Gravid uden for livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
18 svar
2 synes godt om
14. februar

LYT

Profilbillede for LYT

For næsten 14 dage siden fik vi endelig de to streger efter halvandet år hvor vi har forsøgt at få børn. Men som overskriften måske siger, så var lykken ikke så lang og i weekenden fik jeg ondt i venstre side og i dag begyndte jeg at bløde og “det hele” kom ud i dag. Det er dku svært og uretfærdigt. Men jeg må lære at leve med det. 

Men jeg har læst at der af en eller anden grund, har været til at ægget ikke som normalt kunne transporteres til det “rigtige sted”. Der er herefter også større chancer for at det sker igen. Men er der nogle her inde der er blevet gravide og fået barn efter graviditet uden for livmoderen? Har brug for at tro på det igen

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. februar

Camillos

Profilbillede for Camillos
Mor til Emma fra okt 2012 og kommende mor til baby 03/6-2018
LYT skriver:

For næsten 14 dage siden fik vi endelig de to streger efter halvandet år hvor vi har forsøgt at få børn. Men som overskriften måske siger, så var lykken ikke så lang og i weekenden fik jeg ondt i venstre side og i dag begyndte jeg at bløde og “det hele” kom ud i dag. Det er dku svært og uretfærdigt. Men jeg må lære at leve med det. 

Men jeg har læst at der af en eller anden grund, har været til at ægget ikke som normalt kunne transporteres til det “rigtige sted”. Der er herefter også større chancer for at det sker igen. Men er der nogle her inde der er blevet gravide og fået barn efter graviditet uden for livmoderen? Har brug for at tro på det igen

Har de set på scanningen at du har haft en graviditet uden for livmoderen??

Jeg har haft en såkaldt hjørnegraviditet / gul som skulle behandles med kemo for at fjerne da de ellers ville tage min ene æggestok.

Jeg har fået min datter efter 5 spontane aborter og en graviditet uden for livmoderen. Der er forskel på normal abort og en gul.

Nu venter jeg barn nr 2 og har ingen aborter haft efter første barn. Så ja du kan godt blive gravid igen tænker jeg...

Men er ked af dit tab det er altid en stor sorg

Anmeld Citér

14. februar

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Med mindre en UL har vist en GUL, så har du haft en helt almindelig SA. 

Anmeld Citér

14. februar

LYT

Profilbillede for LYT
Camillos skriver:

Har de set på scanningen at du har haft en graviditet uden for livmoderen??

Jeg har haft en såkaldt hjørnegraviditet / gul som skulle behandles med kemo for at fjerne da de ellers ville tage min ene æggestok.

Jeg har fået min datter efter 5 spontane aborter og en graviditet uden for livmoderen. Der er forskel på normal abort og en gul.

Nu venter jeg barn nr 2 og har ingen aborter haft efter første barn. Så ja du kan godt blive gravid igen tænker jeg...

Men er ked af dit tab det er altid en stor sorg

Da jeg blev scannet i mandags, var de ikke helt sikre på om det var det de så eller om det var noget andet som skal være der (altså fordi vi alle er forskellige) eller om det var en graviditet uden for livmoderen. Så jeg ved egentlig ikke hvad jeg har haft nu. 

Men for dælan det må være hårdt med 5 SA og en graviditet uden for livmoderen. Men er glad for at høre at du snart har to skønne børn. Det fortjener du  tak for din besked.

Anmeld Citér

14. februar

tivolistang

Nogen der lige vil fortælle mig, hvad GUL og UL er?

Anmeld Citér

14. februar

Camillos

LYT skriver:

Da jeg blev scannet i mandags, var de ikke helt sikre på om det var det de så eller om det var noget andet som skal være der (altså fordi vi alle er forskellige) eller om det var en graviditet uden for livmoderen. Så jeg ved egentlig ikke hvad jeg har haft nu. 

Men for dælan det må være hårdt med 5 SA og en graviditet uden for livmoderen. Men er glad for at høre at du snart har to skønne børn. Det fortjener du  tak for din besked.

Okay, som regel er det svært at skille sig af med graviditeten uden for livmoderen naturligt. Ja det var hårdt dengang men har fået mit guld, så det har bestemt været kampen værd . Jeg håber for jer at det snart bliver jeres tur 

Anmeld Citér

14. februar

Camillos

tivolistang skriver:

Nogen der lige vil fortælle mig, hvad GUL og UL er?

Gul= graviditet uden for livmoderen. 

Anmeld Citér

15. februar

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Jeg synes også mere det lyder som en SA og ikke en GUL. 

Hvorfor mener det, at det skulle være en GUL?

Tit er årsagen til en GUL at der fx. kan være arvæv i æggeelderen eller lign. og derfor kan gravidteten sætte sig forkert. Og det kan være bekymrende, da der er større sandsynlighed for det sker igen (hvis der er problemer med passagen i æggelederen )

Pas på du ikke skaber en masse bekymringer for dig selv, husk du kan blive gravid og skal helt sikkert nok blive det igen <3

Hilsen en som har haft GUL og været igennem operation hvor æggelederen blev fjernet

Anmeld Citér

15. februar

LSS

Profilbillede for LSS
LYT skriver:

Det lyder ikke som en graviditet udenfor livmoderen. Men mere som en almindelig spontan abort. 

Jeg har selv haft en graviditet udenfor livmoderen. Testede positiv og den første uge var der ingenting. Men lige pludselig fik jeg ondt, sådan rigtig rigtig ondt og jeg kunne ikke gå. Derefter kom blødningen, og der kom rigtig meget. Altså det løb ud af mig. 

På sygehuset konstaterede de en graviditet udenfor livmoderen og jeg blev opereret akut hvor de kunne se at venstre æggeleder var sprunget, den blev derfor fjernet. 

Jeg har siden fået en lille dreng og venter nu en dreng mere. Så det kan godt lade sig gøre.

Anmeld Citér

15. februar

LYT

Profilbillede for LYT
LSS skriver:

Det lyder ikke som en graviditet udenfor livmoderen. Men mere som en almindelig spontan abort. 

Jeg har selv haft en graviditet udenfor livmoderen. Testede positiv og den første uge var der ingenting. Men lige pludselig fik jeg ondt, sådan rigtig rigtig ondt og jeg kunne ikke gå. Derefter kom blødningen, og der kom rigtig meget. Altså det løb ud af mig. 

På sygehuset konstaterede de en graviditet udenfor livmoderen og jeg blev opereret akut hvor de kunne se at venstre æggeleder var sprunget, den blev derfor fjernet. 

Jeg har siden fået en lille dreng og venter nu en dreng mere. Så det kan godt lade sig gøre.

Nej det tror jeg heller ikke det er nu for når der kom sådan en stor klump ud kan det åbenbart ikke være en G.U.L men en SA. Det vidste jeg bare ikke og da jeg også havde frygtelig ondt i den ene side og de havde set noget i den ene side de ikke vidste hvad var, var det min eneste forklaring. 

Så vi må prøve igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.