Jobsøgning til BabySam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er sådan lidt hvad end jeg kan få egentligt, da jeg er på dagpenge og har brug for at komme ud og arbejde. Savner at stå i en butik. Det er lige pt enten Silkeborg eller Randers 

Hvorfor lige én bestemt butikskæde? Du skal vel søge i samtlige butikker, der har ledige stillinger? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2018

Miti's mama

Mor og meget mere skriver:

Det er da helt almindelig praksis at skrive sin alder på sit CV. Det fremgår oftest alligevel omtrentligt af de årstal, man skriver dér for dimission fra diverse uddannelser etc. Jeg har til dato aldrig set en ansøgning, hvor alderen ikke nævnes. HVIS arbejdsgiver absolut ikke vil ansætte en 25-årig, sorteres man jo alligevel fra efter samtalen med en anden begrundelse, og så har man spildt begge parters tid. 

Det er også ulovligt at diskriminere på køn, men det holder man jo ikke hemmeligt af den grund 

Jeg skriver aldrig alder på, er ikke relevant med medmindre det er en ungarbejder. Og da jeg screenede kandidater til jobs foretrak jeg ikke at vide det. Hvis jeg ikke ved det, kan jeg heller ikke diskriminere på det. 

Anmeld Citér

4. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er sådan lidt hvad end jeg kan få egentligt, da jeg er på dagpenge og har brug for at komme ud og arbejde. Savner at stå i en butik. Det er lige pt enten Silkeborg eller Randers 

Jeg mener der er brug for en i Randers, pga sygdom ved souschef eller chef 

smid en ansøgning afsted så hurtigt som muligt 

Anmeld Citér

5. februar 2018

Anonym

Du kan få hjælp hos Coverletter.dk - god dag

Anmeld Citér

5. februar 2018

serinasmor

Miti's mama skriver:

Hvorfor skrive alder? Det er ulovligt at diskriminere på alder, så arbejdsgiver har reelt ikke ret til den information?

Fordi det er rart for arbejdsgiver at vide om du er over eller under 18. Og hvilke opgaver de derfor må give dig. 

Bare fordi man anbefaler at du skriver det, er jo ikke det samme som at du bliver diskrimineret på din alder. Det er bare en ret relevant information.

Anmeld Citér

5. februar 2018

Miti's mama

serinasmor skriver:

Fordi det er rart for arbejdsgiver at vide om du er over eller under 18. Og hvilke opgaver de derfor må give dig. 

Bare fordi man anbefaler at du skriver det, er jo ikke det samme som at du bliver diskrimineret på din alder. Det er bare en ret relevant information.

Om man er over 18 burde være rimeligt tydeligt på ens cv mvh datoer på skole mv. Men jo, hvis man søger job hvor det kan være begge dele og man måske lige er fyldt 18 år kan det have relevans. Ellers er det ret ligegyldigt for arbejdsgiver at vide om man er 27 eller 45.

Jeg har selv siddet som rekrutterer, og der vil jeg helst ikke vide det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.