Tænker i over miljøet når i køber børnemøbler?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.200 visninger
14 svar
48 synes godt om
15. februar 2018

Martin Hansen

Der er altid meget snak om miljø og CO2 udslip, og mange køber børnemøbler og så går der nogle år og så er de nød til at skifte seng? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2018

SofiaMik

Hm hvad kan det mærke som de andre mærker af børnemøbler ikke kan MILJØmæssigt? 

Venter spændt...

Anmeld Citér

15. februar 2018

Martin Hansen

SofiaMik skriver:

Hm hvad kan det mærke som de andre mærker af børnemøbler ikke kan MILJØmæssigt? 

Venter spændt...

Jamen mange mærke kan ikke udbygges? Så folk smider hele tiden senge ud, for at købe nye - Børns behovs forandrer sig jo hele tiden og det samme gør størrelsen .. Det kan miljøet jo ikke li. 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Martin Hansen skriver:

Der er altid meget snak om miljø og CO2 udslip, og mange køber børnemøbler og så går der nogle år og så er de nød til at skifte seng? 

Tænker systemer som dem de laver hos www.manis-h.dk er syndsygt smart? Men hvad er jeres mening? 

At man bygger til på sengen - flere materialer - er vel det samme om man køber 2 senge i løbet af deres liv  

Jeg har købt brugt både tremme og juniorsenge. Kun min stores voksenseng, som er med udtræk så han også kan bruge den som teenager med kærester osv, har jeg købt ny. Men kun fordi jeg ikke kunne finde den brugt til en pris der gav mening sammenholdt med transport osv osv. 

Anmeld Citér

15. februar 2018

Martin Hansen

Mor11 skriver:

At man bygger til på sengen - flere materialer - er vel det samme om man køber 2 senge i løbet af deres liv  

Jeg har købt brugt både tremme og juniorsenge. Kun min stores voksenseng, som er med udtræk så han også kan bruge den som teenager med kærester osv, har jeg købt ny. Men kun fordi jeg ikke kunne finde den brugt til en pris der gav mening sammenholdt med transport osv osv. 

Arggg - lad os sige vi har en briks med sengehest. Barnet vil have en halvhøj, normalt vil man smide den ud og købe en halvhøj. Her kan du bare købe 4 ben = du smider ikke noget ud gennem hele processen  

Anmeld Citér

15. februar 2018

Chri9000

Profilbillede for Chri9000
Martin Hansen skriver:

Jamen mange mærke kan ikke udbygges? Så folk smider hele tiden senge ud, for at købe nye - Børns behovs forandrer sig jo hele tiden og det samme gør størrelsen .. Det kan miljøet jo ikke li. 

Stokkes senge kan bla udvides og ligeledes lille Per sengen..

og vil vove at påstå, at folk ikke smider deres senge ud, de beholder den/dem til næste barn eller sælger den/dem videre, så andre kan få glæde at dem

Det er vel en miljømæssigt gevinst og sparer CO2  på produktionen af nye senge..

Anmeld Citér

15. februar 2018

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Martin Hansen skriver:

Arggg - lad os sige vi har en briks med sengehest. Barnet vil have en halvhøj, normalt vil man smide den ud og købe en halvhøj. Her kan du bare købe 4 ben = du smider ikke noget ud gennem hele processen  

Man kan også bare forklarer sit barn at en seng er et møbel man sover i og ikke et stykke legetøj man smider ud og erstatter med et nyt i tide og utide. Eller fordi man pludselig synes en anden seng lige er det der vil hitte de næste 6 måneder, for derefter at blive afløst af et nyt hit

Anmeld Citér

15. februar 2018

Okt12Sep15

Vores tremmeseng blev købt fra ny, med henblik på at blive brugt til flere børn. Den er nu blevet brugt til to og skal bruges til nr. 3 også. Den stores juniorseng er købt fra ny. Ham er 5,5 år nu og skal ihvertfald bruge den til han er 7 år, da han ikke er ret stor. Derefter skal nr. 3 arve den. Nr. 2's junior seng er arvet. Han er 2,5 Nu og skal formentlig også bruge den til han er 7. Når de er færdige med at bruge dem, bliver de solgt eller foræret væk. Det bliver ikke bare smidt ud. �� Jeg synes det virker som det rene reklame. Det er jo ikke mere miljøvenligt end andre børnemøbler med mindre det er lavet af noget specielt økologisk træ, hvor det ikke går ud over regnskove og lign. ��������

Anmeld Citér

15. februar 2018

Skouboe

Martin Hansen skriver:

Tænker systemer som dem de laver hos www.manis-h.dk er syndsygt smart? Men hvad er jeres mening? 

Ideen er fin, men du skal nok ikke markedsføre den med fokus på miljømæssige hensyn, nok snarere at man kan sammensætte møblerne som man gerne vil og de kan vokse med børnene.

Anmeld Citér

15. februar 2018

Rockertand

Martin Hansen skriver:

Hvis vi ser bort fra, at det er et pissedårligt forsøg på reklame, så går vores børns senge i arv, eftersom de vokser ud af dem. Når den mindste er færdig med tremmesengen, sælger vi den, eller den bliver gemt til børnebørn.

Hvor er det miljømæssigt usunde i det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.