Har I set dette før? (Billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.366 visninger
8 svar
1 synes godt om
8. februar 2018

Anonym trådstarter

Hej 

min søn har her til aften fået noget udslæt på hænderne. Lige pludselig. Ligner sådan lidt når man får udslæt af at gå med våde hænder ud i det kolde vejr (sådan har jeg fået det),men er lidt i tvivl om det kunne være noget andet? Har prøvet fugtighedscreme men det sviger endnu mere siger han og det eneste som hjælper er kold vand.  Nu har jeg dyppet papir i kold vand og lagt det på hans hænder så han kan falde i søvn. Der er ingen feber eller noget og det er kun P hænderne. Har I set det hos jeres børn? Jeg ringer i morgen til lægen hvis det bliver for besværligt for ham, men vil lige høre jer ad. Vedhæfter billedet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hej 

min søn har her til aften fået noget udslæt på hænderne. Lige pludselig. Ligner sådan lidt når man får udslæt af at gå med våde hænder ud i det kolde vejr (sådan har jeg fået det),men er lidt i tvivl om det kunne være noget andet? Har prøvet fugtighedscreme men det sviger endnu mere siger han og det eneste som hjælper er kold vand.  Nu har jeg dyppet papir i kold vand og lagt det på hans hænder så han kan falde i søvn. Der er ingen feber eller noget og det er kun P hænderne. Har I set det hos jeres børn? Jeg ringer i morgen til lægen hvis det bliver for besværligt for ham, men vil lige høre jer ad. Vedhæfter billedet.

Det ligner nældefeber. Er det ikke væk i morgen, så prøv antihistamin. ☺️

Anmeld Citér

8. februar 2018

Anonym trådstarter

sessen1984 skriver:

Hm, tror du ikke jeg skal ringe til lægen? Bare købe antihistamin og det var det? Har ikke prøvet nældefeber før. Er det farligt,og skal jeg holde mig vågen i nat for at holde øje med ham? 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det ligner vintereksem, min datter får det når vi har frostvejr, det hjælper at smøre hænderne med en god håndcrem. Og det er vigtigt at man ikke går ud uden vanter og våde hænder uden for er forbudt.

Det er ikke farligt

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hm, tror du ikke jeg skal ringe til lægen? Bare købe antihistamin og det var det? Har ikke prøvet nældefeber før. Er det farligt,og skal jeg holde mig vågen i nat for at holde øje med ham? 

Det er ikke farligt. Det er en allergisk reaktion.  

vi har altid antihistamin fordi vores datter er mega allergisk overfor fx myg. (Ikke ligecet problem på denne årstid, dog) 

Men der siger lægerne bare antihistamin og se det an. Bliver det rødt, varmt og hævet som i infektions lign. tilstand. Så ville jeg selvfølgelig kontakte lægen. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

kesuh

Inden du prøver  alt muligt med mystiske stoffer, så prøv at anvende ceridal fedtcreme, den med den grønne prik på. Giv ham det på morgen og aften, hvis du kan lokke pædagogerne til det derhenne er det fedt omkring middag. Vores knægt døjede med det samme om vinteren. 

Anmeld Citér

9. februar 2018

Camillos

sessen1984 skriver:

Nældefeber er mere rundt og blæreagtigt og i større plamager...

Anmeld Citér

9. februar 2018

Allenavnevartaget

Det ligner noget vinter eksem eller almindelig tør hud, opstået af fugt og kulde kombination. Mere vand på vil ikke gavne, selvom det lindrer i nuet.

En fed creme er det bedste. Evt noget olie til at starte med, indtil du kan putte creme på uden det svier. Kokosolie er især godt, men faktisk kan en hvilken som helst olie bruges. Så snart du kan få lov til at lægge et lag fed creme (helt almindelig håndcreme kan også hjælpe) på, så gør det og lad det trænge ind og hjælpe. Man skal så vidt muligt holde sig indendøre indtil cremen er helt trængt ind i huden.

Det er ikke farligt, men kan være rigtig generende og på sigt smertefuldt og kløende. Sørg for at få tørret hænderne godt efter håndvask.

Det opstår som regel fordi man netop ikke får tørret sine hænder ordentligt efter at have vasket dem, og så går man uden for i kulden. Det kan huden ikke lide.

Bliver det ved at være et problem, kan en håndcreme specielt rettet mod psoriasis gøre underværker, også selvom det ikke er det der egentlig er problemet. Den kan købes på apoteket, men har også set en version i fx normal.

Anmeld Citér

9. februar 2018

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres råd. Det er dejligt at se at man til enhver tid kan få hjælp her i gruppen. Her til morgen ser det meget bedre ud og er på vej væk. Har smurt lidt creme på og han klager slet ikke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.