + tilbehør.. 

overvejer og prøve med ½ pose til 2 personer mener man engang kunne købe 500 grams poser hvor der stod 2 portioner på men derfor jeg spørg herinde for ved ikke om 250 gram er lidt eller meget i den ret .... øhh kan jeg gøre mig anonym ? eller slette indlægget 

Anmeld Citér

16. februar

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi plejer at lave mellem 600-800g til 2 voksne og 2 børn på 9 og 5 år. Og der er altid nogle til overst! Vh Stine 

Anmeld Citér

16. februar

UnderCover37

Profilbillede for UnderCover37
3. gang ER lykkens gang!

Jeg har anmeldt dit startindlæg med henvisning til at du gerne vil være anonym

Og mht portionerne så skal I nok regne med at føle sult i en længere overgangsperiode da mavesækken udvider sig når man spiser meget.

I kan også erstatte en del af fritterne med grøntsagter, grove, det mætter godt og giver samlet set et meget lavere kalorieindhold

Anmeld Citér

16. februar

Anonym

Hvad med helt at fjerne pommes? Lav nogle kartofler i ovnen selv eller lignende? 

Du kan lave så mange lækre slags kartofler, som ikke indeholder nær så meget fedt. Pommes du køber færdig, er forstegt i olie. Nu ved jeg ikke hvordan du tilbereder dem, men hvis de ryger i en friture er det heller ikke særlig sundt. 

Hvis vi hos os laver nogle kartofler som skal være lidt mere lækre end fx kartoffelbåde i ovnen med lidt olie og krydderier på(pommes hos os), så kan det fx være röstikartofler, de er nemme og hurtige at lave og lækre. 

Kartoffelkroketter med spinat og flødeost er også et hit hos os. De er mindre sunde fordi jeg panerer dem, men der er stadig noget grønt i og jeg ved hvilke råvarer der er anvendt. 

Vi laver også nogle kartofler der bliver skåret i tern, sat til kogning med saltet vand, de kommer kun lige op at koge, så hældes vandet godt fra. Der kommes lidt olien i gryden og låg på og rystes. Så er par skefulde mel og så ryste gryden godt, på bagepapir med kartoflerne og så i ovnen. De bliver sprøde og lækre. 

Det var forslag til ændringer, selvom det ikke var det du søgte

Anmeld Citér

17. februar

Stivdie

Profilbillede for Stivdie

Jeg tænker, det er fint at sige en halv pose per måltid (250 g per person), men jeg tænker også I skal beslutte, at I max må få "færdigmad" 1-2 gange om ugen. At skære ned er én ting, men hvis I spiser fish'n'chips hver dag er det jo heller ikke særlig sundt. Især ikke, hvis I heller ikke varierer jeres morgen- og middagsmåltid.

Husk, at I bør have ca 600 g frugt og grønt dagligt (hvoraf 400 g gerne skal være grøntsager), og pommes frites tænker jeg ikke kan tælle som grøntsager. Prøv i stedet at tage en (500 g) pose med frosne (lange grønne) bønner, som i ryster med to spiseskeer olie i en pose og salter let, og bager i ovnen i 40-45 min. Det er en super lækker og langt sundere erstatning for fritter. Og så med en smule bearnaise til (det er jo heller ikke sundt, hvis det druknes I en halv liter mayo eller anden "dip".

Anmeld Citér

17. februar

Anonym

Vi bruger en halv pose til to voksne og et barn, og der er stort set altid noget tilbage.

Det er dog sjældent vi spiser pommesfrittes. Oftest er det kun hvis vi er ude eller bestiller mad udefra. Jeg vil hellere lave nogle kartofler selv i ovnen.

Når I nu vil lægge jer lidt mere over på den sundere livsstil, så er det ikke nok at skære ned på Pommesfritter. I skal også fjerne nuggets osv fra jeres menu. Det skal faktisk slet ikke betegnes som et måltid mad.

Find nogle nemme og lækre opskrifter på rigtig mad. Lær at spise grøntsager i forskelle former. Og så skal du/i lære at der er forskel på at være mæt og på ikke længere at være sulten. Jeg har tabt mig 16 kg på et halvt år, ved at droppe sodavand og kun spise til jeg ikke længere er sulten.

Anmeld Citér

17. februar

Anonym

Anonym skriver:

Hvad med helt at fjerne pommes? Lav nogle kartofler i ovnen selv eller lignende? 

Du kan lave så mange lækre slags kartofler, som ikke indeholder nær så meget fedt. Pommes du køber færdig, er forstegt i olie. Nu ved jeg ikke hvordan du tilbereder dem, men hvis de ryger i en friture er det heller ikke særlig sundt. 

Hvis vi hos os laver nogle kartofler som skal være lidt mere lækre end fx kartoffelbåde i ovnen med lidt olie og krydderier på(pommes hos os), så kan det fx være röstikartofler, de er nemme og hurtige at lave og lækre. 

Kartoffelkroketter med spinat og flødeost er også et hit hos os. De er mindre sunde fordi jeg panerer dem, men der er stadig noget grønt i og jeg ved hvilke råvarer der er anvendt. 

Vi laver også nogle kartofler der bliver skåret i tern, sat til kogning med saltet vand, de kommer kun lige op at koge, så hældes vandet godt fra. Der kommes lidt olien i gryden og låg på og rystes. Så er par skefulde mel og så ryste gryden godt, på bagepapir med kartoflerne og så i ovnen. De bliver sprøde og lækre. 

Det var forslag til ændringer, selvom det ikke var det du søgte



Lige et tillæg til min kommentar. 

Hos os kan vi også finde på at lave broccoli i små buketter med salt på i ovnen. De bliver sprøde og smager godt med lidt hvidløgsdip, som vi laver af creme fraise. 

Det samme med blomkål, som vi ofte kommer noget mere krydderi på. 

For at lægge nuggets på hylden og lave er alternativ kunne I lave kylling med cornflakes. Det er vores børn vilde med. Små kyllingestykker af kyllingebryst, vendt i æg med krydderier og så paneret i knust cornflakes og så i ovnen. = intet fedt. 

Og så sørg for at det er noget god fisk I steger. Fiskefileter indeholder ikke den gode og vigtige fedtsyrer som man får fra fisk. Så skal I fx vælge laks. Hvis det skal være lidt mere lækkert og uden for meget fedt kan laks med fordel laves i filodej. 

Alle disse alternativer er dem vi anvender hvis vi eller børnen føler behov for usund mad. Vi køber meget sjældent mad ude fra. Det skal nærmest være i nødstilfælde at vi gør det. 

Anmeld Citér

17. februar

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod
Anonym skriver:



Lige et tillæg til min kommentar. 

Hos os kan vi også finde på at lave broccoli i små buketter med salt på i ovnen. De bliver sprøde og smager godt med lidt hvidløgsdip, som vi laver af creme fraise. 

Det samme med blomkål, som vi ofte kommer noget mere krydderi på. 

For at lægge nuggets på hylden og lave er alternativ kunne I lave kylling med cornflakes. Det er vores børn vilde med. Små kyllingestykker af kyllingebryst, vendt i æg med krydderier og så paneret i knust cornflakes og så i ovnen. = intet fedt. 

Og så sørg for at det er noget god fisk I steger. Fiskefileter indeholder ikke den gode og vigtige fedtsyrer som man får fra fisk. Så skal I fx vælge laks. Hvis det skal være lidt mere lækkert og uden for meget fedt kan laks med fordel laves i filodej. 

Alle disse alternativer er dem vi anvender hvis vi eller børnen føler behov for usund mad. Vi køber meget sjældent mad ude fra. Det skal nærmest være i nødstilfælde at vi gør det. 



Hvis du laver fiskefilet af rødspætter eller skrubber er det rigtig nok en ikek fed fisk, men der er stadig omega 3 og så er der selen som også er vigtig.

Man bør variere mellem mager og fed fisk - lige præcis laks der spiser de feste af os opdrættet laks og den har slet ikke så meget omega 3 som en fed fisk (plus der er andre udfordringer med netop opdrættet laks). Men en mulighed er fx makrel og sild. 

Så ts spis endelig også fiskefilet, men lav det selv med en god frisk fisk og knapt så meget rasp som der i de frosne versioner. Og så steg det ordentlig ikke som friture men fx som en lækker smørstegt rødspætte filet.

Og som andre skriver fravælg de frosne pomfritter og lav dem selv af kartofler og lav mange forskellige versioner med kartofler: røsti, på panden, i ovnen og erstat halvdelen af de kartofler I ville spise grøntsager så har I et sundt måltid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+