Gravid uden for livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar

LYT

Profilbillede for LYT
Camillos skriver:

Okay, som regel er det svært at skille sig af med graviditeten uden for livmoderen naturligt. Ja det var hårdt dengang men har fået mit guld, så det har bestemt været kampen værd . Jeg håber for jer at det snart bliver jeres tur 

Kan jeg godt forstå og er glad på jeres vegne.

tusind tak er heldigvis nogenlunde ovenpå og nu skal der bare kæmpes igen 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

15. februar

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Det er bare ret vigtigt at vide hvor du har informationen fra om, at det kunne have været en GUL - var det sygehuset som mente det kunne være en GUL eller dig selv som har læst dig frem til det?

I tilfælde af, at man har haft en GUL får man nemlig oftest ved ny graviditet tilbudt en tidlig scanning for at sikre, at den næste graviditet ikke ligger udenfor livmoderen..... da der er større sandsynlighed for dette, hvis man tidligere har haft en GUL.

Anmeld Citér

15. februar

LYT

Profilbillede for LYT
Mette Larsen skriver:

Det er bare ret vigtigt at vide hvor du har informationen fra om, at det kunne have været en GUL - var det sygehuset som mente det kunne være en GUL eller dig selv som har læst dig frem til det?

I tilfælde af, at man har haft en GUL får man nemlig oftest ved ny graviditet tilbudt en tidlig scanning for at sikre, at den næste graviditet ikke ligger udenfor livmoderen..... da der er større sandsynlighed for dette, hvis man tidligere har haft en GUL.

Ja den er jeg helt med på. Men som jeg også har skrevet tidligere var det noget de sagde på sygehuset da jeg blev scannet. De kunne ikke se om det var noget der skulle være der eller GUL. 

Så det er jo så sådan noget vi nu skal have fundet ud af og snakket om videre forløb. Så mon ikke de har helt styr på det.

men da jeg startede denne “tråd” vidste jeg jo ikke det ene eller det andet. Så derfor min bekymring.

Anmeld Citér

15. februar

Babybee

Profilbillede for Babybee
LYT skriver:

For næsten 14 dage siden fik vi endelig de to streger efter halvandet år hvor vi har forsøgt at få børn. Men som overskriften måske siger, så var lykken ikke så lang og i weekenden fik jeg ondt i venstre side og i dag begyndte jeg at bløde og “det hele” kom ud i dag. Det er dku svært og uretfærdigt. Men jeg må lære at leve med det. 

Men jeg har læst at der af en eller anden grund, har været til at ægget ikke som normalt kunne transporteres til det “rigtige sted”. Der er herefter også større chancer for at det sker igen. Men er der nogle her inde der er blevet gravide og fået barn efter graviditet uden for livmoderen? Har brug for at tro på det igen

Jeg har haft 3 graviditeter udenfor livmoren, hvor af den ene endte i akut operation, hvor jeg fik fjernet en æggeleder.

Det var et sindsygt hårdt forløb og mistede troen så mange gange.. men endelig (dog ved ivf behandling) lykkedes det i første forsøg.. grunden til vi havde haft svært ved det og endte i så mange GUL påtænker lægerne er at de fimrehår der er i æggelederen, som skal transportere ægget tilbage enten var for få eller for korte, for der var fin passage da jeg blev tjekket og mine tal og hormonprøver var perfekte..

Men har i dag en skøn dreng på 1/2 år.. ved ikke om du søgte en historie med naturlig happy ending.. men lykkedes gør det næsten altid.. vejen dertil kan bare være lidt dum ❤️

Anmeld Citér

15. februar

LYT

Profilbillede for LYT
Babybee skriver:

Jeg har haft 3 graviditeter udenfor livmoren, hvor af den ene endte i akut operation, hvor jeg fik fjernet en æggeleder.

Det var et sindsygt hårdt forløb og mistede troen så mange gange.. men endelig (dog ved ivf behandling) lykkedes det i første forsøg.. grunden til vi havde haft svært ved det og endte i så mange GUL påtænker lægerne er at de fimrehår der er i æggelederen, som skal transportere ægget tilbage enten var for få eller for korte, for der var fin passage da jeg blev tjekket og mine tal og hormonprøver var perfekte..

Men har i dag en skøn dreng på 1/2 år.. ved ikke om du søgte en historie med naturlig happy ending.. men lykkedes gør det næsten altid.. vejen dertil kan bare være lidt dum ❤️

Åhhhhtak for din skønne historie  Hvor er det dejligt du har fået en guldklump. Uanset hvad jeg har haft så skal det nok lykkes. Man skal jo være positiv ik

Anmeld Citér

15. februar

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Ej det var virkelig heller ikke for at være irriterende, blot en bekymring på dine vegne.. <3

Men du har helt ret i at de nok har styr på det. Bliver du fulgt med HCG blodprøver eller hvordan følger de op?

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

16. februar

LYT

Profilbillede for LYT
Mette Larsen skriver:

Ej det var virkelig heller ikke for at være irriterende, blot en bekymring på dine vegne.. <3

Men du har helt ret i at de nok har styr på det. Bliver du fulgt med HCG blodprøver eller hvordan følger de op?

Held og lykke med det hele 

Nej det ved jeg 

ja skal ha taget igen i næste uge fordi de sidste var fint faldene. Så håber vi bare det er helt væk til næste uge 

Tusind tak 

Anmeld Citér

17. februar

altogintet

Profilbillede for altogintet
LYT skriver:

For næsten 14 dage siden fik vi endelig de to streger efter halvandet år hvor vi har forsøgt at få børn. Men som overskriften måske siger, så var lykken ikke så lang og i weekenden fik jeg ondt i venstre side og i dag begyndte jeg at bløde og “det hele” kom ud i dag. Det er dku svært og uretfærdigt. Men jeg må lære at leve med det. 

Men jeg har læst at der af en eller anden grund, har været til at ægget ikke som normalt kunne transporteres til det “rigtige sted”. Der er herefter også større chancer for at det sker igen. Men er der nogle her inde der er blevet gravide og fået barn efter graviditet uden for livmoderen? Har brug for at tro på det igen

Hvorfor tror du, at du har haft en graviditet uden for livmoderen? Disse ender sjældent i spontan blødning, men med en indlæggelse og operation.

Som svar til dir spørgsmål; jeg har haft en graviditet uden for livmoderen. Fik fjernet min højre æggeleder (samt foster - jeps, hjertet var sgu begyndt at slå, hvilket er ret usædvanligt for den type graviditet). Blev gravid 1 måned efter. Endte dog i spontan abort. Startede på p-piller og da jeg smed dem, gik der et år inden jeg blev gravid igen. 

www.altogintet.dk

Anmeld Citér

18. februar

LYT

Profilbillede for LYT
altogintet skriver:

Hvorfor tror du, at du har haft en graviditet uden for livmoderen? Disse ender sjældent i spontan blødning, men med en indlæggelse og operation.

Som svar til dir spørgsmål; jeg har haft en graviditet uden for livmoderen. Fik fjernet min højre æggeleder (samt foster - jeps, hjertet var sgu begyndt at slå, hvilket er ret usædvanligt for den type graviditet). Blev gravid 1 måned efter. Endte dog i spontan abort. Startede på p-piller og da jeg smed dem, gik der et år inden jeg blev gravid igen. 

Fordi de sagde på sygehuset jeg måske kunne være det. Men nu tror jeg heller ikke selv jeg har været det men har haft en SA i stedet. Men det hele var så forvirrende i de dage. Så derfor jeg skrev som jeg gjorde. Der er bare ikke andet for end at vi må prøve igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+