Tegner børn deres følelser?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.478 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. februar 2018

Anonym trådstarter

Min ældste søn på 3,9 år er først de sidste pr dage begyndt at tegne tegninger der rent faktisk skal forestille noget. 

Men når han tegner mennesker uanset om det er mor, far, mormor, ham selv eller andre så siger han de er kede af det. Jeg tror det er øjnene han synes ser kede af det ud. Han siger han ikke kan tegne dem anderledes- kun kede af det. 

Det bekymrer mig faktisk lidt da jeg mener engang at have læst at børns tegninger tit er udtryk for deres følelser og han er ellers en rigtig glad dreng �� Dette er en tegning af mor- som er ked af det? 

Er det for tidligt at tolke på når han først lige er begyndt på at prøve eller hvad?��

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

Camillos

Anonym skriver:

Min ældste søn på 3,9 år er først de sidste pr dage begyndt at tegne tegninger der rent faktisk skal forestille noget. 

Men når han tegner mennesker uanset om det er mor, far, mormor, ham selv eller andre så siger han de er kede af det. Jeg tror det er øjnene han synes ser kede af det ud. Han siger han ikke kan tegne dem anderledes- kun kede af det. 

Det bekymrer mig faktisk lidt da jeg mener engang at have læst at børns tegninger tit er udtryk for deres følelser og han er ellers en rigtig glad dreng �� Dette er en tegning af mor- som er ked af det? 

Er det for tidligt at tolke på når han først lige er begyndt på at prøve eller hvad?��

Måske er der bare hans måde at fortælle dig på, at han kan skelne mellem at være ked af det og glad, med de udtryk. Det er da fint han kan sige det på den måde. Er han ellers en glad dreng tænker jeg ikke at du skal bekymre dig  det kan være han øver at lave ked af det tegninger, prøv og spørg om han kan lave glade  

Anmeld Citér

10. februar 2018

Ena

Tegningen i sig selv, ville jeg ikke spekulere over. Jeg synes faktisk at udtrykket i figurens ansigt er herligt. Men jeg ville undersøge jeres drengs fortælling om kede af det mennesker. Er I kede af det derhjemme? Det er jo i hvert faldt et eller andet han er optaget af, og det synes jeg I skal snakke med ham om. Hvis I er mere ked af det end normalt, kan I fortælle ham at det er rigtigt set af ham, og så spørge ham, hvordan det er for ham at mærke. 

Anmeld Citér

20. februar 2018

Barbamama

Spørg ind til tegningen. Hvorfor er personen ked af det? Det kan nogle gange hjælpe. For ja børn tegner sig ud af mange ting. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.