Legeaftaler og usunde ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.262 visninger
21 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2018

Mother-love

hej piger.

jeg har en datter der startede i skole i sommers.

og der følger jo selvfølgelig legeaftaler med.

hvilket jo er rigtig dejligt.

men jeg har undret mig over noget den sidste tid.

nu har vi det lidt lydt her i huset. Så vi kan næsten høre alt hvad der foregår på min datters værelse.

og de sidste 3 legeaftaler (med 3 forskellige) har jeg kunne høre at der er blevet spurgt min datter om ikke de skulle have noget slik eller Chips eller lign. Hvorefter min datter så kommer ud og siger at vedkommende gerne vil have noget usundt.

kan de virkelig være rigtig at det er sådan det foregår idag?

jeg laver altid en tallerken med skæret frugt og grønt, samt så får de  smoothies og evt. En riskiks. Og tænker at dette burde være fint?

eller er det mig der er helt forkert på den?

min datter elsker også usunde ting, hvem gør ikke det? Men hun ved godt at det ikke nødvendigvis følger med en legeaftale.

det er ikke for at virke hellig eller lign. Jeg undre mig blot.

også fordi vi sjældent har disse ting i huset. For de bliver simpelthen spist før det nærmest er kommet indenfor dørene ��hehe. 

Så for at vi ikke konstant æder dette lader vi være med at købe det andet end til fredags hygge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Mother-love skriver:

hej piger.

jeg har en datter der startede i skole i sommers.

og der følger jo selvfølgelig legeaftaler med.

hvilket jo er rigtig dejligt.

men jeg har undret mig over noget den sidste tid.

nu har vi det lidt lydt her i huset. Så vi kan næsten høre alt hvad der foregår på min datters værelse.

og de sidste 3 legeaftaler (med 3 forskellige) har jeg kunne høre at der er blevet spurgt min datter om ikke de skulle have noget slik eller Chips eller lign. Hvorefter min datter så kommer ud og siger at vedkommende gerne vil have noget usundt.

kan de virkelig være rigtig at det er sådan det foregår idag?

jeg laver altid en tallerken med skæret frugt og grønt, samt så får de  smoothies og evt. En riskiks. Og tænker at dette burde være fint?

eller er det mig der er helt forkert på den?

min datter elsker også usunde ting, hvem gør ikke det? Men hun ved godt at det ikke nødvendigvis følger med en legeaftale.

det er ikke for at virke hellig eller lign. Jeg undre mig blot.

også fordi vi sjældent har disse ting i huset. For de bliver simpelthen spist før det nærmest er kommet indenfor dørene ��hehe. 

Så for at vi ikke konstant æder dette lader vi være med at købe det andet end til fredags hygge.

Om det virkelig kan være rigtigt om det er sådan i dag ved jeg ikke. Men sådan var det i alt fald også da jeg var barn

Du er jo i din gode ret til at sige nej, og så er den vel ikke længere

Anmeld Citér

16. februar 2018

Loa

Min datter går i 1. og jeg synes godt nok de er stride til at plage om usunde ting. Jeg har indtrykket af at det er blevet lidt en "dille" at sende gæsten ind til forældrene og spørge om de må få sodavand/slik/popcorn eller andet.

Vi er ret large med den slags, så ofte har vi tingene tilgængeligt, men vil hellere give børnene kanelgifler og frugt f.eks. end decideret slik.

Men de prøver saftsuseme. Vores datter er nok også præget af at vi har et meget afslappet forhold til det usunde  

Anmeld Citér

16. februar 2018

Mother-love

Loa skriver:

Min datter går i 1. og jeg synes godt nok de er stride til at plage om usunde ting. Jeg har indtrykket af at det er blevet lidt en "dille" at sende gæsten ind til forældrene og spørge om de må få sodavand/slik/popcorn eller andet.

Vi er ret large med den slags, så ofte har vi tingene tilgængeligt, men vil hellere give børnene kanelgifler og frugt f.eks. end decideret slik.

Men de prøver saftsuseme. Vores datter er nok også præget af at vi har et meget afslappet forhold til det usunde  

Vi er skam også helt afslappet med usunde ting.

desværre også så meget at vi er gået igang med vægttab.

vores datter er ikke tyk som sådan men vi er blevet opmærksomme på at vi skal passe lidt på. For hun har lagt sig lidt ud.

og det er der kun os at skyde skylden på.

måske også derfor jeg er mere opmærksom på at der spurgt om den slags nu.

Anmeld Citér

16. februar 2018

Soonmom

Nu er mine børn så små, så jeg ved ikke om det er normalt, men husker ikke at det var noget vi tiggede om da jeg var barn, og håber bestemt ikke mine børn gør sådan, man kan sige tak når man bliver budt, men man går ikke hen og tigger om det 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Loa

Ah ja, det kan jeg så sagtens forstå..

Jeg tænker da også lige en gang i mellem på, hvilket forhold forældrene har til den slags. Er jo ikke alle børnenes forældre man kender lige godt.

Måske man bare skulle holde sig til det sunde når det bare er alm. hverdags legeaftaler, så går man nok ikke helt galt

Anmeld Citér

16. februar 2018

drabo

Profilbillede for drabo

herhjemme bliver der lige så tit spurgt om leverpostejmadder eller frugt, som om is.

Faktisk bliver der sjældent spurgt om slik eller chips, det er mere en is de gerne vil have - og så får de en vandis, hvilket jeg tænker ikke værre end et glas saftevand.

Men det kan jo hurtigt blive en dille eller bare at børnene opdager, det er nemmere at overtale mor og far, når der er gæster - vi giver jo ofte også vores gæster noget lækkert.

Anmeld Citér

16. februar 2018

Mother-love

Soonmom skriver:

Nu er mine børn så små, så jeg ved ikke om det er normalt, men husker ikke at det var noget vi tiggede om da jeg var barn, og håber bestemt ikke mine børn gør sådan, man kan sige tak når man bliver budt, men man går ikke hen og tigger om det 

Det er lige netop min tanke.. jeg har heller aldrig bedt om noget. Men har ikke sagt nej hvis jeg blev spurgt som barn.

og det var også med et høfligt tusinde tak 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Mother-love

drabo skriver:

herhjemme bliver der lige så tit spurgt om leverpostejmadder eller frugt, som om is.

Faktisk bliver der sjældent spurgt om slik eller chips, det er mere en is de gerne vil have - og så får de en vandis, hvilket jeg tænker ikke værre end et glas saftevand.

Men det kan jo hurtigt blive en dille eller bare at børnene opdager, det er nemmere at overtale mor og far, når der er gæster - vi giver jo ofte også vores gæster noget lækkert.

Nu er det ikke min egen datter der ber om det men hendes gæster der gør. Men det er min datter der bliver sendt ud efter det. For det kan jeg som sagt høre.

for min datter ved godt at det kun er om fredagen herhjemme

og ellers hvis vi har gæster eller er ude.

Anmeld Citér

16. februar 2018

Mother-love

Loa skriver:

Ah ja, det kan jeg så sagtens forstå..

Jeg tænker da også lige en gang i mellem på, hvilket forhold forældrene har til den slags. Er jo ikke alle børnenes forældre man kender lige godt.

Måske man bare skulle holde sig til det sunde når det bare er alm. hverdags legeaftaler, så går man nok ikke helt galt

Jeg har bevidst holdt mig til de sundere ting. Fordi jeg netop ikke ved hvad andre forældre tænker om alle de usunde ting.

og så også fordi jeg sagtens synes de kan nøjes med de sunde ting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.