Hvordan får I jeres børn til at sove om aftenen?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2018

Jegkiggerpåfugle

Mine børn på 2 og 3 år sover efter 10 min når der er blevet sagt godnat - jeg har samme rutine til dem hver dag! Vi kommer i nattøjet, børster tænder, så får de en pysser og en krammer - “nat nat, pys pys, ses i morgen og mor elsker dig” det siger jeg til dem hver især! Nemmeste børn EVER  - det skal siges at vi havde søvnproblemer med den mindste i hans første år 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her har vi 2 piger på 5 1/2 og 9 år.

Vi spiser aftensmad, taler om dagen.

Så får de nattøj på og børstet tænder og tisset af.

Hvis jeg er hjem, må de vælge hvem der ska læse. Endten læser vi en historie sammen og ellers deler vi os.

Den store synger jeg 1-2 godnatsange for. Altid de samme. Pjerrot sagde til månen og Yesterday. Så er der en tår vand, krammer og kys. Godnat og sov godt. Sover efter 2 minutter.

Den lille får 1-2 tilfældigt valgte godnatsange, afhængig af humøret. En tår vand, kys og kram, godnat og sov godt. Hun sover indenfor 5-20 minutter, afhæning af om bamserne driller og ender med at blive sat i skammekrogen (altså bamserne )

Mega nemme unger, der bare stadig elsker deres historie og sange. Vh Stine 

Anmeld Citér

9. februar 2018

mrs.juli

Vi har en dreng på 5 år. Han bliver næsten altid puttet af far. De har den samme rutine hver aften og det tager ca 15 min. Det er tøj af, ble på, børste tænder, krammer til mor, rydde op på værelset, op i seng, synge en sang, be en bøn til Gud hvor de begge to siger tak for de gode ting der er sket i løbet af dagen, og så er det krammer og god nat. Han har en meget lang indsovningsfase på ca 1-1 1/2 time, hvor han ligger og hyggesnakker med sig selv og sine bamser eller så beatbokser han �� det vigtigste er at der er god stemning og alle er i godt humør når han skal sove. Han har døren på klem til køkkenet hvor der er lys tændt og det er vigtigt for ham at vi kan høre ham. Han siger “vi ses i morgen” nogle gange før han falder i søvn og hertil skal vi selvfølgelig svare ham med et “vi ses i morgen” ☺️

Anmeld Citér

14. februar 2018

Kurt_H

grinny skriver:

Aya på 16 måneder bliver puttet i vores seng med en flaske og så ligger en af os hos hende til hun sover, tager gerne omkring 30 minutter 

Det var lang tid. Sover hun så let eller tungt ?

Anmeld Citér

14. februar 2018

Kurt_H

Mor11 skriver:

Mine på 3 og 6 vil helst sove sammen, så de sover i samme seng på den stores værelse. Vi har præcis samme rutine hver dag. - børste tænder og tage nattøj på, ind i seng, 3 godnatsange som de vælger (som regel de samme men af og til har den store fået en ny favorit fra morgensang i skolen som vi tager i stedet for en anden), en kop vand og godnat. Så ligger de og pjattet i 10-15 min og så er der ro. 

Er de lige begyndt på det eller har det altid været sådan ?

Anmeld Citér

14. februar 2018

Kurt_H

mrs.juli skriver:

Vi har en dreng på 5 år. Han bliver næsten altid puttet af far. De har den samme rutine hver aften og det tager ca 15 min. Det er tøj af, ble på, børste tænder, krammer til mor, rydde op på værelset, op i seng, synge en sang, be en bøn til Gud hvor de begge to siger tak for de gode ting der er sket i løbet af dagen, og så er det krammer og god nat. Han har en meget lang indsovningsfase på ca 1-1 1/2 time, hvor han ligger og hyggesnakker med sig selv og sine bamser eller så beatbokser han �� det vigtigste er at der er god stemning og alle er i godt humør når han skal sove. Han har døren på klem til køkkenet hvor der er lys tændt og det er vigtigt for ham at vi kan høre ham. Han siger “vi ses i morgen” nogle gange før han falder i søvn og hertil skal vi selvfølgelig svare ham med et “vi ses i morgen” ☺️

Vil han ikke have en natlampe på værelset ?

Anmeld Citér

14. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kurt_H skriver:

Er de lige begyndt på det eller har det altid været sådan ?

Det begyndte de på i november da den store fik en udtræksseng i fødselsdagsgave så ville han gerne prøve at have "gæster" og inviterede lillesøster på overnatning og siden har de foretrukket det sådan  

De er generelt nogen små sociale puttehoveder der også ofte kommer listende ind i min seng i løbet af natten men det er blevet sjældnere efter de er begyndt at sove sammen.  

Anmeld Citér

14. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kurt_H skriver:

Vil han ikke have en natlampe på værelset ?

Hvirfor skulle han have det? Hvis det er vigtigt for ham at de kan høre ham - og måske også omvendt. 

Min store på 6 kan heller ikke sove med lukket dør og slukket lys. Han vil helst have at alt lys er tændt hvis det stod til ham. Kompromiset er blevet at døren står åben og der er lys ude på gangen. Så kan han også uden problemer gå på toilet selv om natten, så det er fint nok.

Anmeld Citér

14. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kurt_H skriver:

30min er da ikke en lang putning.. har du børn?

Og hvor længe bruger du selv på at falde i søvn?  

Anmeld Citér

14. februar 2018

grinny

Kurt_H skriver:

Hun sover tungt og sover til næste morgen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.