Kan kun give er generelt svar ang. Jobansøgninger. Sidder selv i en stilling hvor jeg modtager 10-15 uopfordrede ansøgninger om ugen, og ansætter ca. 10 personer om året. Så har set min andel af ansøgninger 
Start med at fortælle hvem du er, hvad type kollega du er og hvad du interesserer dig for. Dernæst fortæller du hvad du har lavet før, hvad du er god til og måske hvad du har erfaret du er mindre god til. Dernæst skal du fortælle hvorfor du søger lige denne stilling og hvorfor du er værd at bruge tid på at hive til samtale. Slut af med at fortælle hvor meget du ønsker at arbejde og hvornår det vil passe dig bedst at arbejde. - Husk at gøre dit forarbejde godt og tjek op på virksomhedens åbningstider og hvornår det meste personale er på. Hvis du fra start meddeler at du foretrækker at arbejde på tidspunkter de ikke bruger personale, så bliver du bare smidt ind i bunken. (Vi får fx mange der vil arbejde 8-16, men vi åbner først kl. 13 og det meste personale er først på fra kl. 17)
Husk at vedhæfte er CV. Du kan Google dig til korrekt opsætning af sådan et. De eneste ansøgninger vi godkender uden CV, er vores ungarbejdere, da de oftest ikke har noget at skrive på det alligevel.
Dem der bliver kaldt til samtale hos os, er dem der lyder til at passe ind i personalegruppen og som vi allerede ud fra ansøgningen har et godt billede af hvem er. Der er ingen tvivl om at vi fravælger mange gode kandidater, fordi deres ansøgning ikke er sigende nok.
De største fejl jeg ser ved ansøgninger, er folk der ikke har sat sig ind i hvad de egentlig søger, Folk der afleverer en standardansøgning som man ved at 20 andre også har modtaget, Folk der ikke skriver deres alder nogen steder og folk der slet ikke gør sig umage.
"Jeg skriver til jer fordi jeg gerne vil have et arbejde og tjene nogle penge" - er ikke en ansøgning og den ryger ikke engang i ansøgningsbunken, men direkte i skraldespanden.
Håber det kan hjælpe bare lidt
mig husk at få en til at læse ansøgningen igennem inden du afleverer den.
Anmeld
Citér