Hvordan får I jeres børn til at sove om aftenen?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.467 visninger
20 svar
5 synes godt om
8. februar 2018

Anders_L

Vi er ved at sparke liv i en ny blog om børn og søvn. Tanken er at lave seriøse indlæg baseret på hvad eksperterne siger. Men mange gange er de bedste eksperter os forældre snarere end dem med flotte titler og lange uddannelser! 

Så jeg ville blive rigtig glad for tips fra den rigtige verden som vi kan opsummere i en blog post. Det tror jeg der er mange som kan få glæde af!

Så hvad er jeres bedste måder at få ro i børneværelset om aftenen - og hvad virker slet ikke?

Sov godt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

LSS

Jeg har tre børn på hhv 6, næsten 7, 4 og 2 år. 

De to store sover bare når der bliver sagt godnat. De sover i min seng. Men den mindste sover KUN hvis jeg ligger mig sammen med ham, han vil ikke høre historie eller nusses, han vil bare have jeg er der, lige ved siden af ham. Sådan har det altid været og der er ingen problemer.��

Hvis jeg bare går ud og lukker døren så starter balladen og den stopper ikke igen. Herhjemme vælger vi kampene med omhu, og ingen børn skal ligge alene og græde i kortere eller længere tid. Så de 10 max 15 minutter det tager at ligge sammen med ham, dem tager jeg gerne. Det er også super hyggeligt ��

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Min ældste er 8 - kan kommer i seng , læser lidt og sover med det samme . Den mindste er 4,5 han får 2 sange og sover med det samme. Vi indførte putteritual fra de var meget små og de kommer i seng på samme tid hver dag også i weekenden hvis vi ikke skal noget og de er altid friske og udhvilede

Anmeld Citér

8. februar 2018

grinny

Aya på 16 måneder bliver puttet i vores seng med en flaske og så ligger en af os hos hende til hun sover, tager gerne omkring 30 minutter 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Loa

Den store på 7 får læst historie og godnat møs og så falder hun selv i søvn (hun vil dog allerhelst vi ligger og putter hos hende, hvilket også sker en gang i mellem) 

Den lille på 1,5 får en flaske mælk og bliver lagt i sin tremmeseng og så hører vi ikke mere til hende før morgenen efter. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine på 3 og 6 vil helst sove sammen, så de sover i samme seng på den stores værelse. Vi har præcis samme rutine hver dag. - børste tænder og tage nattøj på, ind i seng, 3 godnatsange som de vælger (som regel de samme men af og til har den store fået en ny favorit fra morgensang i skolen som vi tager i stedet for en anden), en kop vand og godnat. Så ligger de og pjattet i 10-15 min og så er der ro. 

Anmeld Citér

8. februar 2018

Tystys14

Anders_L skriver:

Vi er ved at sparke liv i en ny blog om børn og søvn. Tanken er at lave seriøse indlæg baseret på hvad eksperterne siger. Men mange gange er de bedste eksperter os forældre snarere end dem med flotte titler og lange uddannelser! 

Så jeg ville blive rigtig glad for tips fra den rigtige verden som vi kan opsummere i en blog post. Det tror jeg der er mange som kan få glæde af!

Så hvad er jeres bedste måder at få ro i børneværelset om aftenen - og hvad virker slet ikke?

Sov godt!

Vores store på 6år har altid haft nemmest ved at falde i søvn hvis man lige bruger 10 min på at snakke om dagen og efterfølgende læse en godnatbog. Her tager putning omkring 20 min ca. Før hun sover. 

Vores mindste på 3 år er en rigtig krudtugle og for hende er der kun en ting som virker. Det når mor her synger godnat sang (skal altid være den samme.) så sover hun til gengæld også efter 5 min Maks. 

Vores børn har så også altid været utroligt gode til at blive puttet og nemt ved at sove.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

bedste aften er:

pjat med kildeleg eller sjov med ord hvor vi får grinet til vi er ved at græde

godtnathistorie og godnatsag..

så går der max 5 min så sover han... 6 år (7 til september)..

Anmeld Citér

8. februar 2018

migxher

Den yngste på 16 måneder bliver ammet i søvn. Det virker hver gang og tager et kvarters tid den ældste på snart 3 får læst historie og så ligger enten mig eller får hos ham til han sover, det tager en halv time.

Anmeld Citér

8. februar 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har et fast putteritual hver aften. 

Bad

Nattøj på

Læsning af 2 bøger i mor og fars seng. (af eget valg)

Tandbørstning og vand. 

Lyset slukkes, ligger i mor og fars seng og får en historie. 

Puttes i egen seng, mor/far synger 3 sange (de samme), giver vand sidste gang, kysser og krammer godnat og går ud. 

Vi går ind hvis han kalder på os eller er ked af det. Men ofte er vi kun der inde 1-2 gange og lige give vand og lægger ned i igen, så er han selv faldet i søvn. 

Tager som regel 15-20 min hvor han mosler lidt rundt i sin egen seng, lægger og snakker og sådan - og så er han faldet i søvn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.