Den dyreste investering til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.848 visninger
16 svar
5 synes godt om
13. februar 2018

Emma3101

Ved godt der er mange tråde med barnevogne, men føler ikke jeg læser de svar jeg gerne vil kunne bruge til netop mig. 

Fakta: bor i en lille by hvor man skal med tog ind til byen. Bor på første sal men da det er rækkehus, så har vi en svalegang med hoveddør, så ingen opgang. Min tanke er at barnevognen/kombi vognen skal stå i vores skur, da der ikke lige er så meget plads til den indenfor. Jeg har 2 familiemedlemmer som bor med have, resten i lejlighed. Derfor er jeg lidt i tvivl om det med at sove udenfor. Ved ikke om jeg vil gide bære vognen op alene så den kan stå ved vores dør udenfor. Jeg har før baby, taget ind til byen når jeg skulle ses med venner og veninder, for at spise eller hygge når vejret var til det. Derfor er jeg i tvivl om størrelsen på vognen. Her hvor jeg bor er det mest asfalt og min svigermor bor i hus ned til stranden få minutter fra os. Derfor er terrænet lidt forskelligt. 

Jeg bliver både påvirket af Odder når jeg tænker på bare at gå ture herhjemme, da jeg har læst mig til at den er mere robust i forhold til meget blæst og nemmere at køre med på ujævne steder. Minus er nok at jeg er lille og tænker at det med at skulle løfte vognen lidt hver gang jeg Drejer, kan blive hårdt. Elsker dig designet. 

Fordel ved drejehjul (Har endnu ikke tænkt i mærke, men læser mest om emmaljunga) så vil den jo være smart når jeg shoppe, da den kan dreje nemt.

Kombivogn lyder lækkert da den er lille og man kan købe flere dele til den. En tur til kbh kunne foregå i en lille fiks sag så den ingenting fylder. Dog er min kæreste 192 så tænker at baby måske hurtigt kan vokse ud af den og hvad så hvis baby ikke kan ligge ordentligt og sove i klapvognsdelen. Har også hørt at de små ikke må ligge for længe i den del der minder om autostolen. Hvilket jo vil være en ad de fikse dele synes jeg. 

Kan i komme med jeres erfaringer. Skal naturligvis rundt og prøve vognene men det kræver jo altid man gør i flere butikker da de ikke sælger alle mærkerne i en. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Hej med dig. 

Lyder som om du har gjort dig nogle gode tanker, og hvilken vogn der er rigtig for lige netop jer kan ingen af os rigtig sige. 

Men her er mine overvejelser. 

Vi bor i byen, dvs den skal være let at komme rundt med og let at handle med osv. Han skal kunne ligge der længe og der skal være plads til en masse varer (vi havde ingen bil da han kom til verden).. Kvaliteten skal være i orden, så vi også kan bruge vognen til flere børn. 

Vi forelskede os lynhurtigt i drejehjul. Og set i bakspejlet (min søn er 2 år nu) er jeg SÅÅÅÅ glad for at vi valgte dem. De er SÅ lækre at køre med når man skal handle, gå i igennem gågader osv. Ulempen er, at de fylder mere i en bil og så er de ikke super gode at køre terræn med (skov osv.).. Men det brugte vi den heller ikke særlig meget til. 

Vi gik hurtigt væk fra kombivogn. Har ikke hørt særlig godt om dem og så synes jeg de skal lægge godt helt ned så længe så muligt, og det er vidst max 1 år de fleste kombivogne kan lægge helt ned (afhængig af barnet) og her havde han så ikke engang været 1 år da han er en lang dreng. Men kender andre der er glade for deres kombivogn. 

Odder er i min optik den lækreste vogn, og boede jeg ikke i byen og ønskede drejehjul havde jeg valgt sådan en. Den har støtte hele vejen rundt om kassen og kører bare skide godt. 

Vi valgte en Emmaljunga big star supreme med drejehjul. Er rigtig glad for valget. Min søn blev hurtig stor og sov for sidste gang i vognen her i efteråret, nu er han for stor og vi er gået over til klapvogn på ture og så sover han bare sin middagslur indenfor. 

Tænk over hvad I skal bruge vognen til. Skal du kører meget i skov og terræn så ville jeg vælge en odder. Skal du køre meget i byen, handle i vognen osv - så ville jeg vælge en med drejehjul. Har du slet ikke et ønske om at han skal sove særlig meget i vognen udenfor - så er kombivogn måske en ide. 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Sommerbarnet

Jeg kan lige fortælle dig lidt om de overvejelser vi gjorde os, da vi købte vogn: 

1. Vi bor i lejlighed, og min kæreste har arbejde som kræver at han er afsted fra kl 7-16, så det er mange timer alene. Derfor var det vigtigste for mig, at den ikke var tung at løfte, og at jeg kunne skille den af uden hjælp. Den måtte hellere ikke være større end, at den kan stå på vores altan, og i vores lejlighed om natten (Da cykelskuret som er ved vores lejlighed, altid er fugtigt). Det fjernede lige 60 % af markedet (pga min lave højde og korte arme). 
  2. Derefter så bor vi inde i byen, og går mest ture i nabolaget. De 20 minutter om måneden hvor vi går på terræn, så går det lige. Derfor valgte vi drejehjul. Igen også fordi jeg er så lille, og kræfterne til at skubbe en vogn ned for at kunne dreje, falder ikke i jord hos mig. Der forsvandt yderligere 20 % af markedet.
  3. Vi kiggede oprindeligt også på en kombivogn, men ud fra vores behov, fik ekspedienten hurtigt talt os fra det. Jeg har også et ønske om, at junior skal bruge barnevognen til lur så længe som muligt, og derfor forsvandt pointen ved kombivogn for os. 

Vi endte med en Emmaljunga Big Star Supreme 2016 model, som derfor gjorde, at vi ikke kom over vores maks beløb, men fik en vogn som passede til os, og stadig fulgte sikkerhedskravene. 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Allenavnevartaget

Vi valgte en Odder uden drejehjul, og jeg har aldrig savnet det. Jeg syntes ikke den er tung at dreje selvom man skal presse lidt ned på styrret for det. - jeg kunne dog godt forestille mig at det ikke er den mest praktiske at navigere med gennem offentlig transport og smalle gader.

Ingen af vores børn har sovet lure udendørs, medmindre vi gik ture eller var hos bedsteforældrene og alligevel var i haven (primært for den ældste der var sommerbarn). Vi bruger dog ofte barnevognen som seng, når vi er ude. Fx passer vi pt hund hos svigerforældrene og der fungerer barnevognen som barneseng for den lille.

En autostol er ikke det bedste for baby at sidde i den første tid. Slet ikke i længere tid. Tænker at de kombivogne der har den mulighed, primært at for at man kan sætte autostolen på stellet når man er ude og handle, så man ikke skal slæbe hele barnevognen med ind. Vi har dog bare sat autostolen i en indkøbsvogn i de tilfælde. 

Du kan jo også kigge efter en kombivogn hvor klapvognsdelen kan ligges helt ned. Så gør der ikke så meget at baby efter er halvt år er ude af barnevognsdelen og bliver flyttet i klapvognsdelen. Der er også nogen der køber en klapvogn fra starten. Kan den ligges helt ned og er stabil nok med et langt liggemål, køber man så bare en lift eller voksipose (hvad man nu er til), og bruger i klapvognen så længe baby er lille.

Anmeld Citér

13. februar 2018

Emma3101

Tak for jeres svar. Jeg har virkelig svært ved at vælge mellem drejehjul eller faste. Nu aner jeg ikke hvad jeg kommer til at foretage mig når jeg går på barsel, for ender jeg ude og shoppe eller ender jeg med at finde  nye hyggelige ture her i mit område. Vi bor som sagt ikke i byen men skal jeg steder hen så er det pt med tog da vi ingen bil har. Jeg tror også ud fra jeres råd at et langt liggemål er min favorit. 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Babydreng2015

Vi venter nr 2 her lige om lidt og har faktisk valgt at købe en ny barnevogn, da vores ældste stadig bruger hans Odder zip til at sove lur i... vi har brugt den enormt meget, og han har altid sovet ude. Det er dejligt med en mere robust vogn når man går længere ture. Vil dog sige jeg har været skuffet over dens holdbarhed og så synes jeg den er svær at klappe sammen når man står alene og skal have den i bilen osv. Denne gang har vi valgt en stork vogn som er virkelig lækker og nem at klappe sammen... den fylder virkelig ikke ret meget i bilen heller. 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Mysonsmama

Vi købte en emmaljunga big star supreme, med luksus madrasser og hele molevitten fordi baby skulle sove ude og vi skulle ud og gå laaaange ture så det var de penge værd! Med drejehjul, så han os kunne komme med mig på shopping osv.

Nu er han 6 mdr og jeg kan tælle på mine hænder hvor mange gange vi har gået tur. Til dels fordi han havde kolik i 3mdr og skreg konstant, også når vi lagde ham i barnevognen. Han HADER sin barnevogn, skriger hver gang han blir lagt ned. Vrider sig, Helt umulig at have med at gøre.

Men vi har haft ham med på Fisketorvet en enkelt gang og der var jeg glad for drejehjul ! JEG elsker den barnevogn den er så fed at køre med, og god liggeplads. Som de andre skriver er kombivogne ikke for alle at fortrække.

Jeg har ihvertfald erfaret at de forventnnger jeg havde til hvordan det der barnevogns show skulle være, skulle jeg nok have været lidt afslappet.

Jeg synes du skal vælge en GOD vogn, med godt liggemål. Måske elsker din baby at gå ture og blive puttet Der, eller du får en umulius som mig og har en 12 tusind kroner barnevogn til pynt.  svært at vide.

Håber du finder den bedste løsning for jer.

Anmeld Citér

15. februar 2018

Emma3101

Tak for de inputs i kommer med. Føler ikke jeg bliver klogere på hvor jeg ender. Ved bare der skal være langt liggemål da jeg ikke ønsker at skifte vognen så hurtigt ud med klapvognsdelen. Om jeg er mere i byen eller på ture aner jeg virkelig ikke. Går ikke voldsomt meget tur nu men vi har stranden lige ved os. Dog tænker jeg ikke at jeg ønsker at slæbe en barnevogn i sand men så hellere bære baby. 

Jeg kigger meget efter en brugt vogn da kæresten ikke ønsker at bruge for mange penge på Det, dog finder jeg en del ældre modeller og så tænker jeg at der hurtig kan være noget galt med emmaljungaen, da jeg læser at folk har problemer med de hænger osv. Derfor vil jeg nok have svært ved at købe sådan en brugt frem for Odder.   

Anmeld Citér

15. februar 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Vi bor i lejlighed på første sal i Kbh. Vi hr en Odder Zip. Kunne ikke tænke mig nogen anden Den er robust, stabil og totalt lækker. Baby og større barn ligger så godt i den, og vores søn på lidt over to år sover stadig i den til middag. Ellers er den ved at blive overtaget af lillesøster. 

Kombivogn har jeg aldrig haft lyst til pga størrelsen. Jeg ville gerne have en stor vogn, der kunne bruges længe. Og en rigtig barnevogn er bare bedre isoleret end klapvogn, som man jo så må skifte til, når baby vokser ud af kombien.

Drejehjul... jooh, har somme tider tænkt, at det ville være fint, men har ærlig talt aldrig savnet det. Den erfaring jeg har med drejehjul er, at de er mere plastiske og larmer mere samt at vognen bumper mere - men måske er de blevet bedre siden, jeg har kørt med sådan nogle?

Anmeld Citér

15. februar 2018

Emma3101

Lea2787 skriver:

Vi bor i lejlighed på første sal i Kbh. Vi hr en Odder Zip. Kunne ikke tænke mig nogen anden Den er robust, stabil og totalt lækker. Baby og større barn ligger så godt i den, og vores søn på lidt over to år sover stadig i den til middag. Ellers er den ved at blive overtaget af lillesøster. 

Kombivogn har jeg aldrig haft lyst til pga størrelsen. Jeg ville gerne have en stor vogn, der kunne bruges længe. Og en rigtig barnevogn er bare bedre isoleret end klapvogn, som man jo så må skifte til, når baby vokser ud af kombien.

Drejehjul... jooh, har somme tider tænkt, at det ville være fint, men har ærlig talt aldrig savnet det. Den erfaring jeg har med drejehjul er, at de er mere plastiske og larmer mere samt at vognen bumper mere - men måske er de blevet bedre siden, jeg har kørt med sådan nogle?

Jeg er vild med looket på en Odder. Designet med lynlås i midten så man ikke skal pille overdelen af hele tiden er genial. Jeg tænker kun at den er lidt tung og svær at køre rundt med når man handler ind eller shopper. Man skal jo hele tiden løfte den for at dreje og på lange strækninger virker det nemt nok lige at løfte lidt, men små hjørner og imellem reoler kan måske være udfordrende. Hvordan  har du oplevet det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.