Den dyreste investering til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2018

Morigenigen

Emma3101 skriver:

Ved godt der er mange tråde med barnevogne, men føler ikke jeg læser de svar jeg gerne vil kunne bruge til netop mig. 

Fakta: bor i en lille by hvor man skal med tog ind til byen. Bor på første sal men da det er rækkehus, så har vi en svalegang med hoveddør, så ingen opgang. Min tanke er at barnevognen/kombi vognen skal stå i vores skur, da der ikke lige er så meget plads til den indenfor. Jeg har 2 familiemedlemmer som bor med have, resten i lejlighed. Derfor er jeg lidt i tvivl om det med at sove udenfor. Ved ikke om jeg vil gide bære vognen op alene så den kan stå ved vores dør udenfor. Jeg har før baby, taget ind til byen når jeg skulle ses med venner og veninder, for at spise eller hygge når vejret var til det. Derfor er jeg i tvivl om størrelsen på vognen. Her hvor jeg bor er det mest asfalt og min svigermor bor i hus ned til stranden få minutter fra os. Derfor er terrænet lidt forskelligt. 

Jeg bliver både påvirket af Odder når jeg tænker på bare at gå ture herhjemme, da jeg har læst mig til at den er mere robust i forhold til meget blæst og nemmere at køre med på ujævne steder. Minus er nok at jeg er lille og tænker at det med at skulle løfte vognen lidt hver gang jeg Drejer, kan blive hårdt. Elsker dig designet. 

Fordel ved drejehjul (Har endnu ikke tænkt i mærke, men læser mest om emmaljunga) så vil den jo være smart når jeg shoppe, da den kan dreje nemt.

Kombivogn lyder lækkert da den er lille og man kan købe flere dele til den. En tur til kbh kunne foregå i en lille fiks sag så den ingenting fylder. Dog er min kæreste 192 så tænker at baby måske hurtigt kan vokse ud af den og hvad så hvis baby ikke kan ligge ordentligt og sove i klapvognsdelen. Har også hørt at de små ikke må ligge for længe i den del der minder om autostolen. Hvilket jo vil være en ad de fikse dele synes jeg. 

Kan i komme med jeres erfaringer. Skal naturligvis rundt og prøve vognene men det kræver jo altid man gør i flere butikker da de ikke sælger alle mærkerne i en. 

Jeg har købt brugt - så vi har både en fix lille kombivogn med drejehjul og en stor, god barnevogn. Jeg sværger til Emmaljunga og har kun gode erfaringer med det mærke - så de to vogne, vi har nu, er også derfra.

Vi har samlet brugt 6000 kr på de to vogne, der begge ser spritnye ud. Og så fik vi en voksipose i barselsgave.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Emma3101 skriver:

Jeg er vild med looket på en Odder. Designet med lynlås i midten så man ikke skal pille overdelen af hele tiden er genial. Jeg tænker kun at den er lidt tung og svær at køre rundt med når man handler ind eller shopper. Man skal jo hele tiden løfte den for at dreje og på lange strækninger virker det nemt nok lige at løfte lidt, men små hjørner og imellem reoler kan måske være udfordrende. Hvordan  har du oplevet det? 

Den er fin at komme rundt med i supermarkeder. Der er den også god, fordi jeg sagtens kan sætte kurven henover vognen, men jeg handler, og varerne kan snildt være nede under vognen på hjemturen. Er ikke den store shopper, så har vist kun haft den med i tøjbutikker et par gange. Der fylder den godt.

Forøvrigt, hvis I har et skur, ville jeg klart opbevare vognen der. Ville ikke slæbe den op og ned. Vi bruger en voksipose med bæreplade ud og ind af lejligheden, men man kan self også bruge lift.

Anmeld Citér

16. februar 2018

Emma3101

Morigenigen skriver:

Jeg har købt brugt - så vi har både en fix lille kombivogn med drejehjul og en stor, god barnevogn. Jeg sværger til Emmaljunga og har kun gode erfaringer med det mærke - så de to vogne, vi har nu, er også derfra.

Vi har samlet brugt 6000 kr på de to vogne, der begge ser spritnye ud. Og så fik vi en voksipose i barselsgave.

Det lyder billigt. Kan slet ikke finde nogen på dba til billige penge hvor der er drejehjul på. �� havde også overvejet om en smart lille vogn vil være gavnligt hvis man skal i byen  dog vil den jo ikke holde så lang tid når baby først er vokset sig for stor. 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Emma3101

Lea2787 skriver:

Den er fin at komme rundt med i supermarkeder. Der er den også god, fordi jeg sagtens kan sætte kurven henover vognen, men jeg handler, og varerne kan snildt være nede under vognen på hjemturen. Er ikke den store shopper, så har vist kun haft den med i tøjbutikker et par gange. Der fylder den godt.

Forøvrigt, hvis I har et skur, ville jeg klart opbevare vognen der. Ville ikke slæbe den op og ned. Vi bruger en voksipose med bæreplade ud og ind af lejligheden, men man kan self også bruge lift.

Dejlig tilbagemelding. Odder er bare en flot vogn. Dog svært at finde en pæn brugt med lynlås i midten. Mange vælger i dag sorte og de kan nemt falme i farven fra solen. Det skriver flere i hvert fald. 

Anmeld Citér

16. februar 2018

Morigenigen

Emma3101 skriver:

Det lyder billigt. Kan slet ikke finde nogen på dba til billige penge hvor der er drejehjul på. �� havde også overvejet om en smart lille vogn vil være gavnligt hvis man skal i byen  dog vil den jo ikke holde så lang tid når baby først er vokset sig for stor. 

Jeg tror, priserne for brugt babyudstyr afhænger meget af, hvor i landet man bor...

Så kan man jo bruge klapvognsdelen, når barnevognsdelen er blevet for lille.  Jeg har til mine to andre børn skiftet mellem klapvogn og barnevogn ret tidligt - så det bekymrer mig ikke.

Anmeld Citér

16. februar 2018

Emma3101

Morigenigen skriver:

Jeg tror, priserne for brugt babyudstyr afhænger meget af, hvor i landet man bor...

Så kan man jo bruge klapvognsdelen, når barnevognsdelen er blevet for lille.  Jeg har til mine to andre børn skiftet mellem klapvogn og barnevogn ret tidligt - så det bekymrer mig ikke.

Ja, dem jeg synes er nogenlunde til at betale, ligger på Fyn eller Jylland. Og så koster det lidt fra Sjælland med bil og evt færge eller bro. 

Anmeld Citér

18. februar 2018

linkon

Her hjemme har vi haft en emma ljunga kombivogn uden drejehjul og jeg ville aldrig haft noget andet!

Vores datter var ikke så glad for at sove i barnevogn, så hun har sovet inde i sin seng, og der har ikke været noget problem der overhovedet. 

I dagplejen havde de barnevogne og der sov hun fint.

Kombivognen er så nem at have med rundt og den fylder intet, vi brugte vogndelen frem til hun var omkring halvandet år, og der var sportsdelen lige så god da hun alligevel ville sidde op for at se. 

Det er en så god vogn og det er så skønt at den kan være med rundt over det hele uden at den fylder for meget, og lige præcis derfor er det heller intet must at skulle have drejehjul ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.